Gå til innhold

Gravid og hjertebank/ekstraslag


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 39. Har vært lite plaget med ekstraslag i dette svangerskapet, kun litt i 1.trimester. Men jeg vet at det er en ganske vanlig og ufarlig plage. Men i dag har jeg hatt hjertebank og ekstraslag omtrent hele dagen! Det er utrolig ubehagelig. Føler meg ikke dårlig ellers, ikke svimmel eller tungpustet. Det kommer uavhengig av om jeg slapper av eller gjør noe. Har bare gjort litt lett husarbeid. Blodtrykk og blodsukker er fint (har måleapparater hjemme). Bør jeg kontakte legevakten? Jeg føler det blir litt teit siden det står "over alt" at det er helt vanlig med masse ekstraslag når man er gravid.

 

 

Anonymous poster hash: 7e6cd...af6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet dessverre ikke

Hvordan går det hi?

 

Anonymous poster hash: 56a31...487

Skrevet

Det går fint, det er det samme enda. Føler meg bra og normal ellers, men hjertet hopper og banker i vilden sky. Håper bare jeg får sove i natt. Vurderer lege i morgen tidlig hvis det ikke gir seg, da har det vart i et døgn sammenhengende. Pulsen er 80, så det er jo kanskje ikke hjertebank sånn pr.def.

 

HI

 

Anonymous poster hash: 7e6cd...af6

Skrevet

Jeg er gravid i uke 30, nettopp fått påvist svært lave jernlagre. Jeg har slitt med høy puls de siste 2 ukene. Bare av å gå på butikken har pulsen steget til 110. Da må jeg bare sette meg eller stå helt i ro til jeg føler meg OK. Kjennes ut som jeg er på en skikkelig treningsøkt når jeg bare går og rusler.

Ville nok ha kontaktet legen hvis du er bekymret. Men synes nå ikke 85 i puls var spesielt høyt, helt normalt til å være gravid.

 

Anonymous poster hash: 065df...c32

Skrevet

Jeg er gravid i uke 30, nettopp fått påvist svært lave jernlagre. Jeg har slitt med høy puls de siste 2 ukene. Bare av å gå på butikken har pulsen steget til 110. Da må jeg bare sette meg eller stå helt i ro til jeg føler meg OK. Kjennes ut som jeg er på en skikkelig treningsøkt når jeg bare går og rusler.

Ville nok ha kontaktet legen hvis du er bekymret. Men synes nå ikke 85 i puls var spesielt høyt, helt normalt til å være gravid.

 

Anonymous poster hash: 065df...c32

Jeg sliter også med dette uke 22!! Jeg holder på å gå i bakken av å gå noen meter! Hjertebank i motbakke? Kan det være pga jernmangel altså? Beklager avsporing hi. Jeg hadde tatt en prat med lege mandag om det fortsetter!

 

 

Anonymous poster hash: 88c80...79c

Skrevet

Jeg er plaget med ekstraslag til vanlig også, men i siste svangerskapet var det helt ekstremt. Fikk nesten ikke sove om nettene. Kjøp magnesium om du ikke tar det allerede, det roer musklene og hjertet. Og kutt ut kaffe, cola, sukker og kunstig sukker. Alt det kan gjøre det verre.



Anonymous poster hash: 94230...9ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...