Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #1 Skrevet 23. april 2016 Slik som: - Hvorfor lager du hull i pizzadeigen når du baker? Sier han mens jeg lager deig og knar den utover. - Har du ikke rista klærne godt nok før du hengte dem opp? - Hvorfor har du parkert så rart? Konstant småfrekk og hånlig.. Hadde besøk igår og da presterte han si til min mor: "Nei, jeg kjøpte henne ny lader til mobilen for at hun kunne ha den med på farta. Men å stikke den i å lade den, det er visst altfor vanskelig for henne" sa han rett foran meg og min mor. Jeg vet ikke om han er lei av meg eller hva, men synes disse kommentarene hans er det blitt nok av. Familievernkontoret blir uaktuelt. Et felles barn. Jeg lot meg behandle som en dritt i 5 år av min eks som etterhvert knakk selvtillitten min, og lovde meg selv det aldri skulle skje igjen... Anonymous poster hash: 6045d...90f
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #2 Skrevet 23. april 2016 Nei sånt piss gidder jeg ikke å ta. Anonymous poster hash: 67406...8ac
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #3 Skrevet 23. april 2016 Min mann kan tendere til slkke kommentarer. I hans tilfelle dreier det seg om humor, som blir feilslått for meg. Sånn type kjærlig hakking liksom. Jeg har sagt i fra mange ganger og han har skjerpet seg Anonymous poster hash: 5c013...869
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #4 Skrevet 23. april 2016 Kjenner også jeg lurer på hvorfor du lager pizza med hull. 🙊 Anonymous poster hash: d6e39...6a5
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #5 Skrevet 23. april 2016 Slikt hadde jeg blitt lei av. Hadde ikke giddet å være i et forhold med en mann som er spydig mot meg, og også foran andre. Da er det minimalt med respekt fra hans side, etter min mening. Så jeg hadde takket for meg om han ikke innså problemet og ønsket å endre seg. Jeg hadde heller ikke ønsket at barn skulle vokse opp og tro at det er greit at far ikke respekterer mor, og at mor aksepterer slike stadige stikk og nedpsyking. Anonymous poster hash: fad7e...baa
Gjest Stjerneklart Skrevet 23. april 2016 #6 Skrevet 23. april 2016 Nei, sånt orker jeg ikke. Hadde nok sagt tydelig ifra om at det er uakseptabelt og at han skal slutte med det umiddelbart. Det handler om respekt for hverandre, noe han tydeligvis mangler. Krev at han skjerper seg!
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 23. april 2016 #7 Skrevet 23. april 2016 Jeg hadd svart sarkastisk tilbake. "For at du skal ha noe å hakke på meg om", " for at du skal ha noe å klage på" ol. Ikke nødvendigvis særlig konstruktivt, men han får ihvertfall beskjed om hva han faktisk gjør.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #8 Skrevet 23. april 2016 Kjenner også jeg lurer på hvorfor du lager pizza med hull. Anonymous poster hash: d6e39...6a5 Når jeg baker ut pizzaen blir det litt hull i ja, men de dekker jeg da igjen!!! Irrelevant forresten. Anonymous poster hash: 6045d...90f
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #9 Skrevet 23. april 2016 Jeg hadd svart sarkastisk tilbake. "For at du skal ha noe å hakke på meg om", " for at du skal ha noe å klage på" ol. Ikke nødvendigvis særlig konstruktivt, men han får ihvertfall beskjed om hva han faktisk gjør. Takk, skal si det til han. "For at du skal ha noe å klage på" Anonymous poster hash: 6045d...90f
the amazing spidermamma Skrevet 23. april 2016 #10 Skrevet 23. april 2016 Jeg hadde nok ikke vist meg fra min beste side hvis jeg ble utsatt for sånt, nei. Han hadde nok ganske raskt fått et sarkastisk tilsvar. Men sånt blir det jo ikke noe hyggelig av. Jeg tror det beste er å konfrontere hver eneste gang du blir snakket til på den måten. 'hvorfor sier du det? Lurer du oppriktig på hvorfor det blir hull i deigen? Eller er det noe annet du prøver å fortelle meg?' 'mener du virkelig at jeg er så dum at jeg ikke klarer å lade tlf min? Hvorfor sier du sånne stygge ting om meg? Jeg liker ikke at du snakker sånn til meg, jeg vil at du skal slutte.' Bank det inn i hodet hans hver jævla gang til han (forhåpentligvis) tar poenget. Og hvis han påstår at det var for å 'være morsom', så fortell ham at da må han grave fram noe bedre enn det der, for det er faktisk ingen som ler.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #11 Skrevet 23. april 2016 Jeg hadde nok ikke vist meg fra min beste side hvis jeg ble utsatt for sånt, nei. Han hadde nok ganske raskt fått et sarkastisk tilsvar. Men sånt blir det jo ikke noe hyggelig av. Jeg tror det beste er å konfrontere hver eneste gang du blir snakket til på den måten. 'hvorfor sier du det? Lurer du oppriktig på hvorfor det blir hull i deigen? Eller er det noe annet du prøver å fortelle meg?' 'mener du virkelig at jeg er så dum at jeg ikke klarer å lade tlf min? Hvorfor sier du sånne stygge ting om meg? Jeg liker ikke at du snakker sånn til meg, jeg vil at du skal slutte.' Bank det inn i hodet hans hver jævla gang til han (forhåpentligvis) tar poenget. Og hvis han påstår at det var for å 'være morsom', så fortell ham at da må han grave fram noe bedre enn det der, for det er faktisk ingen som ler. Takk for et fint svar. De første gangene han sa det trodde jeg det var humor.. Men han sier det i en dønn alvorlig tone, og jeg tror faktisk han mener det. Men skal stille han til veggs neste gang. Anonymous poster hash: 6045d...90f
