Gå til innhold

Noen som vet ang. jobb og foreldrepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest meg opp at man må være yrkesaktiv 6 av de 10 siste mnd for å ha rett til foreldrepenger. Vikariatet mitt går ut når jeg har vært yrkesaktiv i litt over 6 av de 10 siste begernet fra termin. Jeg har da altså 4 mnd igjen før termin. Nå begynner jo permisjonen 3 uker før termin, så da vil jeg ikke oppnå det kravet. Jeg tar selvsagt ekstravakter når vikariatet er slutt, men det vil jo ikke bli så høy prosent. Vikariatet er 100 %, de andre mnd vil bli betydelig mye mindre da man er heldig om man får 2-3 vakter i uken om man går ekstra (mange som vil ha de vaktene). Noen som vet om det er noen krav til stillingsprosent for å få foreldrepenger? Tror dere jeg har rett på dette om jeg har jobbet 100 % i 5,5 mnd (av de 10 siste) og 2 vakter i uken de resterende mnd? Huff, ble tullete dette :P

Anonymous poster hash: 1b41f...2d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du har fortsatt rett selv om du bare jobber ekstravakter. Men du får vel mindre i foreldrepenger da siden gjennomsnittet blir mindre.

Anonymous poster hash: bacde...297

Skrevet

Dagpenger teller som pensjonsgivende intekt. Mottar du dagpenger rnår permisjon starter regnes foreldrepenger ut i fra de beste 6 av 10 siste

Anonymous poster hash: 28ecc...e2e

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Reklame/spam er fjernet fra tråden.

JW, moderator

Skrevet

Ja, både ekstravakter, dagpenger og sykepenger teller så du får garantert foreldrepenger

Er du i fin form søker du jo dagpenger når vikariatet går ut og krysser av på meldekortet for de dagene du får ekstravakter. Om det da blir dagpenger for 3 dager i uken og lønn for ekstravakter 2 dager i uken teller begge deler som grunnlag

Er formen elendig blir du sykemeld og da regnes sykepengene som grunnlag

Anonymous poster hash: f4832...6f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...