Gå til innhold

Umulig å selge brukte barnevogner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er vognperioden endelig over, så har i en lang periode prøvd å selge unna barneutstyret. 
Bla har jeg lagt ut ei Simo kombivogn som er pent brukt til 1 barn til 1.000 kr (2013 modell), og det er ingen respons. Den har ligget ute i snart 1 mnd.

Før jul prøvde jeg å legge ut ei emmaljunga edge duo combi med masse ekstrautstyr til 2.000 kr (11.000 kr ny i 2011). Den lå ute i 3 mnd, og tilslutt solgte jeg den for 1.500 kr.

Har også ei tvillingvogn liggende ute til salgs, ny pris 9.000 kr, prøver å selge den til 3.000 kr. Ingen respons på den heller. 

Føler jeg har lagt meg lavere i pris enn andre, bare for å bli kvitt utstyret. Jeg har nøytrale farger på utstyret, og det er pent brukt alt sammen. 

Vi bor i Oslo, så fatter ikke hvorfor det skal være så vanskelig. Har prøvd både finn og ulike salgsgrupper på facebook. 

Synes jo det er litt synd å måtte "gi bort" utstyr som er fullt brukbart!

Noen andre her som sliter med å få solgt barneutstyr, eller er jeg svært uheldig?

Anonymous poster hash: 7d10f...b97
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virker som det er vanskelig ja. Folk skal gjerne ha det omtrent gratis om det er brukt, virker det som... Veldig kjipt!

Anonymous poster hash: 6fad7...394

Skrevet

Tror du har vært uheldig når du har lagt deg såpass lavt i pris. Har du fine bilder av vognene? :)

Jeg solgte akkurat ei Stokke vogn fra 2014, med bag og sittedel samt ekstra trekk med annen farge for 3000,-. Jeg fikk mange meldinger på den iløpet av første dagen den lå ute og var solgt dagen etter jeg la ut annonsen. Jeg gikk også lavt i pris fordi jeg ville bli kvitt den ;)

Kanskje prøv å legg ved noen fine bilder av vognene hvis du ikke har det. Hvis du finner produktbilder av de så synes jeg hvertfall at det er fint som første bildet i annonsen og det som folk ser når de stroller nedover finn.No ☺

Anonymous poster hash: ab7a6...e60

Skrevet

Kanskje du har lagt deg for lavt i pris så folk blir mistenksomme?

Anonymous poster hash: ebc7b...f9b
Skrevet

Har lagt ut pene bilder vil jeg selv si. Vognene har vært nyvasket, hatt helt hvit nøytral bakgrunn og godt utvalg av bilder i ulike "settinger" (med bag, uten bag, sammenlagt osv). 
Hehe, får prøve å gå opp i pris da å se om det kan hjelpe :P

Hi

Anonymous poster hash: 7d10f...b97
Skrevet

Prøv litt før barnehagestart! Mange må ha vogn som står i barnehagen som barnet kan sove i.

Anonymous poster hash: d0739...335

Skrevet

Kan jo rett og slett være det et de er gamle. Jeg ville ikke betalt for en vogn som er tre år gammel.

Anonymous poster hash: 257fc...724

Skrevet

Kan jo rett og slett være det et de er gamle. Jeg ville ikke betalt for en vogn som er tre år gammel.Anonymous poster hash: 257fc...724

Hæ? Du vil ikke betale for en tre år gammel vogn?

Anonymous poster hash: ab69b...e53

Skrevet

Jeg ville faktisk heller ikke betalt for vogn som er tre år gsnmel til babyen min med mindre jeg hadde veldig dårlig råd.

Vogn er en av de tingene mange prioriterer.

Anonymous poster hash: d9217...0de

Skrevet

Jeg ville faktisk heller ikke betalt for vogn som er tre år gsnmel til babyen min med mindre jeg hadde veldig dårlig råd.

Vogn er en av de tingene mange prioriterer.

Anonymous poster hash: d9217...0de

Skrevet

Jeg og samboer venter vårt første barn, studenter, og vi kjøpte vår brukt på finn. En Simo kombi til 2500kr. Hadde aldri verden hatt råd til en splitter ny vogn og er kjempe glad for at dere selger deres brukte :D

Skrevet

Helt ærlig så tror jeg det har noe med merkene på vognene. Ikke fordi de er dårlige på noe som helst vis, men fordi akkurat disse typene ofte selges som "barnehagevogner" til å sove i, og da for bare noen hundrelapper... Hadde det vært Stokke, bugaboo, babyjogger eller liknende så hadde du nok fått igjen mye mer for dem. Kjipt, men sånn et det bare 😕

Lykke til med salget 😃

Anonymous poster hash: db904...65c

Skrevet

Helt ærlig så tror jeg det har noe med merkene på vognene. Ikke fordi de er dårlige på noe som helst vis, men fordi akkurat disse typene ofte selges som "barnehagevogner" til å sove i, og da for bare noen hundrelapper... Hadde det vært Stokke, bugaboo, babyjogger eller liknende så hadde du nok fått igjen mye mer for dem. Kjipt, men sånn et det bare 😕

Lykke til med salget 😃

Enig med deg. Vogn er status. Jo dyrere jo bedre.

Anonymous poster hash: edb0d...203

Skrevet

Mitt inntrykk er at det er lettere å selge trehjulinger om dagen og da bare sportsvogner.

Selv kjøpte jeg også ny vogn med bag. Rett og slett fordi jeg ville være sikker på at vogna var "ren"

Å kjøpe brukt bag liker jeg ikke rett og slett og jeg skulle hatt dårlig råd for å kjøpe det.

Vet flere av mine venninner tenker likt rundt det med bag.

Anonymous poster hash: 40eeb...2ba

Skrevet

Kjøpte du brukt vogn selv?

Anonymous poster hash: 82eaf...ffd

Skrevet

Kan ha noe med hvor du bor.

Bor du usentralt er det færre kjøpere da de fleste vil hente for å se før de betaler.

Anonymous poster hash: 7e24e...238

Skrevet

Helt ærlig så tror jeg det har noe med merkene på vognene. Ikke fordi de er dårlige på noe som helst vis, men fordi akkurat disse typene ofte selges som "barnehagevogner" til å sove i, og da for bare noen hundrelapper... Hadde det vært Stokke, bugaboo, babyjogger eller liknende så hadde du nok fått igjen mye mer for dem. Kjipt, men sånn et det bare

Lykke til med salget

Jeg solgte min emmaljunga edge duo for 4000,-. Ble solgt på en dag, alle de andre som lå ute hadde høyere pris.

Anonymous poster hash: ebc7b...f9b

Skrevet

solgte 2 simo vogner til 2500 her om dagen, samlet til 2500, var ute bare en dag,var nok heldig tror jeg,men vet mange sliter med det

Skrevet

Synes ikke dine priser var så ille, men det er mange grovt overprisede vogner der ute! Utrolig at noen tror at noen vil kjøpe en to år gammel Emmaljunga som "bare har vært brukt i seks måneder" (bagdelen) "og fem måneder" (sportsdelen) for 2000kr under nypris!

Anonymous poster hash: 46186...08c

Skrevet

Jeg sliter også med det samme. Virker som om folk har for god råd rett og slett. Er det gratis så går folk helt av skaftet, men skal du ha et par hundre kroner for noe som kostet flere tusen nytt og er brukt bare et par ganger så er ikke folk interesserte. Spiller nesten ingen rolle hvor lite og pent brukt ting er, er det brukt så er det ikke verdt noe. Veldig synd at det har blitt sånn.

Jeg solgte f.eks festdrakten min nå. Den kostet 1600 kr ny. Jeg hadde den på to timer I løpet av 17.mai i fjor, kunne ikke se at den hadde vært brukt. Så med andre ord helt ny ut. La den ut for 1000 kr. Fikk noen meldinger. Bud på 500-600 kr.

Prøvde å selge baby tøy også. Brukt av 1 barn. Det meste var kun brukt en gang og en del var ikke brukt i det heletatt. Han vokste fortere enn jeg hadde regnet med så rakk rett og slett ikke å bruke alt sammen. Hadde rundt 200 plagg som jeg la ut for 500 kr. Mesteparten fra name it, hust & claire, newbie, h&m.

Det blir 2 kroner og 50 øre per bukse/body/pysj osv.

Var visst alt for dyrt. Må liksom være dyre merkeklær for at lite og pent brukte klær skal være interessant. De fleste har råd til å kjøpe de samme plaggene til 149 kr så da kjøper de heller nytt fremfor å betale 2,50 kr for samme plagget som er brukt noen få timer virker det som.

Bilstoler er også umulig å bli kvitt.. betalte over 3000 kr for en maxicosi pebble med base nytt. Pent brukt i 6 mnd, ser ut som nytt og la det ut for 1000kr. Får ikke solgt.

La også ut et maxicosi pearl som har vært brukt som ekstra sete i bil nr 2. Kostet 4000 kr nytt. Ekstremt lite brukt og fremsto som nytt. La det ut for 1500. Ingen respons der heller. Måtte ned til 1000 kr for å få solgt det.

Har helt gitt opp å selge brukte ting. Jeg gir det heller bort til venner som trenger/vil ha fremover.

Mulig jeg bor på et lite sentralt område, men syns den bruk og kast mentaliteten som er nå er helt tragisk.

Tror som sagt at vi har for god råd.

Ser jo andre sliter på Facebook også. Feks en lillelam ulldress, ubetydelig brukt.. nypris 599, selges for halv pris, ingen interesserte.

Anonymous poster hash: 4d394...4fe

Skrevet

Jeg har gitt opp å finne en brukt barnevogn. De er så overpriset at da betaler jeg heller to tusen mer for en splitter ny enn en som er 2-3 år gammel.

Syns det er rart at du ikke har fått solgt vognen din til den prisen.