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #12 Skrevet 23. april 2016 Hadde aldri akseptert det. Når du f.eks. baker og han kommer med en slik kommentar - bare slipp deigen. Vask deg på hendene og gå. Når han klager på vasken. Vask ditt eget og barnets tøy og la hans være. Når han klager på parkeringen - slipp fra deg bilen på tvers og gi ham bilnøklene så han kan parkere den for deg osv osv osv OG når han slenger slike meldinger som foran mora di - si til ham at du ikke aksepterer at han snakker slik til deg. Det påvirker barnets holdninger til andre mennesker "ikke sant mamma?") Det kan hende han går lei og skjønner at du ikke er ei dørmatte. Anonymous poster hash: 78e04...f16
the amazing spidermamma Skrevet 23. april 2016 #13 Skrevet 23. april 2016 En strategi til, som særlig gjelder hvis du bedriver kjedelig husarbeid; å, men jeg er så dum, jeg, vet du, jeg får det ikke ordentlig til. Værsågod, gjør det du, så blir det sikkert feilfritt. Og så overlater du det til ham. Åhh! Kjenner en sarkastisk bitch som presser på inni meg, godt hun ikke får slippe ut så ofte.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #14 Skrevet 23. april 2016 .. og bare for å nevne det har han ALLTID kommentert min kjøring. Meget ofte! Verst var det når han ikke hadde lappen og kritiserte meg. Når han tok lappen gjorde han mange feil, jeg kommenterer da ikke det sålenge det ikke er farlig kjøring. Klager han flere ganger skal jeg kjøre til siden på et busstopp og gi han nøkkel. Anonymous poster hash: 6045d...90f
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #15 Skrevet 23. april 2016 En strategi til, som særlig gjelder hvis du bedriver kjedelig husarbeid; å, men jeg er så dum, jeg, vet du, jeg får det ikke ordentlig til. Værsågod, gjør det du, så blir det sikkert feilfritt. Og så overlater du det til ham. Åhh! Kjenner en sarkastisk bitch som presser på inni meg, godt hun ikke får slippe ut så ofte. God ide. Men tipper det blir dårlig stemning i huset da. Fortsetter det vet jeg faktisk ikke hva jeg gjør. Jeg nekter å gå mange år til å bli behandla som en liten dritt. Eksen kalte meg en dum fitte, fortalte meg alt jeg ikke kunne og ikke kunne klare og lista ruller videre. Han ble eks av en grunn. Høres ut som jeg gjør meg til et offer kanskje, men jeg er bare mer var på hva jeg IKKE aksepterer. Anonymous poster hash: 6045d...90f
the amazing spidermamma Skrevet 23. april 2016 #16 Skrevet 23. april 2016 Hva med 'du begynner å høres ut som eksen min!'?
Gjest Stjerneklart Skrevet 23. april 2016 #17 Skrevet 23. april 2016 Hva med 'du begynner å høres ut som eksen min!'? Denne likte jeg!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. april 2016 #18 Skrevet 23. april 2016 Han hadde fått tilbake med samme mynt. Og jeg hadde valgt den maskuline unnvikelsesmetoden "er det ikke bra nok, gjør det selv"
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #19 Skrevet 23. april 2016 Når jeg baker ut pizzaen blir det litt hull i ja, men de dekker jeg da igjen!!! Irrelevant forresten. Anonymous poster hash: 6045d...90f Ville sagt helt rolig: Det gjør jeg ikke med vilje, og det tror jeg du forstår. Sier du det bare for å være ekkel mot meg? Og så ville jeg krevd et svar. Han får redegjøre for hvorfor han slenger med leppa. Eller, antakelig ville jeg ikke klart å holde meg rolig, men bedt ham klappe igjen eller overta pizzabakingen selv. Det er så utrolig dumt å komme med slike hakkekommentarer. Faren min har alltid hatt en tendens til det, og jeg merker at jeg fremdeles blir usikker når jeg skal si eller gjøre noe i nærheten av ham, og nå er jeg langt over 30. Anonymous poster hash: db6d1...950
Liljekonvall<3 Skrevet 23. april 2016 #20 Skrevet 23. april 2016 Jeg ville bare spurt han hva som var problemet, jeg da. "Har jeg gjort deg noe? Er det noe som plager deg om dagen?" Sånne kommentarer er uaktuelt!
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #21 Skrevet 23. april 2016 Kommer an på tonefallet det blir sagt i. Men jeg hadde faktisk ikke brydd meg så veldig, regner med at mannen da tåler at jeg snakker til han på samme vis. Og da syns jeg det er ok. Har nok hatt lignende kommentarer her i huset, men begge vet at den andre ikke mener noe ondskapsfullt med det. På en dårlig dag, hender det nok at en blir litt fornærmet forresten. Anonymous poster hash: b6925...0b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå