Gå til innhold

Relevant arbeidspraksis. Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man har jobbet 5 år på en tilrettelagt avdeling( Avd for psykiske funksjonshemninger)

Er dette såkalt relevant praksis for å kunne gå opp til fagprøve og bli helsefagarbeider?

Anonymous poster hash: 1aafd...147

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får noe av det godkjent praksis, men vil tro du må ha noe bredere praksis så du får nok ikke gå opp til fagprøve på grunnlag av bare den arbeidserfaringem

Skrevet

Gjorde dette med en kandidat før jul. Han hadde jobbet med ikt i en bedrift og ønsket å gå opp til fagbrev. Jeg ble hyret inn for å vurdere hans kompetanse. En person med bakgrunn fra skole eller fagprøvenemd har en samtale med deg og vurderer din kompetanse innenfor de ulike områdene. I tillegg vil du bli bedt om å løse noen oppgaver skriftlig i forkant av samtalen for å vise din kompetanse. Kandidaten jeg hadde oppe var for svak i særlig ett av fagene, så jeg vurderte han til ikke egnet. Både oppgavene og samtalen bekreftet at kunnskapen hans var for dårlig. Hadde jeg derimot sagt ok, ville han blitt meldt opp til fagprøve. 

Jeg kan ikke se at du har noe å tape, men som det sies over her så må du beherske alle fagområdene. Du må kontakte voksenopplæringen i ditt fylke for nærmere infomrasjon. 

http://www.vilbli.no/?Artikkel=021462

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...