Gå til innhold

Overgangsstønad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei☺

Kan man få overgangsstønad dersom man må slutte i den jobben man har pga at det er vanskelig å finne barnevakt?

Jeg jobber skift og vil aldri rekke å hente i bhg pga arbeidstidene, pluss at jeg jobber kveld minst 12 dager i mnd.

Vanskelig å finne barnevakt som kan klare alt dette...

Anonymous poster hash: 89782...6c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å bytte jobb?

Anonymous poster hash: bc93c...f62

Skrevet

Kan far ha barnet når du ikke kan pga. jobb?

Anonymous poster hash: 68cd3...8bd
Skrevet

☺Postet dobbelt, forklarer mer i neste innlegg. Drømmen er selvfølgelig å finne jobb som matcher bgh åpningstider😊

Skrevet

Er i en vanskelig situasjon der far ikke bør ha samvær uten tilsyn, så dessverre far kan ikke ha barna mens jeg er på jobb 😐

HI

Skrevet

Vet om ei som ikke fikk karantene tid på dagpenger fordi hun sa opp jobben på slikt grunnlag. Mangel på tilgjengelig barepass og begge hadde jobb som ikke var forenlig med barnehage/barnepass.

Ikke forstår jeg den, men så var tilfelle. Mulig at deg gikk under "gyldig grunn" for oppsigelse.

Så da er det sikkert det samme med overgangsstønad, men anbefaler deg å ta denne praten med NAV. Skriv et brev inne på dine sider på NAV.no. Da får du et skriftlig svar isteden for synsing over telefon.

Anonymous poster hash: 88401...f79

Skrevet

Jeg selv måtte si opp min jobb fordi jeg ble alene med ungene mine, jeg fikk OS fortløpende, meldte meg arb.ledig på NAV, søkte jobber og gjorde alt for å komme meg ut i jobb igjen.. Men venninnen min som gjorde det samme, av samme grunn, fikk det verre med å få gjennom OS.. Så jeg ville gått til nav og snakket med de der, få en saksbehandler å snakke med, forhør deg om hvordan det vil ligge an OM du sier opp og søker OS.

Anonymous poster hash: f1cda...faa
Skrevet

Tusen takk for gode utfyllende svar! Nå ser situasjonen mye lysere ut😊😊😊

Hi

Skrevet

Hvis du leser utfyllende bestemmelser (eller hva det heter) om os ser du at hvis man må redusere stillingen sin, eller si opp pga. omsorg for barn faller karantenetiden bort. Jeg fikk nettopp innvilget redusert os da jeg er alene med barna og jobber i annen kommune, med lang reisevei. Det ble da umulig med henting og levering hver dag i full stilling. Du kan ikke jobbe redusert da?

Anonymous poster hash: 79b7b...1e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...