Gå til innhold

holy shit,drømmejobben er ledig!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan få de til å skjønne at de MÅ ansette meg? Hva gjør jeg på intervjuet??? :D tips, vær så snill! (Kompetansen de trenger har jeg, men jeg er litt dårlig på intervju-biten).

Anonymous poster hash: 931c9...a64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær deg selv. Lat som om du har allerede i flere år har vært kolleger med de som intervjuer deg. Da vil du slappe litt mer av - tross alt tar du bare fremtiden på forskudd ;)

Få frem det du kan og fortell dem hva som gjør akkurat deg så god til denne jobben.

Kle deg passende, men viktig at det er noe du selv føler deg vel i.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: cb786...a57
Skrevet

Har sittet i mange intervjukomiteer. IKKE lat som du allerede er min kollega. Vis at du er nysgjerrig på arbeidsplassen min, at du har lest/søkt kunnskap, har tanler/refleksjoner osv, men IKKE "ta fremtiden på forskudd" - det er bare jævlig irriterende.

Skrevet

Et intervju er en interessant samtale for å se om du og arbeidsgiver passer sammen!

Rett deg opp, se de som intervjuer i øynene og vær deg selv!

Anonymous poster hash: 259ae...183
Skrevet

Har sittet i mange intervjukomiteer. IKKE lat som du allerede er min kollega. Vis at du er nysgjerrig på arbeidsplassen min, at du har lest/søkt kunnskap, har tanler/refleksjoner osv, men IKKE "ta fremtiden på forskudd" - det er bare jævlig irriterende.

Var jeg som skrev det du sier hun IKKE skal gjøre. Og jeg er helt enig! Det kom ikke frem at jeg mente det kunne være en teknikk hun kunne bruke for seg selv om hun var veldig nervøs, for å ufarliggjøre de som intervjuer henne.

Men jeg er helt enig i at hun IKKE skal gi uttrykk for at de allerede er kollegaer. Var kun ment som et tankespinn for å minske nervøsitet, om det er nødvendig. Beklager at jeg ikke var tydelig nok på det :)

Men for de som er veldig nervøse kan det fungere at de inni seg later som om de snakker med folk de kjenner. Men dette bare som en indre teknikk, må selvfølgelig ikke gi uttrykk for dette i intervjuet. Utad må man være profesjonell og ikke gi inntrykk av at man tar noe for gitt ang. jobben.

Ser i ettertid at det jeg skrev kunne misforstås veldig ;)

Skrevet

Var jeg som skrev det du sier hun IKKE skal gjøre. Og jeg er helt enig! Det kom ikke frem at jeg mente det kunne være en teknikk hun kunne bruke for seg selv om hun var veldig nervøs, for å ufarliggjøre de som intervjuer henne.

Men jeg er helt enig i at hun IKKE skal gi uttrykk for at de allerede er kollegaer. Var kun ment som et tankespinn for å minske nervøsitet, om det er nødvendig. Beklager at jeg ikke var tydelig nok på det :)

Men for de som er veldig nervøse kan det fungere at de inni seg later som om de snakker med folk de kjenner. Men dette bare som en indre teknikk, må selvfølgelig ikke gi uttrykk for dette i intervjuet. Utad må man være profesjonell og ikke gi inntrykk av at man tar noe for gitt ang. jobben.

Ser i ettertid at det jeg skrev kunne misforstås veldig ;)

Jeg har opplevd søkere som helt tydelig føler seg veldig "hjemme" selv om det er fleste gang vi ser mennesket. Jeg vil ha litt respekt/ydmykhet fra søkeren, ikke alt for stor selvtillit og "her kommer jeg".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...