Gå til innhold

Barnet sier at stemor tar hardt i armen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten til barnefar har en god tone, men barnet sier at hun er streng og er fysisk.

Hvordan kan jeg si ifra til henne uten at hun blir fornærma eller sint og evt lar det gå ytterligere utover ungen? Barnefar og jeg har ikke god tone dessverre så han blir bare sur.

Anonymous poster hash: 50546...1c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammelt er barnet?

Anonymous poster hash: c4da8...444

Skrevet

Har barnet blåmerker da? Hvilke situasjoner skjer det?

Helt ærlig så har det vært perioder når mine var yngre at å ta hardt i armen og ta de ut av situasjoner var daglig kost.

Det kommer selvsagt helt ann på settingen men hvis barnet ikke hører, ødelegger for andre eller kan havne i en situasjon der de kan skade seg selv så er det faktisk nødvendig å ta tak i de når de har blitt så store at å løfte de vekk ikke går lengre.

Anonymous poster hash: e2c65...bba

Skrevet

Barnet er fem år...

Har sett noen blåmerker på armen men aldri tenkt at det kunne være henne. Alltid trodd det kom av lek da barnet er veldig fysisk aktiv..

Skrevet

Det er ulovlig, og faktisk en sak for bv (hvis det ikke har skjedd én gang for å få barnet unna en farlig situasjon el). Snakk med far, evt fv.

Anonymous poster hash: 6f291...eb5

Skrevet

Er du sikker på at dette er fra stemor tar du bilde av merkene og kontakter BV.

Jeg har ALDRI laget blåmerker på mine barn og jeg har holdt de hardt innimellom når de har funnet på noen stunt.

Anonymous poster hash: 7f1a0...d50

Skrevet

Hadde først snakket med stemor, og ikke dratt inn barnevernet, hvis ting ikke stemmer

Gjest Antarctica
Skrevet

Barnet er fem år...

Har sett noen blåmerker på armen men aldri tenkt at det kunne være henne. Alltid trodd det kom av lek da barnet er veldig fysisk aktiv..

Hvis barnet har blåmerker har hun gått altfor langt! Man får ikke blåmerker av "nødvendig" holding! Mine bavianer har jeg måttet bælholde innimellom, men aldri så jeg gjør skade på dem.

Skrevet

Siden dere har en god tone hadde jeg tatt det opp med henne selv på en fin måte. Kan jo være barnet tåler mindre at hun er streng og sier slike ting.

Anonymous poster hash: 001c5...bce

Skrevet

Hvis det er riktig som barnet sier, så skal du gjøre noe.

Spør stemor rett ut: "Jeg spurte XX om blåmerkene på armen hans, og han sa at du lagde dem. Jeg ville bare høre om du kunne forklare situasjonen?"

Ta bilder av merkene, og du dokumenter barnets forklaring.

Just in case

Anonymous poster hash: 2e6c6...5ea

Skrevet

Jeg hadde sagt til henne at om hun må ta barnet i armen, så må hun ikke gjøre det så hardt, for nå får han blåmerker. Hadde ikke laget noen større sak av det inntil videre.

Skrevet

Det kommer vel også litt an på hva ungen har gjort vel? Hvis ungen har dengt løs, spyttet henne opp i ansiktet o.l på henne eller annet så vil jeg berømme at stemor har tatt barnet hardt i armen og vist h*n vekk/lempet h*n vekk. Er det for mindre ting skal man ikke ta hardt i armen etc, men jeg vil si at hvis det har skjedd en alvorlig episode så har det kanskje vært en nødvendighet. dette kan være en enkeltepisode så keg ville tatt en snakk med både barnet og stemor for å finne ut hva som lå bak. Garantert flere som ikke er enige med meg, men dette er i alle fall min mening.

Anonymous poster hash: 7117e...a87

Skrevet

Kommer litt an på situasjonen blåmerkene er lagd i, og om det faktisk er stemor som har gjort det. Eller en fornærmet femåring som lager litt drama. Hadde derfor spurt stemor om hva som har skjedd først før jeg gjorde noe som hele annet. Kontakter du barnevernet uten grunn, er du iallfall garantert at den gode tonen forsvinner, og når du i tillegg ikke har verdens beste tone med barnefar , (hvis jeg forstod deg rett), så hadde jeg vært sikker på fakta før jeg gjorde noe mer.

Anonymous poster hash: 03787...033

Skrevet

Hvis dette gjentar seg, er det noe du må ta opp. Da må du rett og slett si det til henne. Men vær klar over at dette er noe som kan skje ved et uhell, uten at man har vært særlig hardhendt. Har oppdaget blåmerker på armen til barnet mitt et par ganger, som fingermerker. Jeg vet at jeg ikke har tatt hardt i henne i sinne.Den ene gangen kan det ha hendt da jeg løftet henne ned fra benken, den andre vet jeg rett og slett ikke. Hun har ikke sagt at det har vært vondt. Hun får lett blåmerker. 

Anonymous poster hash: e93d7...f3d
Skrevet

Jenta min var 7 år når hun vrælte "au mamma! Det gjør så vondt når du slår meg!!!" Gjennom hele kjøpesenteret mens jeg holdt tak i jakka (tykk vinterjakke) og geleidet henne ut.

Snakk med stemor, gjerne med far tilstede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...