Gå til innhold

Hva mener dere om å svare et barn slik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når en voksen og et barn krangler, og den vosne sier til barnet at han/hun er så sur og ubehagelig. Barnet svarer: "Jeg er ikke sur, jeg er lei meg!", og den voksne svarer: "Vet du hva? Jeg er lei deg, jeg og."

Anonymous poster hash: 85a59...609
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hører ikke hjemme noe sted, og absolutt ikke dersom barnet har et tillitsforhold (foreldre, besteforeldre, tante, onkel, lærer, bhg-ansatt eller lignende). Snakk om å bryte ned et barn og gjøre det usikkert og engstelig.

Anonymous poster hash: a5a69...0dd

Skrevet

Hører ikke hjemme noe sted!! Det sier seg selv, mener jeg.

Anonymous poster hash: 37481...b58

Skrevet

Stakkars barn!

Så vondt å høre.

Man kan si man ikke liker handlingen til et barn, aldri at man ikke liker barnet :(

Anonymous poster hash: 943eb...add

Skrevet

Det høres ikke greit ut, men det går ikke an å si med sikkerhet uten å kjenne hele sammenhengen.

Anonymous poster hash: b54a7...284

Skrevet

Jeg mener at personen som sa det til barnet trenger veiledning i foreldrerollen (om det var en forelder som sa det)!

Personen bør be barnet om unnskyldning for det den sa, og så vise at den forstår at barnet er lei seg og se om de kan finne en måte å bli enige på.

Anonymous poster hash: b1b3f...136
Skrevet

Det var faren min som svarte meg slik da jeg var barn, kanskje 8-10 år. Var en del liknende episoder også. Jeg husker fremdeles hvor forvirret og fortvilet jeg ble, som om jeg liksom ikke klarte å forstå at han gjorde narr av meg når jeg var fortvilet og prøvde å fortelle ham at han misforsto meg, samtidig som jeg skjønte at det var nettopp det han gjorde. Føler meg så dum når slike episoder dukker opp og får meg til å føle meg dårlig nå, 20 år senere, det er så klisje, og jeg ble jo aldri slått eller noe slikt. Lurte bare på om andre synes dette var en ufin måte å svare et barn på, og om det i det bare er tull av meg å kjenne på slike ting nå.

Skrevet

Det var faren min som svarte meg slik da jeg var barn, kanskje 8-10 år. Var en del liknende episoder også. Jeg husker fremdeles hvor forvirret og fortvilet jeg ble, som om jeg liksom ikke klarte å forstå at han gjorde narr av meg når jeg var fortvilet og prøvde å fortelle ham at han misforsto meg, samtidig som jeg skjønte at det var nettopp det han gjorde. Føler meg så dum når slike episoder dukker opp og får meg til å føle meg dårlig nå, 20 år senere, det er så klisje, og jeg ble jo aldri slått eller noe slikt. Lurte bare på om andre synes dette var en ufin måte å svare et barn på, og om det i det bare er tull av meg å kjenne på slike ting nå.

Altså, han sa det ikke en gang, men flere. Og en del liknende ting. Husker også at han svarte lillesøsteren min slik.

HI

Skrevet

Høres ut som om han var umoden, og at dette var ubetenksomt tullesvar. Som om en sier "jeg er glad i deg" og får til svar; "jeg er også glad i meg. Osv. Noe annet om du var trist, og han svarte det i sinnet tilbake.

Anonymous poster hash: 105c5...fc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...