Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #1 Skrevet 23. april 2016 Når barna er mindre er det en selvfølge at mamma har passord til barnets mobiltelefonen. Når slutter dere andre mammaer å ha "tilgang" til mobilen til barnet/ungdommen? Anonymous poster hash: 435fc...078
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #2 Skrevet 23. april 2016 Jeg har ikke så store barn enda, men jeg tenker det er en gradvis overgang? En 10-11 åring burde ikke kun ha kontroll alene, der burde man kanskje sjekke hvertfall en gang i blant. 12-14 er en slags gråsone, mens over 15 år tenker jeg de vil nok ha den telefonen alene. Men som skrevet først, jeg har ikke så store barn enda, så jeg har ikke vært borti problemstillingen. Vet bare at telefonen ble viktig for meg i 14-15 års alderen, før det var jeg ikke interessert, men nå er jo det 10 år siden og mobilen har vel en viktige rolle nå til dags. Anonymous poster hash: 433b5...c9d
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #3 Skrevet 23. april 2016 Jeg har en på 13 og jeg sjekker med ujevne mellomrom. Går ikke inn på mld og slikt, men sjekker logg og hva han ser på YouTube. Nå er min veldig grei gutt, så er ikke så ofte jeg sjekker. Vil tro at det tar slutt om ett år eller to. Jeg har dom krav at jeg skal vite alle passord, men er ikke innom og sjekker FB eller mail. Hadde gjort det dersom jeg følte behov for det. (Som sagt en veldig rolig og snill gutt jeg har) Vet ikke hvor lenge man sjekker, kommer kanskje litt annerledes på barnet/ungdommen også. Anonymous poster hash: 37271...e5e
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #4 Skrevet 23. april 2016 Så lenge jeg betaler og de er under 18 år, skal jeg ha mulighet til å sjekke tlf. Anonymous poster hash: 65d5e...2b2
Direkte Skrevet 23. april 2016 #6 Skrevet 23. april 2016 Det er omdiskutert. I følge barnekonvensjonen har barn rett til privatliv. Samtidig har man et foreldreansvar. Mellom 12-16 år desto bedre grunn skal man ha for å sjekke. Fra 16 års alder vil jeg tro at du skal ha en veldig god grunn for å sjekke ungdommens mobil,da er de tross alt over helsemessig myndighetsalder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå