Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #1 Skrevet 24. april 2016 Mannen blir bundet opp til jobb neste årene og vil ha en god lønn. Lurer på om jeg skal prøve meg som hjemmeværende. Har forsøkt å komme meg ned i en deltidsstilling, men pga sykemeldte kollegaer og alt mulig som dukker opp, ender jeg alltid opp i full jobb pluss litt til. Skal jobbe til studielånet er nedbetalt, det blir ca ut året. Tenker å si opp for å se hvordan hverdagen blir med en hjemme. Vi vil ha utgifter på ca 25000 til huslån, strøm, forsikring, tv, Internett, tlf og kommunale avgifter. Så kommer drivstoff, mat og div i tillegg. Mannen har mellom 40 og 60 tusen utbetalt, så vi går greit i pluss hver måned. Kan dere som er hjemme fortelle litt hvordan det er? Lurer på om jeg bare har forelsket meg i tanken om å slippe dette stresset vi har i dag, eller om faktisk dette kan bli en veldig positiv opplevelse for familien. Anonymous poster hash: c713c...508
Lille krøll Skrevet 24. april 2016 #2 Skrevet 24. april 2016 Jeg elsker det. Min mann har en jobb som er veldig krevende så vi har avtalt at jeg er hjemmekone og tar meg av det meste hjemme og han jobber ute. Vår datter går i park 4 timer om dagen så jeg rekker å trene hver dag og studerer deltid. Gjør ALT av husarbeid og oppfølging av vår datter slik at den tiden han har med jenta kan gå til kvalitetstid. Vi vet vi kommer ha det slik i 1,5 år til så kommer jobben hans bli annerledes og arbeidsfordelingen blir annerledes. Mitt tips er å snakke skikkelig om hva dere begge forventer av dette. Hvor mye forventer han at du gjør på hjemmebane når du er hjemmeværende og hva er dine tanker om hva han fortsatt skal gjøre hjemme?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #3 Skrevet 24. april 2016 Jeg elsker det. Min mann har en jobb som er veldig krevende så vi har avtalt at jeg er hjemmekone og tar meg av det meste hjemme og han jobber ute. Vår datter går i park 4 timer om dagen så jeg rekker å trene hver dag og studerer deltid. Gjør ALT av husarbeid og oppfølging av vår datter slik at den tiden han har med jenta kan gå til kvalitetstid. Vi vet vi kommer ha det slik i 1,5 år til så kommer jobben hans bli annerledes og arbeidsfordelingen blir annerledes. Mitt tips er å snakke skikkelig om hva dere begge forventer av dette. Hvor mye forventer han at du gjør på hjemmebane når du er hjemmeværende og hva er dine tanker om hva han fortsatt skal gjøre hjemme? Høres bra ut. I dag har jeg størsteparten av husarbeid uansett pga han jobber mye sene kvelder. Føler alt handler om brannslukking om dagen. Anonymous poster hash: c713c...508
ma(G)ma med to små :) Skrevet 24. april 2016 #4 Skrevet 24. april 2016 Jeg elsker det. Min mann har en jobb som er veldig krevende så vi har avtalt at jeg er hjemmekone og tar meg av det meste hjemme og han jobber ute. Vår datter går i park 4 timer om dagen så jeg rekker å trene hver dag og studerer deltid. Gjør ALT av husarbeid og oppfølging av vår datter slik at den tiden han har med jenta kan gå til kvalitetstid. Vi vet vi kommer ha det slik i 1,5 år til så kommer jobben hans bli annerledes og arbeidsfordelingen blir annerledes. Mitt tips er å snakke skikkelig om hva dere begge forventer av dette. Hvor mye forventer han at du gjør på hjemmebane når du er hjemmeværende og hva er dine tanker om hva han fortsatt skal gjøre hjemme? Jeg ville ha snakket med en jurist. Bør det settes av penger til pensjonssparing til deg? Har du noen garantier hvis det blir slutt mellom dere og du står der uten krav på ytelser fra NAV? Ikke sikkert at du får jobb på dagen dersom det blir slutt og du må ut i jobb igjen. Videre ville jeg hatt en skriftlig avtale med mannen. Hvem har ansvaret for hva hjemme? Skal dere ha felles økonomi? Er dere gift? Akkurat nå høres hjemmelivet veldig fristende ut her også. Jeg er dønn sliten. Full jobb og to små er ikke lett 😣😴 Flott hvis dere får det til, men sørg for å ha det juridiske på plass 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå