Gå til innhold

Nyfødt jente 3860 gram og 54 cm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det veldig mye?

Anonymous poster hash: 1f537...176

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Anonymous poster hash: 39411...f41

Skrevet

Vekten er helt gjennomsnittlig, lengden er litt over. Men er det viktig?

Anonymous poster hash: f55d8...102

Skrevet

Vekten er helt gjennomsnittlig, lengden er litt over. Men er det viktig?

Er det dumt å ha lengde over gjennomsnittet? Hva kan det tyde på?

Skrevet

Det kan tyde på at far eller mor er høye..

Det trenger ikke bety noe som helst, noen er lange, noen er lave, noen er midt på treet.

Anonymous poster hash: e96d0...78c
Skrevet

Det tyder på at det blir mye rognebær og at snøen kommer tidlig i fjor i følge oldebrors middagsmakerske.

Anonymous poster hash: 39411...f41

Skrevet

Du skjønner at barn har forskjellige lengde ved fødsel, gjør du ikke? Uten at det tyder på noe som helst?

Skrevet

Gled deig over jeinta!!! Ho e perfekt med sine mål:-) Se deig litt rundt - de er sjelden du ser mennesker som er prikk like lang og tung...ikke noe galt med det ;-)

Skrevet

Det kan tyde på at far eller mor er høye..

Det trenger ikke bety noe som helst, noen er lange, noen er lave, noen er midt på treet.

Anonymous poster hash: e96d0...78c

Takk for seriøst svar :)

Skrevet

Gled deig over jeinta!!! Ho e perfekt med sine mål:-) Se deig litt rundt - de er sjelden du ser mennesker som er prikk like lang og tung...ikke noe galt med det ;-)

Takk for seriøst svar :) bror var forresten 54 cm og 4040 cm ved fødsel

Skrevet

Er hun født over termin er hun ikke spesielt stor😊 men ja litt over gjennomsnittet om hun er født til termin. Min jente var litt over 4 kg og 53 cm lang (9 dager over termin) Ingen av oss foreldre er spesielt høye. Og jenta er 5 år i dag og heller litt liten enn lang😄

Anonymous poster hash: d5e50...c92

Skrevet

Er hun født over termin er hun ikke spesielt stor😊 men ja litt over gjennomsnittet om hun er født til termin. Min jente var litt over 4 kg og 53 cm lang (9 dager over termin) Ingen av oss foreldre er spesielt høye. Og jenta er 5 år i dag og heller litt liten enn lang😄

Hun ble født 1 dag før termin

Skrevet

Jeg bruker aldri kommentere på rettskriving eller dialekt - men her må jeg.. Hvor er du fra i landet der det er vanlig å si deig istedenfor deg?? Ser for meg en bolledeig liksom 😂

Skrevet

Hun ble født 1 dag før termin

Litt over gjennomsnittet, men helt perfekt 😊 og godt innenfor normalen.

Skrevet

Størrelsen ved fødsel har lite å si for videre utvikling om det er det du tenker på.

Min datter var også 54 cm da hun ble født, men hun veide 4858g, altså en kilo mer enn din.

Da hun var 1 år og begynte i barnehagen var hun den minste ettåringen, tynn og lita har hun vært hele veien. Nå i 3.klasse ringte helsesøster meg etter vektkontrollen på skolen fordi 22 kg var i kategorien undervektig og da må hun ta en telefon....

Min jente er sunn og frisk, spiser som en hest, men er slank som en brøytestikke, akkurat som jeg også var da jeg var liten.

Anonymous poster hash: e7356...9c3
Skrevet

Jeg bruker aldri kommentere på rettskriving eller dialekt - men her må jeg.. Hvor er du fra i landet der det er vanlig å si deig istedenfor deg?? Ser for meg en bolledeig liksom 😂

De va itj meininga å svar på dialekt,men de vart no de lell😉 Eig sei berre båjlledeiii eig 👍

E forrestn ifrå Namdalen 😜

Skrevet

De va itj meininga å svar på dialekt,men de vart no de lell😉 Eig sei berre båjlledeiii eig 👍

E forrestn ifrå Namdalen 😜

Hehe ja absolutt ikke meningen å kritisere for at du skrev på dialekt, bare ble så nysgjerrig på hvor den er fra. Har aldri sett noen skrive eig, deig osv 😀

Anonymous poster hash: f496b...ddd

Skrevet

Mine barn er store fordi jeg er stor. De ligger på 80 og 97,5 på percentilskjemaet og er helt perfekte som de er. Vekt er helt normal sammenlignet med lengden.

Om hun blir lengre/større enn gjennomsnittet, hva gjør vel det? Heldigvis er ikke alle make!!

Anonymous poster hash: 09852...140

Skrevet

Min nr 2 var 3940 gr 10 dager FØR termin 😉

Og nr 3 var 3840 gr 13 dager FØR termin 😉 Begge var 48 cm så ikke spesielt lange,men så er jeg 1.54 så ikke særlig høy...

Anonymous poster hash: 81a7a...a24

Skrevet

Kanskje vil hun forsette å være et par cm over gjennomsnittet, eller også er hun bare litt lengre akkurat nå, det er umulig å si. Jeg tenker også at den målingen av nyfødte sin lengde umulig kan være så veldig presis? Jeg tenker i allefall at det må jo ha noe å si om barnet er rolig og avslappet eller om de spenner seg og trekker opp beina, hvor mye den som måler barnet strekker. Vil tippe at 1-2 cm for mye/for lite lett kan skje.

Skrevet

Mine barn er store fordi jeg er stor. De ligger på 80 og 97,5 på percentilskjemaet og er helt perfekte som de er. Vekt er helt normal sammenlignet med lengden.

Om hun blir lengre/større enn gjennomsnittet, hva gjør vel det? Heldigvis er ikke alle make!!

Anonymous poster hash: 09852...140

Jeg ønsker jo selvfølgelig et sunt, normalvektig barn.

Skrevet

Over gjennomsnittlig lang, men ikke noe utenom det vanlige. Vekta helt vanlig. Ikke noe å hoppe i taket for. 

Anonymous poster hash: 4d3e0...dda
Skrevet

Over gjennomsnittlig lang, men ikke noe utenom det vanlige. Vekta helt vanlig. Ikke noe å hoppe i taket for.

Anonymous poster hash: 4d3e0...dda

Ved hvilken vekt bør man hoppe i taket?

Skrevet

Mener jeg leste at de prøvde å linke lange barn (over 52 cm) til overvektige mødre.

Sønnen min var 53 cm og litt over 3,7 kg, og er bare skinn og bein nå, i en alder av 7. Kneet er det bredeste på beina hans, men han er i aktivitet store deler av dagen, og har sjelden ro til å spise mer enn akkurat det han må.

Anonymous poster hash: a4ad2...21f

Skrevet

Nesten nøyaktig samme mål som jenten min, og de guttene min har også vært rundt den størrelsen (+/- 150 gram og +/- 1 cm), alle født noen dager før termin. Både mannen og jeg er høye. For meg er dette helt vanlig mål, men selvfølgelig litt over gjennomsnittet ift andre babyer.

Siden broren va ganske lik i størrelse, betyr det vel bare at du og mannen lager babyer som er større enn gjennomsnittet;-) Dere er kanskje høye selv?

Anonymous poster hash: 69e58...041

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...