GÃ¥ til innhold

Trenger mannehjelp😅😂

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er skilt etter 13års samliv, og har nå forelsket meg igjen.

Dette er en mann jeg har visst hvem er i mange år gjennom venners venner. Han er artig med kjappe replikker og jeg har alltid oppfattet han som en som har vært litt rundt med mange damer.

Ettersom vi ble bedre kjent( vi var venner i 6mnd før vi tok noe som helst steg videre. Han likte meg før jeg falt hodestups for han etter disse mnd) har jeg både fått høre og opplevd av han og andre at jeg har hatt helt feil oppfatning av han.

Vi har nå vært sammen i 7mnd og han er helt fantastisk på de fleste områder. Han er totalt motsatt av min eksmann som er en sindig mann av få ord og som aldri gav uttrykk for hverken gode eller dårlige følelser. Denne nye mannen gir meg mye ros, støtte og viser hver dag at jeg er den han elsker. Han gir meg også motstand i den forstand at dersom jeg er urimelig ved feks PMS så sier han i fra. Noe jeg heller ikke er vandt med fra min eksmann der jeg så å si styrte skuta.

Jeg har ikke noe negativt å utsette på denne mannen annet enn at vi begge er nok litt stae. Likevel er det et eller annet som jeg ikke klarer å sette fingeren på! Jeg klarer ikke stole helt på alt han sier til meg (at det er meg han vil ha)enda jeg ikke hat noe som helst grunn til det.

Han gjør meg mer lykkelig enn jeg noen gang har vært og hans positive og artige vesen drar meg opp flere hakk.

Det er likevel så slitsomt å tenke at det er noe som ikke stemmer helt og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det eller hvorfor jeg føler det slikt.

Noen som har noen råd?

Han gjør ikke noe spesielt som gjør at jeg føler det slikt heller.

Anonymous poster hash: 2921c...d66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være at du ikke helt tror at en slik mann kan elske deg, at du ikke er verdt å elske og derfor leter etter noe som kan gjøre deg på vakt fordi det er lettere å ta et brudd om du var litt forberedt?

Hvis ikke, vær dønn ærlig med deg selv, hva er det som gjør at du ikke stoler helt på ham?

Det vil jo også være ganske anderledes å være i forhold med en mann som din eks, som ikke var særlig snakkesalig og sosial, og et sosialt dyr slik din nye mann er. Når du er vant med din eks så kan det hende du tolker den nye mannens utadvendthet som "løshet" eller flørting, selv om det ikke er det fra hans side?

Bare tanker...

Anonymous poster hash: a958e...63e
Skrevet

Kan det være at han liksom "føler litt for mye litt for fort"? Altså at du får en følelse av at kjærlighetserklæringene sitter litt for løst og ikke stikker så dypt?

Eller kan det være den motstanden du snakker om, at du får litt magefølelse på at han ønsker å bestemme og ha litt mer makt over deg enn du er komfortabel med?

Generelt sett vil jeg si at en ikke skal kunne av magefølelser.

Anonymous poster hash: 18c73...16a

Skrevet

Kan det være at han liksom "føler litt for mye litt for fort"? Altså at du får en følelse av at kjærlighetserklæringene sitter litt for løst og ikke stikker så dypt?

Eller kan det være den motstanden du snakker om, at du får litt magefølelse på at han ønsker å bestemme og ha litt mer makt over deg enn du er komfortabel med?

At en ikke skal KIMSE av magefølelser.

Skrevet

Dette er vanskelig. Enten så er det magefølelsen din som prøver å fortelle deg noe, eller så er det magefølelsen din som er på bærtur fordi du har opplevd et brudd og er redd for å bli skuffet igjen.

Skrevet

I denne situasjonen er det vel helst meg som føler ting for fort. Jeg hadde et godt øye til han men aldri mer enn tanker om at han var en super venn. Helt til jeg en dag innså at han var en jeg ikke ville gi slipp på.

Altså jeg gikk fra å tenke buddybuddy til i love him på et blunk😳 Mens han alltid har gitt uttrykk for at jeg er den han vil ha.

Men det er liksom det at man skal ikke kimse av magefølelsen heller. Og Det er jo det jeg har hengt meg fullstendig opp i også. Denne magefølelsen..😔

Skrevet

Jeg har tenkt på alle disse spm- går det for fort, er det fordi han er motsatt av min eks, motstanden, at jeg bare er redd for å miste han og bli såret, han har barn fra før og jeg er ikke vant til den situasjonen som det medfører. Det er kanskje litt av alt dette. Men hvordan klarer man å dempe denne ubehagelige følelsen? Tenker av og til at jeg bare bør gjøre slutt nå, kan jo ikke bare dra det ut heller for å vente å se hva det er.. Det er jo litt enten legger du vekk de følelsene og satser eller stopper først som sist.

Skrevet

Andre som har hatt det slik? Hva gjorde dere?

Skrevet

Jeg har det sånn med min nye, og føler mye at han har hatt mange før meg, og det er så milevis forskjell fra den trauste jeg var sammen med før. Jeg klarer ikke å føle meg like trygg på han som jeg var i mitt forrige forhold, og dette er noe jeg ikke takler så godt. MEN jeg jobber med meg selv, tar alt rolig og i mitt tempo samtidig som jeg nyter alt det gode vi opplever. Er den beste versjonen av meg selv sammen med han, og det betyr mye.

Anonymous poster hash: 68269...fc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...