Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 22. april 2016 #1 Skrevet 22. april 2016 Var å hentet 4 åringen nå og da hadde han på seg: superundertøy, ullgenser, fleecejakke , vindjakke, bukse, tykke sokker, overtrekksbukse , tynn lue og joggesko! Det er sol, 10 grader og litt vind. De burde ha et kurs i påkledning!
*Miss Marple* Skrevet 22. april 2016 #2 Skrevet 22. april 2016 Vi har også samme problemet. Jeg vurderer faktisk å ta med uteklær tilpasset været hver dag, for det virker som de tror at alt som henger på knaggen/ligger i byttekurven skal brukes hver dag. Jeg gir beskjed på en hyggelig måte hver gang, men det går bare ikke inn. Og parkdressen er visst bare til pynt, regnklær blir foretrukket nærmest uansett vær. Haha, du traff meg visst med denne, jeg ble også litt ekstra irritert i dag 😊
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #3 Skrevet 22. april 2016 Skulle ikke tro det var så vanskelig egentlig, men det er visst det for noen... Jeg er SÅ glad for at vi har byttet barnehage! Det var ikke på grunn av påkledning, men det er absolutt en bonus at de kan dette i den nye. De tilbød seg til og med å spørre barnet mitt innimellom om hun var for varm eller kald da jeg fortalte at hun har erfart i den gamle bhg at det ikke nytter å si ifra. Anonymous poster hash: 1652a...148
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #4 Skrevet 22. april 2016 Jeg har jobbet i barnehage selv og samarbeidet med flere som f.eks har på regntøy med en gang det er fuktig på bakken og som kler på mye for sikkerhets skyld. Så har jeg hatt foreldre som alltid syns det er for kaldt og som kjefter fordi toåringen ikke har sovelua på i vogna når det er 23 grader i skyggen. Inntrykket er vel at flere av de eldre ikke stoler på funksjonstøy og er fra en generasjon der en mente det vær verre å ha på for lite enn for mye. Med barnehagen til min egen sønn måtte jeg sette ei på plass som etterlyste tykkere luer etc. Jeg sa at han har med det han har fordi han er varm av seg, tykkere lue gjør at han blir svett og klam. Han sier ikke i fra selv. Jeg spurte om de hadde inntrykk av at han frøs, det hadde de ikke. Det var med andre ord bare en tanke om at nå skal vi ha tykkere luer folkens og det skal gjelde alle;) Anonymous poster hash: 85394...f9e
Superdolly Skrevet 22. april 2016 #5 Skrevet 22. april 2016 I barnehagen til mitt eldste barn gjorde de dette. Barnet var veldig varm av seg, men de kledde på alle likt, uansett. Så jeg sluttet å sende med ullbukser og -gensere, men da tok de på låne-ulltøy. Og jeg sa fra og sa fra, igjen og igjen. De tok kaka den gangen jeg fikk beskjed om at de var bekymret for at barnet mitt var så passiv ute. Jeg sa rett ut at det var fordi ungen var så varm at h*n ikke orket å røre seg omtrent, men det gikk ikke inn. Heldigvis begynte det en ny førskolelærer der etter ett år med dette, og da fikk de endret på både påkledning og en del meningsløse regler de hadde.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #6 Skrevet 22. april 2016 En dag jeg hentet småen i barnehagen hadde han på seg ull-lue og vinterdress! Det var jo sol og varmt ute! Jobber selv i barnehage å barna der fikk lov å gå uten jakke og lue,så varmt var det faktisk! Anonymous poster hash: cc195...fb1
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #7 Skrevet 22. april 2016 Ikke lett å jobbe i barnehage med sutrete kravstore foreldre som tror at barnehager skal yte perfekt service nail hver og en av dere når man har hundre andre barn å ta seg av fordi kommunen vil spare penger på bemanning! Anonymous poster hash: 4f39e...ff3
*Miss Marple* Skrevet 22. april 2016 #8 Skrevet 22. april 2016 Ikke lett å jobbe i barnehage med sutrete kravstore foreldre som tror at barnehager skal yte perfekt service nail hver og en av dere når man har hundre andre barn å ta seg av fordi kommunen vil spare penger på bemanning! Anonymous poster hash: 4f39e...ff3 Jeg syns fantisk ikke at det kvalifiserer til hverken kravstor eller sutrete fordi man ønsker at barnet sitt skal bli tatt godt vare på. Å være altfor varmt er jo ren tortur og når ungene er for små til å gi beskjed selv er det foreldrenes plikt å (prøve) å si fra.
Mamma_til_2 Skrevet 22. april 2016 #9 Skrevet 22. april 2016 Idag 8g i går hadde vi strålende Vær og jeg måtte faktisk begge dagene minne mine kolegaer på at barna er i bevegelse og de trenger ikke ull og fleece under dressen i dag, samme med de store ( 3år +) mange av de klarer seg fint med jakke. Men mine kolegaer sa "men vi fryse jo" så i hele dag har jeg kledd ned barn☺
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #10 Skrevet 22. april 2016 En liten digresjon: Jeg og 12-åringen så noen barn gå forbi her en dag sammen med en voksen. Jeg sa at de sikkert hører til en bhg og er på tur. 12-åringens eneste kommentar var "De har på mye klær!" Og det hadde de virkelig. Alle hadde dress på seg (håper det var tynn vårdress hvertfall). Anonymous poster hash: 479f9...4a9
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #11 Skrevet 22. april 2016 Vi opplevde det samme. Jeg sa i fra at for mitt barn ønsker jeg at hun skal ha på småplaggene (hals og lue), men at med tynt ullundertøy (som hun hadde på vinter, vår og høst), så er dressen mer enn tilstrekkelig utover dagen. De tok poenget! Det kom også en kommentar om at barn som brukte ull på den måten som vi valgte, var som regel aldri hverken kokvarme eller iskalde. Det er bare det at så mange barn kommer i tynne bomullsklær så fort temperaturen bikker til +-siden eller kalenderen sier april. De skjønte at de skulle bruke hue med tanke på hva barna hadde innerst og det gikk så fint atte! Anonymous poster hash: 45c47...0cd
hms33 Skrevet 22. april 2016 #12 Skrevet 22. april 2016 En dag jeg hentet småen i barnehagen hadde han på seg ull-lue og vinterdress! Det var jo sol og varmt ute! Jobber selv i barnehage å barna der fikk lov å gå uten jakke og lue,så varmt var det faktisk! Anonymous poster hash: cc195...fb1 Men hvorfor i alle dager har dere vinterdress og ull lue liggende i bhg når du mener det er for varmt?
*Miss Marple* Skrevet 22. april 2016 #13 Skrevet 22. april 2016 Men hvorfor i alle dager har dere vinterdress og ull lue liggende i bhg når du mener det er for varmt? Jeg kan bare svare for meg selv, men når temperaturen varierer fra -3 til +10 på en uke er det greit å ha klær som passer alle temperaturer. Det skjønner du nok, om du prøver?
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #14 Skrevet 22. april 2016 Skulle ønske jeg hadde deres magiske evner når det kom til påkledning. Må være veldig greit å ALLTID vite hva som er rett påkledning til alle 16 barna på småbarnsavdelingen. Vi er 4 voksne og vi har alle tidvis ulik mening om hva som er rett bekledning til de ulike barna. Det som passet kl 14 da det var overskyet er alt for varmt 14.15, men da er hun som kledde Pål gått hjem så jeg som er igjen på avdelingen aner ikke at han faktisk har en ullgenser under dressen... Vet dere, vi prøver men av og til oppdager vi ikke at Pål koker fordi Per har bæsja i buksa og Mari har skrubbsår og Mats sutrer og vil til mamma... Påkledning er ingen eksakt vitenskap! Anonymous poster hash: 12093...75e
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 22. april 2016 Forfatter #15 Skrevet 22. april 2016 Skulle ønske jeg hadde deres magiske evner når det kom til påkledning. Må være veldig greit å ALLTID vite hva som er rett påkledning til alle 16 barna på småbarnsavdelingen. Vi er 4 voksne og vi har alle tidvis ulik mening om hva som er rett bekledning til de ulike barna. Det som passet kl 14 da det var overskyet er alt for varmt 14.15, men da er hun som kledde Pål gått hjem så jeg som er igjen på avdelingen aner ikke at han faktisk har en ullgenser under dressen... Vet dere, vi prøver men av og til oppdager vi ikke at Pål koker fordi Per har bæsja i buksa og Mari har skrubbsår og Mats sutrer og vil til mamma... Påkledning er ingen eksakt vitenskap! Anonymous poster hash: 12093...75e Så vanskelig er det faktisk ikke!
*Miss Marple* Skrevet 22. april 2016 #16 Skrevet 22. april 2016 Skulle ønske jeg hadde deres magiske evner når det kom til påkledning. Må være veldig greit å ALLTID vite hva som er rett påkledning til alle 16 barna på småbarnsavdelingen. Vi er 4 voksne og vi har alle tidvis ulik mening om hva som er rett bekledning til de ulike barna. Det som passet kl 14 da det var overskyet er alt for varmt 14.15, men da er hun som kledde Pål gått hjem så jeg som er igjen på avdelingen aner ikke at han faktisk har en ullgenser under dressen... Vet dere, vi prøver men av og til oppdager vi ikke at Pål koker fordi Per har bæsja i buksa og Mari har skrubbsår og Mats sutrer og vil til mamma... Påkledning er ingen eksakt vitenskap! Anonymous poster hash: 12093...75e Selvsagt vet vi at det er vanskelig, jeg kan slite med å vite hvordan jeg skal kle mitt ene barn nå om våren spesielt, men når ungen er knallrød i kinna og svett på nesen nærmest daglig forventer jeg at de ansatte skal oppfatte det og kle av et lag eller to. Når de i tillegg får beskjed om at ungen er varmblodig og trenger i nedre skalaen av varme klær, forventer jeg ogdå at de skal klare å ta til seg den beskjeden.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #17 Skrevet 22. april 2016 Det er jo bare å si ifra til bhg! Jeg sier alltid ifra viss det er noe! Noen unger er varme andre kalde.. De kan ikke vite alt!! De er jo ikke foreldrene til barnet Så tipset er å si ifra Anonymous poster hash: 41e6a...613
*Miss Marple* Skrevet 22. april 2016 #18 Skrevet 22. april 2016 Det er jo bare å si ifra til bhg! Jeg sier alltid ifra viss det er noe! Noen unger er varme andre kalde.. De kan ikke vite alt!! De er jo ikke foreldrene til barnet Så tipset er å si ifra Anonymous poster hash: 41e6a...613 Hvis du leser det vi skriver så ser du at det ikke hjelper å si fra. Det er liksom det som er problemet.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #19 Skrevet 22. april 2016 Så vanskelig er det faktisk ikke! Hvor lenge har du jobbet i barnehage? Anonymous poster hash: 15b83...f4e
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #20 Skrevet 22. april 2016 Her om dagen da jeg hentet 3åringen hadde han på seg ullbody, ullstrømpebukse, vanlig genser, ullgenser, bomullsbukse, ullbukse, cherrox, ull-lue og tykk vinterdress.... det var en veldig svett gutt jeg kledde av før vi skulle dra. Det var +5 grader ute og sol, og han hadde på seg mer klær enn han hadde da det var -8 i vinter.... merkelig at de ansatte ikke tar en kikk ut før de kler på barna! Anonymous poster hash: e184f...64d
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 22. april 2016 Forfatter #21 Skrevet 22. april 2016 Hvor lenge har du jobbet i barnehage? Anonymous poster hash: 15b83...f4e 10 år!
Elsker livet Skrevet 22. april 2016 #22 Skrevet 22. april 2016 Jeg tror faktisk ikke det er så enkelt for de ansatte å vite hva vi ønsker. En venninne av meg jobber i barnehagen. Hennes jente går i allværsbukse, vinterjakke, ullhals og lue mens våre har bukse, genser og en vanlig allværsjakke. Ser ofte at barnet hennes er gjennomvåt når lua tas av, men hun er en frysepinne selv, så hun mener nok det er riktig bekledning. En annen venninne var skikkelig irritert på barnehagen fordi hun syntes barna nesten ikke hadde klær på seg, mens jeg syntes det motsatte.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #23 Skrevet 23. april 2016 Jeg tror faktisk ikke det er så enkelt for de ansatte å vite hva vi ønsker. En venninne av meg jobber i barnehagen. Hennes jente går i allværsbukse, vinterjakke, ullhals og lue mens våre har bukse, genser og en vanlig allværsjakke. Ser ofte at barnet hennes er gjennomvåt når lua tas av, men hun er en frysepinne selv, så hun mener nok det er riktig bekledning. En annen venninne var skikkelig irritert på barnehagen fordi hun syntes barna nesten ikke hadde klær på seg, mens jeg syntes det motsatte. Men man må jo se an det enkelte barnet. Klart det er lettere å holde styr på hva egne barn trenger enn 25 barn på en avdeling i bhg, men etter et par år med de samme barna bør det være mulig å huske at Per blir svett hvis han har like mye klær på seg som Kari trenger. Og venninnen din bør i alle fall klare dette med eget barn. Jeg er også en frysepinne, men klarer da å kle på barnet mitt mindre enn meg selv for det. Selv om jeg føler det ser ut som jeg ikke gidder å kle på ham skikkelig når jeg er ute sammen med ham. Anonymous poster hash: 1652a...148
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #24 Skrevet 23. april 2016 Dere som er misfornøyde og uenige i alt bhg gjør...... Hvorfor har dere barna deres der?!? Kan da ikke være noe god følelse å levere barna der og la de være på dette fæle stedet hele dagen?? Anonymous poster hash: acb63...a57
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #25 Skrevet 23. april 2016 Høres merkelig ut at 'det ikke nytter å si ifra til de ansatte'. Hvis samarbeidet hjem-barnehage ikke funker, så er det jo foreldrenes ansvar å bytte barnehage, ev avdeling? Anonymous poster hash: c3cd2...6e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå