Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #1 Skrevet 22. april 2016 Jeg gjør ikke det. Har fått 2 jobbrelaterte telefoner de 2 siste dagene som tilsammen har vart i 10min. Og mange korte telefoner tidligere også. Mannen har en kompis som skriver timer. Hva er mest vanlig? Anonymous poster hash: 159d7...b9a
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #2 Skrevet 22. april 2016 Jeg pleier ikke å gjøre det, men blir det mye av det, så ville jeg vurdert. Har du telefon betalt av arbeidsgiver, så må du nesten regne med litt. Det samme om du har lederstilling. Forøvrig så mener jeg at om man har fri, så har man fri. Jeg tar en tur innom jobbmailen av og til. Blir jeg sittende i 5 min, skriver jeg selvsagt ikke timer, men blir det til at jeg jobber ca 30 min eller mer, så legger jeg det inn i fleksisaldoen min. Anonymous poster hash: 06dd8...976
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #3 Skrevet 22. april 2016 Haha nei selvsagt ikke Anonymous poster hash: fc609...d24
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #4 Skrevet 22. april 2016 Nei, bare om det er noe spesielt så jeg må jobbe en time eller to. Anonymous poster hash: dd24b...082
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #5 Skrevet 22. april 2016 De fleste tenker visst som meg. Jeg mener kompisen til mannen min er smålig som skriver timer. Men han er av typen som vet hva han har krav på og krever det. Jeg er litt mer gi og ta. Skriver feks ikke 2 timer ved et møte som varer i 30 min hvis jeg skal på jobb senere den dagen. Da plusser jeg det på vanlig arbeidstid. Jobber 100% turnus og får fort timer til gode. Anonymous poster hash: 159d7...b9a
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #6 Skrevet 22. april 2016 Jeg hadde nok heller ikke skrivd det opp om det var sjeldent. Men nå sist hadde jeg en arbeidsgiver som støtt og stadig forventet at jeg ble 10- 15 min. over flere ganger i uka "som en tjeneste til kundene". Helt greit innimellom, men på fast basis, på min bekostning syns jeg ikke noe om. Jeg turte ikke si noe. Jeg syns gi og ta er fint. Liker jobbe slik. Men jeg syns også man skal ha det man har krav på. Tror veldig mange arbeidsgivere forsøker seg med litt sånn lureri der. Vil snike seg unna overtidsbetaling osv. Man må stå på krava. Anonymous poster hash: 97294...04d
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #7 Skrevet 22. april 2016 Nei. Anonymous poster hash: 94bbb...9f5
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #8 Skrevet 22. april 2016 Jeg jobber i akademia og her jobber folk døgnet rundt og ingen verken sjekker når du kommer og går, og absolutt ingen skriver eller får overtidstimer. Men alle gjør enn vanlige 37.5 time i uken så det er ikke en hvilepute. Anonymous poster hash: 3eb69...f2f
luisa280 Skrevet 22. april 2016 #9 Skrevet 22. april 2016 Hei jeg er veldig interessert å ha en jobb til sommer, jeg er 16 år. men finner ikke noen jobb for meg som er under 18 år, og jeg vet at det er vanskelig å ha en jobb. Gjerne jobber som barnevakt her i Kristiansand, hvis noen trenger litt hjelp av meg send en melding. Takk for svar
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #10 Skrevet 22. april 2016 Jeg skriver det ikke men har det litt i bakhodet. Vi har det veldig fritt og kan komme og gå litt som vi ønsker og jobber litt på kveldene hjemme osv. Hvis jeg ønsker å gå tidligere en dag så kan jeg godt ta "timene" som jeg sitter i bilen og har jobbtelefoner som arbeidstid Anonymous poster hash: 4dfb7...9b0
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #11 Skrevet 22. april 2016 Noterer timer bak øret der jeg må logge på PC og jobber mer enn 30 minutter. Nå har jeg fri disposisjon av arbeidstiden så jeg går tidligere noen fredager innimellom så det går opp i opp. Så lenge jeg har frihet til å styre min arbeidsdag så er jeg ikke nøye med å notere alt jeg jobber. Anonymous poster hash: 05796...5dc
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #12 Skrevet 22. april 2016 Korte, interne jobbtelefoner skriver jeg ikke arbeidstid for. Er det derimot eksterne kunder som ringer og forventer at jeg skal være tilgjengelig utenfor normalarbdstiden, så skriver jeg timer ja! Jeg har fleksitid og telefon betalt av jobb. Den skatter jeg av for å kunne bruke privat på fritiden. Det betyr ikke at jeg skal være tilgjengelig for alle og enhver 24/7. Jeg kan fint la være å ta telefonen hvis den ringer etter kl 16 og jeg ser at det jobbrelatert. Hvis det er viktig regner jeg med at de legger igjen beskjed og jeg kan evt ringe opp igjen. Hvis jeg velger å ta telefonen og det faktisk betyr arbeid for meg så skriver jeg selvfølgelig det på fleksikontoen. Da tenker jeg på jobb som at mer en et par minutter altså Anonymous poster hash: f960f...bfe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå