Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #1 Skrevet 23. april 2016 Sønnen min er 7 år, går i 2. Klasse. Han er veldig sosial, får seg venner lett, uansett hvor han er. Han er empatisk og liker å dele, så barn av begge kjønn liker å leke med han. Nå fikk jeg vite av en forelder at nesten alle jentene i klassen har loddtrekning hver uke om hvem som får lov å være kjæreste med han den uka. Min sønn er den eneste de har loddtrekning om. Er dette ok, eller bør jeg reagere? Anonymous poster hash: 7cfaf...7e3
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #2 Skrevet 23. april 2016 Så lenge gutten din ikke har store problemer med dette ser jeg ingen grunn til å reagere. På barneskolen er det gjerne en gutt "alle" ble forelsket i og vil være kjæreste med. Uskyldig moro tenker jeg:) Anonymous poster hash: b4777...5c7
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #3 Skrevet 23. april 2016 Ja, jeg vet ikke helt hva sønnen min tenker om dette, han har ikke sagt noe til meg. Hun moren som fortalte det sa det med latter i stemmen og syns det var gøy. Hun er mor til en av jentene. Min mor sier at han må være populær siden de har loddtrekning om han, så det er ikke noe negativt i det. Men han er min sønn og jeg vil jo ikke at han skal være kasteball, litt redd for at han ikke tørr å si nei. Men er kanskje vanlig når de er så små. Når jeg tenker meg om sier han sikkert fra til meg om han ikke syns noe om det. Men ja, er sikkert uskyldig moro han er mitt første og eneste barn, så jeg er nok bare usikker på hva som er greit. Takk for svar Anonymous poster hash: 7cfaf...7e3
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #4 Skrevet 23. april 2016 Min sønn i førsteklasse har fem kjærester. Bare morsomt og gøy! Anonymous poster hash: 19868...987
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #5 Skrevet 23. april 2016 Jeg tenker at det kan være litt problematisk jeg da, ikke i forhold til sønnen din og jentene muligens. Det hele er jo helt uskyldig. Men hvordan følger de andre guttene på dette? Anonymous poster hash: 7bf09...45a
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #6 Skrevet 23. april 2016 Min sønn i førsteklasse har fem kjærester. Bare morsomt og gøy! Anonymous poster hash: 19868...987 Det syns ikke jeg er hverken morsomt eller gøy i det hele tatt. Her blir både store og små opplært i respekt, og de har også blitt fortalt at man ikke har mer enn én kjæreste om gangen, for det er rett og slett respektløst og ikke en holdning de trenger å ta med seg oppover i ungdomsårene! Anonymous poster hash: 63017...b60
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #7 Skrevet 23. april 2016 Det syns ikke jeg er hverken morsomt eller gøy i det hele tatt. Her blir både store og små opplært i respekt, og de har også blitt fortalt at man ikke har mer enn én kjæreste om gangen, for det er rett og slett respektløst og ikke en holdning de trenger å ta med seg oppover i ungdomsårene! Anonymous poster hash: 63017...b60 Herregud, de er barn altså... Neppe noen alvorlige og seriøse forhold det er snakk om. Anonymous poster hash: b4777...5c7
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #8 Skrevet 23. april 2016 Herregud, de er barn altså... Neppe noen alvorlige og seriøse forhold det er snakk om. Anonymous poster hash: b4777...5c7 Nei det er det nok ikke, men er det ikke like greit å lære barna at man skal ha respekt for kjæresten og holde seg til én om gangen, allerede fra de er liten? Eller hvor går grensen, kan de ha flere kjærester i 4. klasse, 7. klasse, 10. klasse? Ser ikke poenget med at det skal være så søtt og morsomt med en haug med kjærester. Er det like søtt om 16-åringen kommer med flere kjærester? Anonymous poster hash: 63017...b60
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #9 Skrevet 23. april 2016 Det syns ikke jeg er hverken morsomt eller gøy i det hele tatt. Her blir både store og små opplært i respekt, og de har også blitt fortalt at man ikke har mer enn én kjæreste om gangen, for det er rett og slett respektløst og ikke en holdning de trenger å ta med seg oppover i ungdomsårene! Anonymous poster hash: 63017...b60 Det er riiimelig mange som har flere kjærester i den alderen. Det er ikke sånn at man fortsetter med det når de er 30 skjønner du Anonymous poster hash: 14540...c99
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #10 Skrevet 23. april 2016 Dette ville jeg absolutt ikke blandet meg opp i. Anonymous poster hash: c2469...4bd
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #11 Skrevet 23. april 2016 Haha så morsomt! Hva slags reaksjon vurderer du? Det er da ganske ufarlig 😊 Anonymous poster hash: c7ad7...8f3
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #12 Skrevet 23. april 2016 Det syns ikke jeg er hverken morsomt eller gøy i det hele tatt. Her blir både store og små opplært i respekt, og de har også blitt fortalt at man ikke har mer enn én kjæreste om gangen, for det er rett og slett respektløst og ikke en holdning de trenger å ta med seg oppover i ungdomsårene! Anonymous poster hash: 63017...b60 Haha nei nå får du virkelig gi deg! Herregud 😂😂😂😂 Anonymous poster hash: c7ad7...8f3
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #13 Skrevet 23. april 2016 Det syns ikke jeg er hverken morsomt eller gøy i det hele tatt. Her blir både store og små opplært i respekt, og de har også blitt fortalt at man ikke har mer enn én kjæreste om gangen, for det er rett og slett respektløst og ikke en holdning de trenger å ta med seg oppover i ungdomsårene! Anonymous poster hash: 63017...b60 Oj, oj! Du kan visst ikke så mye om barn du! 😅 Anonymous poster hash: 19868...987
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #14 Skrevet 23. april 2016 Oj, oj! Du kan visst ikke så mye om barn du! 😅 Anonymous poster hash: 19868...987 Hvor er sakligheten her? Ikke nødvendig å bli usaklig fordi du er uenig vel? Jeg har argumentert for mine synspunkt, kan ikke se at du gjør det samme. Anonymous poster hash: 63017...b60
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #15 Skrevet 23. april 2016 Det syns ikke jeg er hverken morsomt eller gøy i det hele tatt. Her blir både store og små opplært i respekt, og de har også blitt fortalt at man ikke har mer enn én kjæreste om gangen, for det er rett og slett respektløst og ikke en holdning de trenger å ta med seg oppover i ungdomsårene! Anonymous poster hash: 63017...b60 Men gi deg a... De fleste gutter har ikke det draget når de tipper over 8år så la de kose seg Det er jo bare på gøy for de små, de skjønner jo ikke dette konseptet. Min sønn hadde fem kjærester i 1.klasse, han var overhode ikke interessert i noen av de. Vi tok en snakk om at dette ikke var vanlig blandt voksne, han så litt rart på meg og gikk. Nå er han 13 og skjønner at folk flest har en kjæreste Om barnet er et normalt barn skjønner de tidsnok dette Anonymous poster hash: 02384...2eb
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #16 Skrevet 23. april 2016 Tenker at det er vanlig i den alderen. Husker på samme alder at det var en gutt i klassen som alle jentene var forelsket i. Mye fordi han likte å være sammen med oss jentene, og at han var snill og grei. Og så syntes vi han var søt. Anonymous poster hash: 8cb40...6c4
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #17 Skrevet 23. april 2016 Nei det er det nok ikke, men er det ikke like greit å lære barna at man skal ha respekt for kjæresten og holde seg til én om gangen, allerede fra de er liten? Eller hvor går grensen, kan de ha flere kjærester i 4. klasse, 7. klasse, 10. klasse? Ser ikke poenget med at det skal være så søtt og morsomt med en haug med kjærester. Er det like søtt om 16-åringen kommer med flere kjærester? Anonymous poster hash: 63017...b60 Vil nok tro at tanken om kjærester er litt forskjellig for en på 7-8 enn en på 16! Tviler sterkt på at noen som hadde 5 kjærester i første klasse fortsetter med det livet ut😂 Anonymous poster hash: b4777...5c7
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #18 Skrevet 23. april 2016 Må det handle om å kjærester så tidlig? kan man ikke være venner uten å måtte være kjærester? søtt, nei det syns jeg virkelig ikke. syns man skal lære tidlig at man har kun en kjæreste, men at det er helt greit å ha mange venner. Anonymous poster hash: a0235...0f5
TinaK 1990 Skrevet 23. april 2016 #19 Skrevet 23. april 2016 Det syns ikke jeg er hverken morsomt eller gøy i det hele tatt. Her blir både store og små opplært i respekt, og de har også blitt fortalt at man ikke har mer enn én kjæreste om gangen, for det er rett og slett respektløst og ikke en holdning de trenger å ta med seg oppover i ungdomsårene! Anonymous poster hash: 63017...b60 Herregud....slapp av. Snakk om å være prippen. Det er unger...små også. Dette finner de ut av etterhvert.
TinaK 1990 Skrevet 23. april 2016 #20 Skrevet 23. april 2016 Nei det er det nok ikke, men er det ikke like greit å lære barna at man skal ha respekt for kjæresten og holde seg til én om gangen, allerede fra de er liten? Eller hvor går grensen, kan de ha flere kjærester i 4. klasse, 7. klasse, 10. klasse? Ser ikke poenget med at det skal være så søtt og morsomt med en haug med kjærester. Er det like søtt om 16-åringen kommer med flere kjærester? Anonymous poster hash: 63017...b60 Kjære vene...tror du seriøst på det???? Helt normalt at at de har mange "kjærester" og de finner da ut etterhvert. Tror du virkelig de har 5 kjærester i 10 klasse fordi de hadde det som 6 åringer?
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #21 Skrevet 23. april 2016 Må det handle om å kjærester så tidlig? kan man ikke være venner uten å måtte være kjærester? søtt, nei det syns jeg virkelig ikke. syns man skal lære tidlig at man har kun en kjæreste, men at det er helt greit å ha mange venner. Anonymous poster hash: a0235...0f5 Hvor mange unger har du og hvor gamle er de/den? Nei, for all del, de må ikke FINNE på å ha kjærester når de er små. For en stygg ting å ha. Kjærester i den alderen driver ikke å kliner og sånn som de GJERNE gjør når de er 15. Herregud, bedre å bare ha venner hele livet da! Anonymous poster hash: 14540...c99
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #22 Skrevet 23. april 2016 Hvor mange unger har du og hvor gamle er de/den? Nei, for all del, de må ikke FINNE på å ha kjærester når de er små. For en stygg ting å ha. Kjærester i den alderen driver ikke å kliner og sånn som de GJERNE gjør når de er 15. Herregud, bedre å bare ha venner hele livet da! Anonymous poster hash: 14540...c99 Jeg er ikke den du har svart men hun andre som syns det er en uting. Mine barn er 14, 12 og 7. Anonymous poster hash: 63017...b60
Yellow Brick Road Skrevet 23. april 2016 #23 Skrevet 23. april 2016 Nei det er det nok ikke, men er det ikke like greit å lære barna at man skal ha respekt for kjæresten og holde seg til én om gangen, allerede fra de er liten? Eller hvor går grensen, kan de ha flere kjærester i 4. klasse, 7. klasse, 10. klasse? Ser ikke poenget med at det skal være så søtt og morsomt med en haug med kjærester. Er det like søtt om 16-åringen kommer med flere kjærester? Anonymous poster hash: 63017...b60 Ja, man kan ha flere kjærester på en gang til man er 100 så lenge alle kjærestene synes at det er greitt. HI, ikke noe å bry seg om så lenge sønnen din ikke synes det er slitsomt. Det der er ikke uvanlig, unger i den alderen vet jo ikke helt hva kjærester virkelig er. Forhåpentligvis har sønnen din fornuftige voksne rundt seg på skolen (kontaktlærer og andre voksne som er involvert i klasse/sfo), og de vil nok sette foten ned om det skulle bli for slitsomt.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #24 Skrevet 23. april 2016 Ja, man kan ha flere kjærester på en gang til man er 100 så lenge alle kjærestene synes at det er greitt. HI, ikke noe å bry seg om så lenge sønnen din ikke synes det er slitsomt. Det der er ikke uvanlig, unger i den alderen vet jo ikke helt hva kjærester virkelig er. Forhåpentligvis har sønnen din fornuftige voksne rundt seg på skolen (kontaktlærer og andre voksne som er involvert i klasse/sfo), og de vil nok sette foten ned om det skulle bli for slitsomt. ja, takk. Han er hos sin far i dag, men jeg ringte han nå, og spurte han om dette. han at han egentlig bare vil være venn med guttene og jentene i klassen, men at jentene forelsker seg i han og blir leiseg når han ikke vil være kjæreste, og han vil ikke at de skal være leiseg (samt han var lei av maset), så de jentene har kommet på den ideen om at de kan ha loddtrekning hver uke om hvem som kan være hans kjæreste hver uke Han sa til de jentene at det er greit så lenge han slipper å kysse noen. Den som er kjæresten hans får holde han i hånden og gi klem, men ikke noe kyss, og det respekterer de, så da er det vel greit. Så både han og jentene er med på det, ingen blir såra, og alle grensene blir respektert, så da er det helt greit alle ble fornøyd, både han og de jentene, så da er jeg også fornøyd. Hi Anonymous poster hash: 7cfaf...7e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå