Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #1 Skrevet 24. april 2016 Sønnen min vil ikke at noen skal se rompa/tissen hans, men når det kommer til meg har han ingen hemninger. Tisser med døren åpen, kan skifte fra pysj/klær til pysj/klær på stuen, kan løpe rundt uten bukse foran meg uten å være det minste sjenert. Men at andre skal se han naken nedentil er det ikke snakk om, selv legen, som måtte sjekke tissen hans Pga trang forhud, da han var 5 år,mvar han skeptisk for men det gikk etter litt godsnakk. Hva er egentlig vanlig eller er det veldig individuelt Anonymous poster hash: f5987...c7d
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #2 Skrevet 24. april 2016 Sønnen min vil ikke at noen skal se rompa/tissen hans, men når det kommer til meg har han ingen hemninger. Tisser med døren åpen, kan skifte fra pysj/klær til pysj/klær på stuen, kan løpe rundt uten bukse foran meg uten å være det minste sjenert. Men at andre skal se han naken nedentil er det ikke snakk om, selv legen, som måtte sjekke tissen hans Pga trang forhud, da han var 5 år,mvar han skeptisk for men det gikk etter litt godsnakk. Hva er egentlig vanlig eller er det veldig individuelt Anonymous poster hash: f5987...c7d han er forresten 7, blir snart 8, om det er relevant Anonymous poster hash: f5987...c7d
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #3 Skrevet 24. april 2016 Jeg og pappaen hjelper ham i dusjen, og det er helt ok, men det er ikke sånn at han er naken nonen gang ellers foran oss. Søsteren feks får ikke se ham naken, og det går begge veier. Ellers er det helt ok å dusje sammen med gutta på skolen. Han er 7år Og før noen reagerer på at vi hjelper til i dusjen så er det for å sette på vannet og å dusje ut såpe fra håret. Anonymous poster hash: ac891...402
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #4 Skrevet 24. april 2016 Min nevø ble hysterisk privat på det som 4-5. Vi var litt bekymret, faktisk. I dag er han voksen, og bekrefter selv at ingenting var galt, han var bare sjenert på det. Anonymous poster hash: 095e6...248
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #5 Skrevet 24. april 2016 Sønnen min begynte allerede å bli privat når han var 4 år. Skulle dusje med badebukse, og nektet meg å vaske tissen. Men han fant ut at han ikke vasket godt nok selv, og ble sår. Og da fikk jeg lov. Men tisse foran andre gjorde han. Gjerne på steder som ikke egnet seg 😄 Dette var bare i en periode, og i dag både kler han av seg og dusjer foran meg. Men ikke foran hvem som helst. Og det tenker jeg er naturlig. Han er snart 7 år. Han er bare litt omvendt av sin søster på 4 år som uten problemer skifter på stranda og bryr seg lite om noen ser henne. 😄 Bader med badedrakt eller badebukse da. Så tenker det har litt med personlighet å gjøre. Anonymous poster hash: 061e6...aef
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #6 Skrevet 24. april 2016 Sønnen min begynte allerede å bli privat når han var 4 år. Skulle dusje med badebukse, og nektet meg å vaske tissen. Men han fant ut at han ikke vasket godt nok selv, og ble sår. Og da fikk jeg lov. Men tisse foran andre gjorde han. Gjerne på steder som ikke egnet seg 😄 Dette var bare i en periode, og i dag både kler han av seg og dusjer foran meg. Men ikke foran hvem som helst. Og det tenker jeg er naturlig. Han er snart 7 år. Han er bare litt omvendt av sin søster på 4 år som uten problemer skifter på stranda og bryr seg lite om noen ser henne. 😄 Bader med badedrakt eller badebukse da. Så tenker det har litt med personlighet å gjøre. Anonymous poster hash: 061e6...aef Må bare få med at jeg var litt bekymret når han begynte å bli så privat tidlig. Og lurte på om det var vanlig. Men er ikke bekymret lenger. Anonymous poster hash: 061e6...aef
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #7 Skrevet 24. april 2016 7-åringen er ikke sjenert overfor foreldre eller besteforeldre. 8,5 åringen er ikke sjenert på kroppen overfor noen nesten☺️ Men det er ikke sånn at han viser fram tiss eller rumpe om det ikke er naturlig😉 Ingen i familien er sjenerte på sånne ting egentlig, og jeg håper de får et avslappet forhold til nakenhet. For å svare på spørsmålet ditt så tror jeg dette er veldig individuelt, det som er vanlig er vel fra 4 år til puberteten😉 Anonymous poster hash: 3800d...079
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #8 Skrevet 24. april 2016 Ingen av våre tre gutter er sjenerte. Eldste på snart ti skjønner jo at han ikke skal gå naken foran hvem som helst, men i forbindelse med dusj og skifting så ser vi ham naken. Det tenker han ikke over. De dusjer jo sammen på skolen hver uke også, uten at det er flaut. Fire- og seksåringen har ingen hemninger, og vil helst løpe nakne rundt i stua etter dusj. De er ikke sjenerte ovenfor andre mennesker heller, men jeg passer selvsagt på at de er "anstendige" rundt fremmede😉 Anonymous poster hash: 4bcd7...a1d
Lille krøll Skrevet 24. april 2016 #9 Skrevet 24. april 2016 Jeg selv var 8 når jeg ikke vil "gjøre" ting naken foran familien min. Husker vi skulle ta badstue sammen hele familien på hytta og jeg hatet hvert minutt. Men hadde ingen problemer med å skifte foran de eller om de kom inn på badet når jeg dusjet.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #10 Skrevet 24. april 2016 Sønnen min er 10 og er ikke sjenert. Er vel noe med at han alltid har badet med to yngre søstre. I det siste har han begynt å gi beskjed om at han vil ha badet alene. Men, skjuler seg ikke om jeg plutselig kommer inn og ikke vet at han er der. Regner med at han blir mer og mer privat fremover. Anonymous poster hash: d0874...f16
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #11 Skrevet 24. april 2016 Ingen av våre gutter er sjenerte overfor oss foreldre, besteforeldre eller søsken.de er 4, 6 og 13 år. Vi harveldig naturlig forhold til kropp. Anonymous poster hash: 8b715...cba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå