Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #1 Skrevet 24. april 2016 Om du visste du ikke ville ha flere barn (helt hundre prosent), men din mann ønsket seg flere og du ble uplanlagt gravid: Kunne du da tatt abort bak ryggen hans? Anonymous poster hash: 789a2...07d
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #2 Skrevet 24. april 2016 Nei, det tror jeg ikke, for da ville grunnlaget i forholdet - tilliten - uansett være borte. Jeg hadde ikke greid å gå bak ryggen hans når det kommer til noe så viktig. Anonymous poster hash: 69734...757
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #3 Skrevet 24. april 2016 Jeg skjønner ikke hvor det etiske dilemmaet er her? Anonymous poster hash: c4d5f...264
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #4 Skrevet 24. april 2016 Nei, men det har ikke noe med hans ønske å gjøre. Jeg er heller ikke abort-motstander. Jeg har slitt i syv år for å få det barnet jeg har nå, og vi vil vel ikke ha flere da vi føler vi begynner å bli for gamle, men kommer det ett til ved et uhell er det helt uaktuelt å ikke bære det frem. Anonymous poster hash: 89863...898
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #5 Skrevet 24. april 2016 Nei, hadde ikke gått bak ryggen på mannen, enten for å ta abort i hemmelighet, eller for å bli gravid i hemmelighet. Du må snakke med mannen din. Det er uansett din kropp, og han kan selvsagt ikke tvinge deg til å beholde et barn du ikke vil ha...men han fortjener å få vite hva som foregår. Anonymous poster hash: 9fb5c...178
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #6 Skrevet 24. april 2016 Nei, hadde ikke gått bak ryggen på mannen, enten for å ta abort i hemmelighet, eller for å bli gravid i hemmelighet. Du må snakke med mannen din. Det er uansett din kropp, og han kan selvsagt ikke tvinge deg til å beholde et barn du ikke vil ha...men han fortjener å få vite hva som foregår. Anonymous poster hash: 9fb5c...178 Jeg er ikke gravid.. Bare vet at HVIS det skulle skje (Vi bruker prevensjon) så ville jeg ikke beholdt og han ville nok blitt knust. Takler ikke flere unger. Anonymous poster hash: 789a2...07d
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #7 Skrevet 24. april 2016 Nei, det kunne jeg aldri ha gjort. Hva om situasjonen hadd vært snudd. Kunne du tilgitt at mannen din gikk bak ryggen din på den måten? Hadde du stolt på han igjen? Anonymous poster hash: 4c9ab...2cf
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #8 Skrevet 24. april 2016 Jeg er ikke gravid.. Bare vet at HVIS det skulle skje (Vi bruker prevensjon) så ville jeg ikke beholdt og han ville nok blitt knust. Takler ikke flere unger. Anonymous poster hash: 789a2...07d Hva med å sterilisere seg? Anonymous poster hash: 4c9ab...2cf
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #9 Skrevet 24. april 2016 Vår tanke er at vi ikke går bak ryggene il hverandre med NOE. Basisen i forholdet er tillit, og vi må kunne dele gleder, sorger, utfordringer og hindringer sammen. For meg hadde det ikke handlet om abort VS. Ikke-abort, men om hvordan vi sammen hadde taklet en slik utfordring dersom vi var så ulike i våre ønsker om barn. Samtidig tenker jeg at den som er fast bestem på at han/hun ikke vil ha flere barn bør ta konsekvensene av et og sterilisere seg dersom man fortsatt ønsker å ha et aktivt sexliv. Sex kan føre til graviditet uansett om man er aldri så flink med prevensjon. Anonymous poster hash: fa1e9...3df
Surogvanskelig Skrevet 24. april 2016 #10 Skrevet 24. april 2016 Dette er ikke noe etisk dilemma, men et moralsk dilemma.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #11 Skrevet 24. april 2016 Jeg hadde ikke gått bak ryggen på han men jeg hadde heller ikke beholdt. Hadde gjort alt i min makt for å aldri, aldri havne i den situasjonen. Anonymous poster hash: cccb9...863
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #12 Skrevet 24. april 2016 Jeg er ikke gravid.. Bare vet at HVIS det skulle skje (Vi bruker prevensjon) så ville jeg ikke beholdt og han ville nok blitt knust. Takler ikke flere unger. Anonymous poster hash: 789a2...07d Da er eneste løsning at en av dere steriliserer seg. Det er dumt å "bare" bruke prevensjon om du/dere vet at et uhell garantert vil føre til abort...og kanskje også problemer i forholdet (siden han hadde blitt lei seg over en abort). Hvorfor leke med ilden? Anonymous poster hash: 9fb5c...178
magica fra tryll Skrevet 24. april 2016 #13 Skrevet 24. april 2016 Nei, vi har ikke hemmeligheter for hverandre.
Gjest Antarctica Skrevet 24. april 2016 #14 Skrevet 24. april 2016 Jeg er ikke gravid.. Bare vet at HVIS det skulle skje (Vi bruker prevensjon) så ville jeg ikke beholdt og han ville nok blitt knust. Takler ikke flere unger. Anonymous poster hash: 789a2...07d Du bør sterilisere deg. Og være åpen om ditt valg.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #15 Skrevet 24. april 2016 Om du visste du ikke ville ha flere barn (helt hundre prosent), men din mann ønsket seg flere og du ble uplanlagt gravid: Kunne du da tatt abort bak ryggen hans? Anonymous poster hash: 789a2...07d mom man skal ta eller ikke ta abort bak mannens rygg er ikke engang et etisk dilemma. Det er totalt uetisk å ta abort bak mannens rygg, ikke et dilemma i det heletatt. Anonymous poster hash: 03161...9ca
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #16 Skrevet 24. april 2016 Jeg er ikke gravid.. Bare vet at HVIS det skulle skje (Vi bruker prevensjon) så ville jeg ikke beholdt og han ville nok blitt knust. Takler ikke flere unger. Anonymous poster hash: 789a2...07d Har du fortalt mannen dette? Om du ikke har gjort det så bør du fortelle ham det, og så bør du også fortelle ham at du bestiller sterilisering for deg selv. Så får mannen selv bestemme om det å få flere barn er så viktig for ham at han vil finne noen andre, eller om han vil bli hos deg og de barna dere har. Hva sier mannen din til ditt standpunkt? Anonymous poster hash: 69734...757
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #17 Skrevet 24. april 2016 Ja det kunne jeg gjort! For meg handler dette om et personlig valg, som han ikke trenger å ta del i. Min kropp, min hovedbelastning, min beslytning. Han hadde ikke hatt NOE å si uansett i forhold til utfallet, så hvorfor risikere forholdet pluss såre han? Men jeg hadde nok tatt alle forhåndsregler for å unngå graviditet! p-stav feks? Og dersom jeg ikke hadde taklet prevensjon så hadde jeg nok sterilisert meg. Anonymous poster hash: f3d6b...9b8
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #18 Skrevet 24. april 2016 Ja det kunne jeg gjort! For meg handler dette om et personlig valg, som han ikke trenger å ta del i. Min kropp, min hovedbelastning, min beslytning. Han hadde ikke hatt NOE å si uansett i forhold til utfallet, så hvorfor risikere forholdet pluss såre han? Men jeg hadde nok tatt alle forhåndsregler for å unngå graviditet! p-stav feks? Og dersom jeg ikke hadde taklet prevensjon så hadde jeg nok sterilisert meg. Anonymous poster hash: f3d6b...9b8 Fordi mannen har like stor rett til å bestemme hvordan han ønsker å takle noe slikt som det du har. Ja, du har full rett til å bestemme over egen kropp. Men du bør også gi mannen din et valg om han ønsker å leve med en person som ønsker å gå bak ryggen på ham. Det går på respekt og det går på tillit. Anonymous poster hash: 69734...757
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #19 Skrevet 24. april 2016 Fordi mannen har like stor rett til å bestemme hvordan han ønsker å takle noe slikt som det du har. Ja, du har full rett til å bestemme over egen kropp. Men du bør også gi mannen din et valg om han ønsker å leve med en person som ønsker å gå bak ryggen på ham. Det går på respekt og det går på tillit. Anonymous poster hash: 69734...757 jeg ser det ikke slik. Jeg ser på dette som å pådytte han en belastning han fint kan leve uten fordi JEG trenger å lette samvittigheten. Det er ikke slik at man trenger å fortelle hverandre ALT i et forhold. Noen erfaringer og opplevelser kan man fint la være å dele. Det betyr ikke at respekt og tillit er fraværende i forholdet. I tillegg handler det mye om familiesituasjon. Vi har flere barn sammen som nå potensielt blir skilsmissebarn fordi mor og far er fundamentalt uenig og et kompromiss er umulig. Derfor tenker jeg, klarer jeg ta abort, klarer jeg å leve med den påkjenningen alene. Anonymous poster hash: f3d6b...9b8
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #20 Skrevet 24. april 2016 jeg ser det ikke slik. Jeg ser på dette som å pådytte han en belastning han fint kan leve uten fordi JEG trenger å lette samvittigheten. Det er ikke slik at man trenger å fortelle hverandre ALT i et forhold. Noen erfaringer og opplevelser kan man fint la være å dele. Det betyr ikke at respekt og tillit er fraværende i forholdet. I tillegg handler det mye om familiesituasjon. Vi har flere barn sammen som nå potensielt blir skilsmissebarn fordi mor og far er fundamentalt uenig og et kompromiss er umulig. Derfor tenker jeg, klarer jeg ta abort, klarer jeg å leve med den påkjenningen alene. Anonymous poster hash: f3d6b...9b8 Jeg kan forstå tankegangen din, men vi har nok for forskjellige definisjoner av hva vi legger i respekt og tillit til at vi blir enige Anonymous poster hash: 69734...757
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #21 Skrevet 24. april 2016 Har tenkt på sterilisering ja. Eneste minuset er at det koster litt penger og må spares til. Han vet nok hva jeg tenker ja, men tror han tenker jeg vil endre mening Etterhvert. Han blir helt stille hvis jeg nevner at jeg ikke vil ha flere. Forholdsvis ung enda. Anonymous poster hash: 789a2...07d
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #22 Skrevet 24. april 2016 Rent teoretisk ville jeg ha vært åpen med mannen. I virkeligheten ville jeg hatt store vansker med å ta en abort, og aldri kunnet gjennomføre uten støtte fra mannen. Her har "uhellet" allerede skjedd. Og vi har nå en vakker liten atpåklatt. Abort var aldri et alternativ. Anonymous poster hash: 04fa1...c5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå