Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #1 Skrevet 24. april 2016 Hvor gammelt var ditt barn da det gikk fra sprinkelseng til juniorseng? Og hvordan gikk det? Anonymous poster hash: 0b8f4...4a7
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #2 Skrevet 24. april 2016 2 år og 4 mnd ca. Og det gikk fint men må ha sengehest, vi prøvde først uten men han datt ut i søvne. Han sover veldig urolig. Han har ikke kommet inn på vårt rom så langt og går ikke ut under leggingen. Han har alltid vært enkel å legge bortett fra i perioder hvor han har fått jeksler og nå har han fått alle han skal få på noen år. Han er snart 3. Ei venninne sin sønn er en mnd yngre og sover ennå i sprinkelseng, han er ganske urolig og foreldrene stoler ikke på at det vil gå bra med en annen seng ennå. I barselgruppa mi (8 barn) så kjøpte de fleste ny seng i 1-årsgave. Vi syns at det var for tidlig og angrer ikke. Vi har forresten ikke kjøpt juniorseng, vi kjøpte en som er 2 m lang, den er solid så den kan han i teorien ha til han flytter ut Anonymous poster hash: fec62...562
Jussi Skrevet 24. april 2016 #3 Skrevet 24. april 2016 2,5 års alder med begge barna her. Fungerte fint fra 1.dag
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #4 Skrevet 24. april 2016 2,5 år. Gikk veldig fint. Anonymous poster hash: a3077...b01
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #5 Skrevet 24. april 2016 Alle 4 barna her har fått junorseng på eget rom til 2-års dagen, frem til det har de ligget i sprinkelseng på vårt rom. Det har gått supert, ny seng, sengetøy med favorittfigurene på, nytt rom osv, de har vært overbegeistret og gledet seg til å legge seg om kvelden. Null problemer. Anonymous poster hash: aeea5...e72
❤lille stjerne❤ Skrevet 24. april 2016 #6 Skrevet 24. april 2016 Rett over 2 år. Det gikk veldig greit. Dem første kvelden tror jeg ikke helt at hun forsto at hun kunne gå ut av senga. Neste kveld testet hun det ut og sto opp omtrent 45 ganger, men jeg sto i rommet ved siden av og brettet klær og jeg leide hennr tilbake hver gang og sa at hun skulle ligge i senga. Hun sovnet nok 1,5 time senere enn vanlig den kvelden, men siden var det aldri noe problem å legge henne i juniorsenga.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #7 Skrevet 24. april 2016 Sorry for kupping av tråd, men; Hvordan fant dere ut at dere skulle bytte? Begynte de å klatre over? Vår på 1 år og 7 mnd. stortrives i sprinkelsenga og ser ikke for meg å bytte på en god stund. Men vi kan ta av den ene sida på senga før vi bytter helt, da. Anonymous poster hash: 30cab...ff9
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #8 Skrevet 24. april 2016 Sorry for kupping av tråd, men; Hvordan fant dere ut at dere skulle bytte? Begynte de å klatre over? Vår på 1 år og 7 mnd. stortrives i sprinkelsenga og ser ikke for meg å bytte på en god stund. Men vi kan ta av den ene sida på senga før vi bytter helt, da. Anonymous poster hash: 30cab...ff9 Da ville jeg ikke byttet i deres tilfelle Jeg tror at noen bytter fordi det liksom er stas. Men så lenge de ikke klatrer over og har god plass så er det jo greit Vår sønn klatret ut (ikke inn), men så sliter jeg med div sykdommer som gjorde det for tungt for meg å løfte når han ble tyngre. Det forverret den ene sykdommen veldig, ga store smerter. Jeg steller han alltid på gulvet og løfter han bare når jeg må som når vi er alene og han skal inn el ut av bilstolen. Er veldig godt å slippe den sprinkelsenga for meg selv om det ikke er snakk om løfting 10 ganger per dag. Anonymous poster hash: fec62...562
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #9 Skrevet 24. april 2016 Mine 3 var mellom 1.5 og 2 år. Vi gjekk rett frå sprinkel til voksenseng. Har gått heilt fint, men har brukt sengehest ein god stund Anonymous poster hash: e34f7...1d4
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #10 Skrevet 24. april 2016 Vår gutt skal få seng i 3 årsgave om en måned. Ligger enda i sprinkelseng og jeg synes det er helt fint. Storesøster fikk seng da hun var litt over 2 år, gikk greit det også men vi har det ikke travelt denne gangen, han er såå lett å legge, redd det blir annerledes Anonymous poster hash: 5a95f...8fc
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #12 Skrevet 25. april 2016 Eldste var 2,5 og yngste var 1,5. Gikk kjempefint med begge:) Anonymous poster hash: 584cd...3ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå