Gå til innhold

Barn ute og leke alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når mener dere barn er gamle nok til å være ute og leke alene på lekeplassen ved siden av huset (ikke trafikkert vei ved siden av)?

Anonymous poster hash: 28088...245
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo an på både nabolag, naboer og ikke minst barnet selv.

4-5 år hvis foreldrene holder oppsyn, evt sitter på terrassen etc.

Skrevet

Min er 4,5 år gammel og er ute alene hver dag. Hn er veldig pålitelig og går ikke noen steder som ikke er lov. Er i gata foran huset og bak huset og på lekeplassen. Er ingen trafikk der og langt til hovedveien (bor utpå bygda). Hn er som regel sammen med andre unger i gata som er jevngamle, eller så suser hn rundt på sparkesykkel eller sykkelen. Er jeg ikke ute så går jeg ut jevnlig og sjekker

Anonymous poster hash: 23c31...4af

Skrevet

Min er 3,5 og leker en del alene i hage. utenfor huset. Han vet hva reglene er og jeg ser etter han innimellom.

Anonymous poster hash: 43aed...ab9

Skrevet

Det kommer veldig an på barnet. Datteren min var ute alene som 3-åring. Trygt nabolag og hun visste akkurat hvor grensen gikk for hvor hun kunne gå. Hun hadde en venninne på 6 år som hun lekte med. Sønnen min var ikke like interessert i å være ute uten oss voksne, men han ventet ute på oss fra 3-års alder. Når vi skulle ut å kjøre eller gå tur, så var han ute mens vi gjorde oss klare. Begge to er i grunn noen regelryttere av noen barn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...