Gå til innhold

Når dere ser en med L på bilen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder dere ekstra avstand da, eller kjører forbi så fort som mulig, eller tar dere noe spesielle hensyn, eller kjører dere som om den ikke hadde en L på seg, med mindre man merker at føreren er uerfaren? Jeg øvelseskjører, og har merket meg et lite mønster, så er litt nysgjerrig på om inntrykket mitt er helt på jordet eller ei

Anonymous poster hash: 089b2...0ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøver å være mer hensynsfull, tenker at det sitter en nervøs og svettende 17 åring bak rattet og en svettende og nervøs bileier i passasjer setet

Lykke til med kjøringen.

Anonymous poster hash: fc582...aca

Skrevet

Jeg blir nok litt mer tålmodig med småfeil og lav fart, og holder litt ekstra avstand. Men hvis det er en som er tydelig uerfaren og det er midt i rushtiden, så tenker jeg at det er feil valg av tidspunkt å øvelseskjøre på. :P

Anonymous poster hash: e3e4d...e0e
Skrevet

Er mer hensynsfull.

Skrevet

I starten var jeg veldig hensynsfull, men det er dessverre så mange som "glemmer" å ta av L-en når det ikke er øvelseskjøring på gang. Nå ser jeg an. Dersom det både er L, usikker kjøring og en lett fremoverlent sjåfør med en ved siden av seg, så tar jeg ekstra hensyn.

Anonymous poster hash: 6d122...e41
Skrevet

Jeg blir irritert på alle som kjører for sakte og ikke kjører til siden for å slippe de bak forbi. Da kan jeg faktisk blinke på de, uten at det hjelper stort. Ellers prøver jeg å holde avstand og tenker at jeg har jo vært i den situasjonen selv.

Anonymous poster hash: 3f165...78f

Skrevet

Har tålmodighet og holder god avstand med de fleste. Har vært litt kjip to ganger da de har ligger i 40 i 50-sonen. Tør man ikke å kjøre fortere, har man ingenting på veien å gjøre enda og må øve seg litt til på en stor parkeringsplass.

Anonymous poster hash: 6d2ab...928

Skrevet

Har tålmodighet og holder god avstand med de fleste. Har vært litt kjip to ganger da de har ligger i 40 i 50-sonen. Tør man ikke å kjøre fortere, har man ingenting på veien å gjøre enda og må øve seg litt til på en stor parkeringsplass.

40 i 60-sonen skulle det stå.

Skrevet

Holder dere ekstra avstand da, eller kjører forbi så fort som mulig, eller tar dere noe spesielle hensyn, eller kjører dere som om den ikke hadde en L på seg, med mindre man merker at føreren er uerfaren? Jeg øvelseskjører, og har merket meg et lite mønster, så er litt nysgjerrig på om inntrykket mitt er helt på jordet eller ei

Prøver å være hensynsfull, men følger mer med på L enn på andre bilister.

Anonymous poster hash: ddce7...9bd

Skrevet

Hehe...

Jeg tok lappen for et år siden og min erfaring er at L på bilen er et signal om å kjøre tett oppi ræva, for å så brenne forbi på første tenkelige anledning. 

Synes det var lite hensyn å føle på fra andre. Og vi var flinke til å stoppe og slippe folk forbi, og å ligge i fartsgrensa ( ca 5 over hva speedometeret viser er fartsgrense - altså fort nok). 

Anonymous poster hash: 30f7a...4dd
Skrevet

jeg holder avstand og viser hensyn. ser fort om det er en usikker sjåfør jeg ligger bak, eller noen som har glemt å ta av L.

om de som øvelseskjører ligger i 40 i 50 sonen er ikke det noen issue slik jeg ser det. vi har alle lært å kjøre en gang og ingen av oss hadde særlig stålkontroll i trafikken før vi hadde fått øvet oss noen ganger.

det synes jeg er greit å huske på.

jeg har også øvelseskjørt med guttungen på 125cc, der jeg faktisk sitter bakpå. til tross for gul vest med diger L på ryggen er det inderlig mange som gjerne vil rese forbi oss. på høyre siden.  av og til virker det som vi er blitt en nasjon av hensynsløse, selvopptatte egoister.

Anonymous poster hash: 97c3b...cba
Skrevet

Ja, jeg spurte kanskje i feil forum, for her er det nesten bare damer og damer tar kanskje mer hensyn enn menn.

på landevei, ringvei, motorvei osv så ligger jeg 5-10 km/t over fartsgrensen (for vet at speedometeret viser litt forlite). Selvom jeg gjør dette, så skal folk oppi rompa på bilen og kjøre forbi, de ligger da kanskje 20 km/t over fartsgrensen når de kjører forbi. Jeg kjørte i dag, og ingen kjørte forbi meg og jeg syns det var litt rart, for jeg ser ofte folk som svinekjører. Men da vi gikk ut av bilen så vi at L skiltet hadde falt av, så da var vel det kanskje en forklaring. Hi

Skrevet

Ekstra hensyn og ekstra avstand når det står "L" eller "Skole".

Anonymous poster hash: 72053...f7f

Skrevet

Er ikke så lenge siden jeg var der selv, så jeg behandler den som om det ikke skulle vært L bak. Går det ekstremt seint kjører jeg nok forbi. Men husker jeg irriterte meg over de som eide veien og skulle kjøre forbi uansett om jeg kjørte i 80 på landevei, bare fordi de så den L'en...

Anonymous poster hash: e66ab...a0a

Skrevet

Jeg tok førerkortet nå i høsten, og jeg opplevde en morsom greie. Var alltid veldig nøye med å sette på L, og da kjørte andre bilister slik andre her har opplevd det, tett i ræva og fort forbi ved første mulighet.

Jeg kjørte samme strekning hver dag og holdt lik hastighet på de samme stedene (sånn ca ihvertfall), og en dag vi kjørte hjem, så påpekte jeg at de andre bilistene kjørte så mye roligere bak meg enn jeg var vant til. De holdt riktig avstand, stresset ikke og kjørte ikke unødvendig forbi. Og hva hadde jeg glemt? L bakpå bilen....

Som bilist selv, så vet jeg jo hvor irriterende det er og hvor nervøs man er som elev, så jeg prøver å ta ekstra hensyn når jeg ser biler med L.

Anonymous poster hash: dd9c3...cb4

Skrevet

Ikke pent å ligge i ræva, men å suse forbi ved første anledning ja, det gjør jeg. Er jo ingen grunn til å må lugge bak noen som kjører tregt og usikkert.

Anonymous poster hash: fab79...23e

Skrevet

Blir mer hissig og offensiv

Anonymous poster hash: 31b11...4a3

Skrevet

Må innrømme at jeg blir irritert når den foran kjører i 40 i 60 sona og ikke har vett på å svinge til siden. Men blir mest irritert på udugelige "kjørelærere" da:) Hender at jeg blinker ja.

Anonymous poster hash: 87e85...725

Skrevet

Jeg må ærlig si at jeg bryr meg fint lite om bilen har L på eller ei. Hadde folk bare hatt de på når det ble øvelseskjørt, så hadde det vært en ting. Men mange har de på hele tiden

Anonymous poster hash: f5e10...8ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...