Gå til innhold

Sønnen min på snart 15...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så sint og sur på meg hele tiden. Utenfor huset er han veloppdragen og høflig. Spør jeg "hvordan har du det" så grynter han. Ringer jeg han lar han være å svare eller sier "hva vil du slutt å mas". Jeg syns det er så leit. Når ikke fran i det hele tatt.

Blir det bedre? 😢😢😢

Anonymous poster hash: 5a18b...5d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I hear you,sister!

Har en sånn selv, og det knuser hjertet mitt litt hver dag...

Hvor ble det av det lille gullet mitt som bare ville sitte på fanget, og som sa han elsket mamma'n sin hver dag?

Han er byttet ut med et hårete, kvisete, surmulende troll som aldri blir fornøyd!😧😉

Jeg sier til meg selv at det går over, for det husker jeg jo med meg selv at det gjør.

Og jeg passer samtidig på å be foreldrene mine om unnskyldning for alt tennåringstrass og kamper jeg utsatte dem for...

Jeg elsker den ungen, jeg bare liker'n ikke så godt akkurat nå😄

Anonymous poster hash: b31e3...d7a

Skrevet

I hear you,sister!

Har en sånn selv, og det knuser hjertet mitt litt hver dag...

Hvor ble det av det lille gullet mitt som bare ville sitte på fanget, og som sa han elsket mamma'n sin hver dag?

Han er byttet ut med et hårete, kvisete, surmulende troll som aldri blir fornøyd!😧😉

Jeg sier til meg selv at det går over, for det husker jeg jo med meg selv at det gjør.

Og jeg passer samtidig på å be foreldrene mine om unnskyldning for alt tennåringstrass og kamper jeg utsatte dem for...

Jeg elsker den ungen, jeg bare liker'n ikke så godt akkurat nå😄

Anonymous poster hash: b31e3...d7a

Det er godt å høre at det ikke bare er sånn. Jeg tenker at hva har jeg gjort galt siden han er sånn mot meg. Han er liksom sur med en gang han ser meg. Når jeh spør om noe blir han sur for at jeg maser.

Det er så leit. Det var ikke den gutten som satt inntil meg for noen år siden 😢

Skrevet

Slapp av. Han er tenåring. Det er jobben hans å være sånn. Det går over. Og selvsagt kan han ikke drive å koseprate med mamma på tlf når han er med kompiser! Det må du jo skjønne.

Husker du/dere ikke hvordan det var når dere selv var tenåring? 😳

Anonymous poster hash: f104b...bfc

Skrevet

Slapp av. Han er tenåring. Det er jobben hans å være sånn. Det går over. Og selvsagt kan han ikke drive å koseprate med mamma på tlf når han er med kompiser! Det må du jo skjønne.

Husker du/dere ikke hvordan det var når dere selv var tenåring? 😳

Jeg er redd for at det ikke går over. At han aldri vil prate med meg eller omgåes meg igjen.

Hi

Skrevet

Jeg er redd for at det ikke går over. At han aldri vil prate med meg eller omgåes meg igjen.

Hi

KLART det går over! Når noen gang i verdens historie har en gutt/mann ikke elsket Mamman sin?

Om noen år, når hormonene har gitt seg litt, har du godgutten din tilbake :)

Det er kanskje vanskeligere med gutter, de er nære så lenge, mamma sin beste venn, for så plutselig stenge oss fullstendig ute, klart dette er vondt.

Jenter begynner tidligere med løsrivelsen sin, så der går det mer sakte og kommer ikke så uventet (ikke at det ikke er like vondt, man er bare mer forberedt)

Lykke til, la han være i fred, klem, kos og smil, men ikke still spørsmål :)

Anonymous poster hash: f0f06...b49

Skrevet

Ikke mas på han mere du maser unødig nå lengre presser du han unna.svigermor maste om alt og ingenting og sønnene hennes på 30 og snart 40 svare hun enda på den måten.dritt lei rett å slett

Skrevet

Det går over. Har det slik med den nest yngste her. Iallefall i perioder. Mens andre dager så sitter vi i stua og skravler om alt & ingeting. Men for guds skyld, ikke mas høl i huet hans. :)

Skrevet

Det er vel du som betaler mobilen hans? Gi beskjed om at hvis han ikke tar telefonen og svarer ordentlig tar du den.

Jeg har aldri tolerert slik oppførsel fra mine tenåringer, i mitt hus snakker man fint til hverandre.

Skrevet

Husker du/dere ikke hvordan det var når dere selv var tenåring?

Tull. Det er faktisk ikke greit at tenåringer ikke har snev av folkeskikk. Ja, det er tøft å være tenåring, og man skal få ekstra forståelse og forstørret tabbekvote. Men jeg står på hodet for tenåringene mine, kjører og henter og holder dem med sportsutstyr og lager mat og vasker klær som kommer rene og nybrettede inn på rommet. Jeg forlanger at det behandler meg med respekt til gjengjeld. Selvsagt skal de slippe å koseprate med meg når de er sammen med venner, men de har å ta telefonen på en ordentlig måte og svare meg skikkelig når jeg snakker til dem. Man gjør ingen noen tjenese ved å gi dem drittsekk-frikort i noen år. 

Anonymous poster hash: b5530...58f

Skrevet

Tull. Det er faktisk ikke greit at tenåringer ikke har snev av folkeskikk. Ja, det er tøft å være tenåring, og man skal få ekstra forståelse og forstørret tabbekvote. Men jeg står på hodet for tenåringene mine, kjører og henter og holder dem med sportsutstyr og lager mat og vasker klær som kommer rene og nybrettede inn på rommet. Jeg forlanger at det behandler meg med respekt til gjengjeld. Selvsagt skal de slippe å koseprate med meg når de er sammen med venner, men de har å ta telefonen på en ordentlig måte og svare meg skikkelig når jeg snakker til dem. Man gjør ingen noen tjenese ved å gi dem drittsekk-frikort i noen år.

HVOR i all verden skriver jeg at hun skal gi ham drittsekkfrikort og det meste andre du skriver her?? Snakk om å tillegge folk meninger de ikke har. 🙄🙄

Innlegget var en TRØST til mor om at det er normalt at tenåringer gjør opprør mot foreldrene sine. Og at det går over.

Skrevet

Jeg lar han ikke være frekk mot noen av oss under samme tak. Dette resulterer i enda mer sure miner fra han.

Innimellom så spør jeg han om hvorfor han er sånn mot meg. Han svarer da at han ikke vet og at han er glad i meg. Så går det to sekunder og han er sur og ber meg la han være.

Når er det hormonene begynner å roe seg?

Hi

Skrevet

Jeg har ingen tro på å spørre om hvorfor. Det er så konfronterende, og det krever en innsikt og en evne til å forstå seg selv som han sikkert ikke har. Jeg har foreløpig bare én tenåring og hun er relativt grei. Har imidlertid en som nærmer seg tenårene, han er nokså labil og uforutsigbar. Til mine har jeg sagt at jeg vet at det er vanskelig å bli stor, og at jeg vet at man innimellom er veldig sint, veldig lei seg eller veldig utålmodig uten at man helt skjønner hvorfor. Jeg har også sagt at selv om jeg skjønner det, så tåler jeg ikke alt allikevel. Jeg forventer at de svarer ordentlig og jeg forventer at ikke alt går ut over meg. Noen dager gir jeg også beskjed om at i dag er jeg sliten og sur, og kommer ikke til å tåle sure svar eller sinte ansikter så godt. 

Jeg ringer dem sjelden når de er ute. Sender en melding i stedet. Store barn og unge tenåringer er opptatt av hvem de skal være, hva andre tenker på dem, og det skal lite til før det blir flaut. Å snakke med meg i andres påhør utfordrer det i stor grad. Avtalen er derfor at de må svare raskt hvis jeg sender en melding, gjør de ikke det ringer jeg i stedet. 

Skrevet

Når min sier noe stygt til meg, gir jeg en sjanse til og spør "hva sa du?" Da kommer det som regel penere ord, og jeg styrer unna konflikten.

Anonymous poster hash: a14e2...5a2

Skrevet

HVOR i all verden skriver jeg at hun skal gi ham drittsekkfrikort og det meste andre du skriver her?? Snakk om å tillegge folk meninger de ikke har.

Innlegget var en TRØST til mor om at det er normalt at tenåringer gjør opprør mot foreldrene sine. Og at det går over.

Du skriver at det er jobben til en tenåring å oppføre seg slik. Og det er tull.

Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Du, hvis du tolker det riktig, vil du se at hun har rett.
Skrevet

Håper det roer seg om ikke så altfor lang tid.

Hi

Skrevet

😂😂😂 Hør her. Du må slutte å ta alt så veldig bokstavelig.

Skrevet

Hør her. Du må slutte å ta alt så veldig bokstavelig.

Jeg tar det ikke bokstavelig - jeg tror ikke du mener at han får betalt for det. Men du unnskylder den typen oppførsel, sier at fordi han er tenåring er det greit at han oppfører seg respektløst mot moren sin. Og det er det selvsagt ikke. 

Skrevet

Jeg tar det ikke bokstavelig - jeg tror ikke du mener at han får betalt for det. Men du unnskylder den typen oppførsel, sier at fordi han er tenåring er det greit at han oppfører seg respektløst mot moren sin. Og det er det selvsagt ikke.

🙄 La meg gi deg det med teskje: Jeg sier ikke at det er greit at han gjør sånn fordi han er hormonell tenåring, jeg sier det er årsaken til at han gjør sånn, indirekte sier jeg til moren at det IKKE er fordi han plutselig av en eller annen grunn plutselig hater henne. Det å si st det er jobben hans er en måte å si at dette skjer alle tenåringer, og man må regne med det heller enn å tro at det ikke skjer en selv.

Jeg tror du er den eneste i denne tråden som ikke skjønner dette...

Skrevet

Min bror er 35 år og fortsatt en frekk idiot. Vi andre bedret oss mellom 18-20 årene, og behandler mamma med den respekten hun fotjener.

Anonymous poster hash: d9cea...e6f

Skrevet

Jeg skjønner hva dere mener.

Jeg kjenner jeg gruer meg til ferien vi skal på i sommer. Sånn som han er nå er det ikke mulig å reise noen plass sammen.

Hi

Skrevet

Jeg skjønner hva dere mener.

Jeg kjenner jeg gruer meg til ferien vi skal på i sommer. Sånn som han er nå er det ikke mulig å reise noen plass sammen.

Hi

Klart det er! Du må jobbe med å ikke ta alt han gjør og sier personlig, og så ikke bry dere med om han går rundt å surmuler. Er han frekk blir det mindre på ham av det HAN ønsker seg/vil gjøre. Så får han selv velge hvordan ferien hans skal bli.

Skrevet

Min sønn har begynt med det allerede og han er 10 år!! Sååå snill og god mot alle andre og skoleflink og læreren skryter guttungen opp i skyene, men mot meg... Grøss og gru! Bare jeg ber han huske mobilen eller ta med lue hvis det er kaldt og andre småting er jeg masete og irriterende..

Anonymous poster hash: 3d885...c65

Skrevet

Det virker som han ikke kan fordra meg og lillesøsteren på 5.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...