Gå til innhold

Hvor lenge satt deres barn bakovervendt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt barn er 3 år å 6 mnd å sitter fortsatt bakovervendt. 16 kg.

Men det begynner å bli veldig trangt. Men tørr ikke helt å snu barnet ennå.. Vil jo at det skal være trygt som det går ann..

Så når begynte deres barn å sitte forovetvendt?

Anonymous poster hash: f0561...3b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min førstecsatt bakover til hun var like over 4 år. Kjøpte beltestol da fordi det stadig var krav om at de skulle ha sete med seg i barnehagen. Håper å ha nr to bakovervendt til mellom 4 og 5 år cirka.

Skrevet

3,5år. Da spydde hun så mye at vi ikke kunne kjøre 100m før hun begynte å spy.

Ble helt stopp da vi snudde henne.

Sikkerheten er ikke på topp når føreren prøver å trøste gråtende, og spyende, datter i baksetet..

Anonymous poster hash: c362b...900

Skrevet

Takk for svar :)

Da holder jeg barnet bakovervendt ei god stund ennå ;) kanskje jeg må kjøpe ny stol eller bil :P vil jo ikke at det skal være så trangt

Anonymous poster hash: f0561...3b8

Skrevet

Min som blir 4 om 2 uker sitter bakovervendt i sin Besafe izi plus. Tenker å kjøpe Britax maxway som er litt lengre i ryggen nå så han kan sitte til han blir 5-6 :)

Anonymous poster hash: a2463...6c6

Skrevet

Har ei som jeg vurderer jevnlig nå, men får meg ikke til å bytte før hodet er litt over bakdelen av hodestøtten. Fikk svar fra trygg trafikk om at ørene ikke skulle mye over. Regner med at hun kommer over i løpet av sommeren, så da snus hun når hun har blitt fire. Det begynner jo å bli trangt, men nå blir det lite og lette klær fremover så da blir det bedre.

Anonymous poster hash: 53577...142

Skrevet

Første til han var seks, andre til han var fire. Andremann var mye større av vekst enn førstemann - første var ca 50-percentil, andremann var over 97-percentil, så det utgjør ganske mye. ;)

Anonymous poster hash: 5a6ac...536
Skrevet

Har hatt stoler som har gått bakovervendt til 25 kg. og de har blitt snudd når de har passert 4 år. Har vært trangt en god stund, men det har gått helt fint.

Skrevet

2 år og 7 måneder. Var da 108 cm lang.

Anonymous poster hash: 38c01...c48

Skrevet

Barnet blir fire i juni, og kommer til å sitte bakover frem til det. Så blir det å snu setet fremover i hvertfall ett år.

Anonymous poster hash: 362bd...445

Skrevet

Eldste satt bakovervendt til hun var nesten 5. Yngste er litt iver 3, så sitter fortsatt bakovervendt.

Anonymous poster hash: 165a0...a68

Skrevet

Rett etter 4-årsdagen. Klaget over vondt i rumpen på kjøreturer over 15 min, hadde da sittet trangt i lengre tid. (Han er større enn gjennomsnittet.)

Anonymous poster hash: d9a28...73e

Skrevet

Vi måtte snu barnet da det var ca 3.5år pga besafe izi pluss setet ble for kort i ryggen. Sitter fremdeles bakovervendt i den andre bilen da britax multitech setet fremdeles passer. Skulla ønsket at flere seter var lenger i ryggen slikt at barna kan sitte lenger bakovervendt.

Anonymous poster hash: e9bbe...f7e

Skrevet

Mine er født i februar, og ble snudd da ut på høsten (okt-nov) da de var fire år og 8-9 mnd. Da de begynte med vinterstøvler ble det plutselig veldig trangt, og mor måtte innse at det var på tide... Jeg husker ikke hvor lange/tunge de var, men de satt i en stol som gikk til 25 kilo. 

Skrevet

5.5 år.....

Anonymous poster hash: 95c70...ff5

Skrevet

Min skal få snu seg etter 4 årsdagen i sommer. Hun er lang. Trangt for bena og hodet stikker opp over setekanten.

Anonymous poster hash: bb0db...a8a

Skrevet

4 årsdagen, det var nedtelling på slutten😂

Anonymous poster hash: b963d...e53

Skrevet

Herlig å se at så mange av dere følger anbefalingene fra Trygg Trafikk 👍 For bare noen få år siden var det mindretallet av brukerne her inne som svarte at de hadde barna i bakovervendt sete fram til 4 år.

Anonymous poster hash: 82439...561

Skrevet

Første snudde vi litt etter fire år. Langt barn, så hodet kom for høyt. Var en lettelse etter jevnlig ha tørket oppkast i 2,5 år. Yngste var bare 3,5. Stort barn, veide da 20 kg og hodet kom over det som var forsvarlig. Syns nesten litt synd på henne på slutten. Følte jeg trøkket barnet inn i bilstolen hver morgen. Det ble rett og slett for trangt.

Anonymous poster hash: 89dbb...db2

Skrevet

Eldste var vel nesten 2. Andremann er 2 nå og sitter fremdeles bakovervendt.

Anonymous poster hash: 8a66d...337

Skrevet

Vurderer å snu han i sommer. Da blir han 3 år. Er en lang gutt. 16 kg

Anonymous poster hash: 8068f...e59

Skrevet

Hvor store er deres 5-6 åringer? Dere som ikke snur dem før da. Har måttet snu begge mine før de var 4, men de fulgte lengde/vekt "kravet" til trygg trafikk. Ser på min 5 åring og tenker at om hun skulle sittet bakovervendt så hadde jeg måttet kjøpt spesial lagd stol til henne.

Anonymous poster hash: 99fc8...07a

Skrevet

Til de vokste ut av det aller første setet. Hvor gamle er de da, tro?Jeg husker ikke engang hvor mange kg de setene går til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...