Anonymous poster hash: dfd7a...b86

Skrevet

Jeg sliter også med det samme. Virker som om folk har for god råd rett og slett. Er det gratis så går folk helt av skaftet, men skal du ha et par hundre kroner for noe som kostet flere tusen nytt og er brukt bare et par ganger så er ikke folk interesserte. Spiller nesten ingen rolle hvor lite og pent brukt ting er, er det brukt så er det ikke verdt noe. Veldig synd at det har blitt sånn.

Jeg solgte f.eks festdrakten min nå. Den kostet 1600 kr ny. Jeg hadde den på to timer I løpet av 17.mai i fjor, kunne ikke se at den hadde vært brukt. Så med andre ord helt ny ut. La den ut for 1000 kr. Fikk noen meldinger. Bud på 500-600 kr.

Prøvde å selge baby tøy også. Brukt av 1 barn. Det meste var kun brukt en gang og en del var ikke brukt i det heletatt. Han vokste fortere enn jeg hadde regnet med så rakk rett og slett ikke å bruke alt sammen. Hadde rundt 200 plagg som jeg la ut for 500 kr. Mesteparten fra name it, hust & claire, newbie, h&m.

Det blir 2 kroner og 50 øre per bukse/body/pysj osv.

Var visst alt for dyrt. Må liksom være dyre merkeklær for at lite og pent brukte klær skal være interessant. De fleste har råd til å kjøpe de samme plaggene til 149 kr så da kjøper de heller nytt fremfor å betale 2,50 kr for samme plagget som er brukt noen få timer virker det som.

Bilstoler er også umulig å bli kvitt.. betalte over 3000 kr for en maxicosi pebble med base nytt. Pent brukt i 6 mnd, ser ut som nytt og la det ut for 1000kr. Får ikke solgt.

La også ut et maxicosi pearl som har vært brukt som ekstra sete i bil nr 2. Kostet 4000 kr nytt. Ekstremt lite brukt og fremsto som nytt. La det ut for 1500. Ingen respons der heller. Måtte ned til 1000 kr for å få solgt det.

Har helt gitt opp å selge brukte ting. Jeg gir det heller bort til venner som trenger/vil ha fremover.

Mulig jeg bor på et lite sentralt område, men syns den bruk og kast mentaliteten som er nå er helt tragisk.

Tror som sagt at vi har for god råd.

Ser jo andre sliter på Facebook også. Feks en lillelam ulldress, ubetydelig brukt.. nypris 599, selges for halv pris, ingen interesserte.Anonymous poster hash: 4d394...4fe

Her hvor jeg bor er slike klespakker til baby/barn veldig populære på kjøp/salg sidene på facebook. Både jeg og mange jeg kjenner kjøper gjerne brukte babyklær. Og dine klær var jo nesten gratis! Hadde lett kjøpt den klespakken av deg :)

Bilstoler er vel de fleste, meg selv inkludert, skeptiske til å kjøpe brukt av fremmede. Dette har med sikkerhet å gjøre og man vet aldri om selger snakker sant når de sier at bilstolen ikke har vært utsatt for kollisjon eller fall.... En bilstol kan være skadet selv om den ser helt fin ut.

Anonymous poster hash: 80d50...4d6

Skrevet

Her hvor jeg bor er slike klespakker til baby/barn veldig populære på kjøp/salg sidene på facebook. Både jeg og mange jeg kjenner kjøper gjerne brukte babyklær. Og dine klær var jo nesten gratis! Hadde lett kjøpt den klespakken av deg :)

Bilstoler er vel de fleste, meg selv inkludert, skeptiske til å kjøpe brukt av fremmede. Dette har med sikkerhet å gjøre og man vet aldri om selger snakker sant når de sier at bilstolen ikke har vært utsatt for kollisjon eller fall.... En bilstol kan være skadet selv om den ser helt fin ut.

Anonymous poster hash: 80d50...4d6

Hører du om mange kollisjoner med babyer? Det er ytterst få!

Mine bilstoler har gått som varmt hvetebrød. Måtte til og med sette et tak på en av dem, var jo ikke fjorårets modell :)

Anonymous poster hash: b55c7...861

Skrevet

Hører du om mange kollisjoner med babyer? Det er ytterst få!

Mine bilstoler har gått som varmt hvetebrød. Måtte til og med sette et tak på en av dem, var jo ikke fjorårets modell :)

Anonymous poster hash: b55c7...861

Du kan ikke argumentere med at du hører om få kollisjoner med babyer involvert. Den dagen det faktisk skjer og man har en defekt bilstol så angrer man noe sinnsykt. Er det virkelig verdt det for å spare noen få kroner i forhold til å kjøpe en ny bilstol? Jeg synes ikke det. Man trenger ikke gamble med livet til det kjæreste man har!

Anonymous poster hash: ab7a6...e60

Skrevet

Vent til sommeren og barnehagestart, da trenger folk "sovevogner" Vi har solgt en vogn på Finn, men måtte gå ned ganske mye i pris. Har selv kjøpt en sovevogn til førstemann brukt.

Anonymous poster hash: c6a47...cbc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...