Gå til innhold

Bilstol til ekstra barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her jeg bor er det mange som ikke har førerkort. Barna er med på diverse fritidsaktiviteter som krever kjøring. Er det vanlig at disse foreldrene har egne bilstoler som de som kjører bruker? Vanlig at de dekker noe av utgiftene? Det er både bommer og ferjer her.

Eller forventes det at de som tar med seg ekstra barn både skal ha sikkerhetsutstyr og dekke utgiftene?

Bare lurer på hva som er vanlig, til den dagen det blir aktuelt..

Anonymous poster hash: 36739...50f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok mest vanlig å sende med både bilstol og penger, men det finnes jo alltid noen særinger som ikke har problemer med å utnytte andre.

Anonymous poster hash: 1f582...fbd
Skrevet

Vi har for øvrig kjøpt en ekstra bilstol likevel så vi slipper å styre med å flytte ut og inn alle gangene vi har med ett ekstra barn. Det er ikke så ofte vi har med flere enn det, men da må de ha med bilstol hjemmefra.

Anonymous poster hash: 1f582...fbd
Skrevet

Etter min mening er det absolutt foreldrene sitt ansvar. Man kan ikke forvente at andre skal kjøre og hente sine egne barn og attpåtil må kjøpe inn ekstra bilstoler.

Anonymous poster hash: 5ab8e...c00

Skrevet

Bommer koster jo det samme uansett hvor mange som er i bilen, men fergebilletter bør foreldrene dekke. 

Det er bilførers ansvar at alle er sikret forsvarlig, så enten kjøper du en pute for å ha liggende baki eller så ber du foreldrene ta med stol for at ungen kan sitte på. 

Vi har løst det med en ekstra pute i bagasjerommet, siden det rett som det er sitter på et ekstra barn til trening el. 

MEN jeg hadde forventet at disse foreldrene stilte opp ekstra der hvor det ikke trengs kjøring. Baker en kake ekstra, står en ekstra vakt i kiosken etc for å kompensere for at de ikke tar sin del av kjøringen. 

Anonymous poster hash: 8e3b2...a06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...