Gå til innhold

50/50 bosted og frakt utenom skoletid.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi flyttet for et år siden 30 min unna det vi bodde før. Xen bor der enda og det er der gutten går på skole, men mannen min jobber offshore og kjører han på skolen de tre ukene han er hjemme og gutten er her. Nå har vi bodd her et år (annen kommune), og far nekter å hente/bringe i ferier og helger. Det er en selvfølge at vi alltid må levere gutten til dem, det er etter hvert litt slitsomt pga vi har 3 barn og skal følge de opp også i en travel hverdag der jeg jobber to jobber.

Vi forholdt oss til å si fra 6 uker før flytting.

Kan far nekte å bringe/hente når gutten skal her eller der? Vi vil gjerne det skal bli delt på. Vi tjener mest her og leverer barnet på alle aktiviteter osv i hans omgangskrets. Så om far må hente eller levere en gang i halvåret evt i en gang i mnd på sommeren, forstår ikke hvorfor han ikke vil være litt samarbeidsvillig!?

Er det noe vi kan kreve?? Hvordan er reglene i forhold til slik? Vi føler nesten det er en hindring i "samvær"??

Anonymous poster hash: 4228f...712

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars gutt som må kjøre til/fra skole og antagelig aktiviteter, venner osv timevis hver dag.

Hva med å la gutten bo hos far, der han går på skole og kan treffe venner på fritiden?

Jeg er enig med far. Dere valgte å flytte og bør stå for kjøringen.

Anonymous poster hash: ddf7a...6c2

Skrevet

Dere bør avvikle 50/50 om dere ønsker å bo så langt unna. Forutsetningen for at 50/50 skal fungere uten å skade barnet er at man bor i samme skolekrets og samarbeider godt om oppfølging av barnet, her er jo ingen av de delene på plass.

Jeg er enig med far, dere flyttet vekk og må ta belastningen med det.

Anonymous poster hash: eace3...616
Skrevet

enig med far her

Skrevet

Reglene sier at man skal dele på utgiftene. Dersom far ikke vil kjøre skal han betale bensinpenger til deg.

Anonymous poster hash: 8a9aa...9a6

Skrevet

Det som er kluet her er at vi bodde i en annen by tidligere, han ville flytte til hjembyen og jeg sa det var ok. Vi møttes da på halvveien med kjøring, 2timers kjøretur. Nå når vi flyttet nekter han.

Hi

Anonymous poster hash: 4228f...712

Skrevet

Spiller ingen rolle hvem som flyttet hvor og når. Loven er klar:

Reisekostnadene ved samvær skal delast mellom foreldra etter storleiken på inntektene deira der foreldra ikkje blir samde om noko anna. Dersom særlege grunnar gjer det rimeleg, kan retten fastsetje ei anna fordeling av reisekostnadane. Er foreldra samde om det, kan saka istaden gå til fylkesmannen. Har barnet fylt 15 år, kan sak om reisekostnader gå til fylkesmannen jamvel om berre ein av foreldra ber om det.

Anonymous poster hash: 8a9aa...9a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...