Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #1 Skrevet 23. april 2016 Blir det regnet som en medisin? Er Ferromax 65mg det er snakk om Anonymous poster hash: f322f...55d
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 23. april 2016 #2 Skrevet 23. april 2016 Det blir regnet som kosttilskudd, ikke medisin. Det skal ikke overdoseres, men jeg antar at du har fått beskjed av lege om å ta det.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #3 Skrevet 23. april 2016 Jern er en av de tingene man ikke bør ta om man ikke vet at man har en mangel! Anonymous poster hash: 048e1...bb5
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #4 Skrevet 23. april 2016 Jern er en av de tingene man ikke bør ta om man ikke vet at man har en mangel! Anonymous poster hash: 048e1...bb5 Herrefred! Hvor har jeg sagt at jeg ikke trenger det? Slutt og konkluder når du ikke har peiling! Anonymous poster hash: f322f...55d
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #5 Skrevet 23. april 2016 Det blir regnet som kosttilskudd, ikke medisin. Det skal ikke overdoseres, men jeg antar at du har fått beskjed av lege om å ta det. Men har ingen type kosttilskudd skadelig effekt på lever? Anonymous poster hash: f322f...55d
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #6 Skrevet 24. april 2016 Men har ingen type kosttilskudd skadelig effekt på lever? Anonymous poster hash: f322f...55d Kosttilskudd kan ta helt knekken på leveren, så det er bra å være kritisk til hva man har i seg http://www.relis.no/Bivirkninger/Nytt_om_bivirkninger/2010/Kosttilskudd_og_leverbivirkninger/ Anonymous poster hash: 207bd...ca6
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #7 Skrevet 24. april 2016 Overdose av jerntabletter kan (blant annet) gi leversvikt, så ikke ta mer enn anbefalt dose. Anonymous poster hash: 207bd...ca6
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #8 Skrevet 24. april 2016 Overdose av jerntabletter kan (blant annet) gi leversvikt, så ikke ta mer enn anbefalt dose. Anonymous poster hash: 207bd...ca6 Jeg har ikke fått noen dosering av lege, har bare fått beskjed om at jeg må ta. Har s-ferritin på 9, det er alt jeg vet 😕 Anonymous poster hash: f322f...55d
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #9 Skrevet 24. april 2016 Herrefred! Hvor har jeg sagt at jeg ikke trenger det? Slutt og konkluder når du ikke har peiling! Anonymous poster hash: f322f...55d Begynn å gi litt mer relevant informasjon i hovedinnlegget så slipper du slike svar. Et enkelt "jeg har påvist jernmangel" ville gjort at du fikk bedre svar. Måten du spør på kan man ikke gi et enkelt svar på. Og siden jeg flere ganger her inne har sett folk be andre om å ta jerntilskudd om de føler seg litt slappe og slitne, så er absolutt på sin plass å kommentere at man ikke bør ta det uten mangel. Har du leverproblemer så bør du uansett diskutere det med legen. Har du ikke leverproblemer, har jernmangel og skal ta normale doser for tilstanden så er det ikke farlig. Men du skrev ingen annen informasjon i teksten. Selv om du skriver "det gjelder" og dosen på en tablett, så skriver du ingenting om du tenkte en eller flere tabletter daglig. Noen har også tilstander uten å vite om det der det er direkte kontraindisert å ta jerntilskudd. Om du ikke liker svarene du får - bli litt mer presis i måten du spør på slik at du unngår misforståelser for ettertiden siden du hisser deg så opp. Jeg har tydeligvis langt mer peiling enn deg på dette.. Anonymous poster hash: 048e1...bb5
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #10 Skrevet 24. april 2016 Jeg har ikke fått noen dosering av lege, har bare fått beskjed om at jeg må ta. Har s-ferritin på 9, det er alt jeg vet Anonymous poster hash: f322f...55d Da bør du kontakte legen din igjen, for det er veldig sløvt av legen å ikke gi deg bedre informasjon enn det du har fått. Det skal ikke være slik. Og spesielt ikke om du har grunn til å være redd for leverfunksjonen din. Om du har en lege som ikke gir god nok informasjon, ta det opp med legen så han kan forbedre seg, eller bytt lege. Anonymous poster hash: 048e1...bb5
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #11 Skrevet 24. april 2016 Dytt:) Anonymous poster hash: f322f...55d
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #12 Skrevet 24. april 2016 Dytt:) Anonymous poster hash: f322f...55d Dytt på hva? Ferromax er et kosttilskudd, som kan belaste leveren. Du har fått svar på det du lurte på. Hvis du har flere spørsmål må du skrive dem, eller, hvis du vil ha svar du kan stole på, enten finne deg en skikkelig kilde eller diskutere saken med legen. Doseringen til ferromax står som regel på pakken, eller du kan slå opp i felleskatalogen.no. Anonymous poster hash: 207bd...ca6
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #13 Skrevet 24. april 2016 Dytt på hva? Ferromax er et kosttilskudd, som kan belaste leveren. Du har fått svar på det du lurte på. Hvis du har flere spørsmål må du skrive dem, eller, hvis du vil ha svar du kan stole på, enten finne deg en skikkelig kilde eller diskutere saken med legen. Doseringen til ferromax står som regel på pakken, eller du kan slå opp i felleskatalogen.no. Anonymous poster hash: 207bd...ca6 Har kun fått tablettbrettene, ikke pakken. Dytter fordi jeg ønsker svar av hun jeg siterte Anonymous poster hash: f322f...55d
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #14 Skrevet 24. april 2016 Har kun fått tablettbrettene, ikke pakken. Dytter fordi jeg ønsker svar av hun jeg siterte Anonymous poster hash: f322f...55d Som det står i innlegget, dosen kan du finne på felleskatalogen.no. Og det kom ikke frem hvem du ønsket svar fra når du bare skriver Dytt. Anonymous poster hash: 207bd...ca6
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #15 Skrevet 24. april 2016 Som det står i innlegget, dosen kan du finne på felleskatalogen.no. Og det kom ikke frem hvem du ønsket svar fra når du bare skriver Dytt. Anonymous poster hash: 207bd...ca6 Nei, nei. Men jeg venter nå uansett. Ønsker riktig svar. Anonymous poster hash: f322f...55d
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #16 Skrevet 24. april 2016 Du har sitert flere i tråden. Du får litt bedre svar hvis du faktisk stiller et spørsmål... Anonymous poster hash: 207bd...ca6
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #17 Skrevet 24. april 2016 Du har sitert flere i tråden. Du får litt bedre svar hvis du faktisk stiller et spørsmål... Anonymous poster hash: 207bd...ca6 Her var det ikke mye nyttig gitt. Hvorfor henger du her fortsatt? Anonymous poster hash: f322f...55d
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #18 Skrevet 24. april 2016 Her var det ikke mye nyttig gitt. Hvorfor henger du her fortsatt? Anonymous poster hash: f322f...55d Fordi jeg trodde du kanskje kom til å formulere et spørsmål etterhvert, slik at det er mulig å komme med et svar. Men tydeligvis ikke Anonymous poster hash: 207bd...ca6
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #19 Skrevet 24. april 2016 Fordi jeg trodde du kanskje kom til å formulere et spørsmål etterhvert, slik at det er mulig å komme med et svar. Men tydeligvis ikke Anonymous poster hash: 207bd...ca6 Har formulert allerede. Er uansett ikke deg jeg ønsker svar fra:) Anonymous poster hash: f322f...55d
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #20 Skrevet 24. april 2016 Gratulerer med ukens mest tafatte tråd! Ikke vil du si hvem du vil ha svar fra, ikke har du stilt noe ordentlig spørsmål. Når det blir påpekt vil du heller ikke si hvem du vil ha svar fra eller hva den skal svare på. Og du forventer fornuftig svar... Anonymous poster hash: 048e1...bb5
Anonym bruker Skrevet 24. april 2016 #21 Skrevet 24. april 2016 Dytt:) Anonymous poster hash: f322f...55d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå