Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #1 Skrevet 22. april 2016 Er dette uhørt. Dåpen skal være en lørdag i Mai og det blir hageselskap etterpå. Anonymous poster hash: 1433d...045
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #2 Skrevet 22. april 2016 Vi har ikke hatt det i våre dåper, for meg er en barnedåp en alkoholfri greie. Men har vært i andres dåp og fått servert alkohol, ikke reagert på det. Syns det er helt greit med et glass champagne, de som ikke vil ha takker vel bare nei. Anonymous poster hash: 2b1a5...334
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #3 Skrevet 22. april 2016 Helt greit ogveldig trivelig, med mindre dere har noen ultra-religiøse i familien. Anonymous poster hash: a6d2c...9d6
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #4 Skrevet 22. april 2016 Koslig å få et glass champanige. Ikke noe man må servere, men ikke noe som er feil heller. Det er bare koslig det. De som ikke vil ha kan jo rett og slett takke høflig nei og ta noe alkoholfritt Anonymous poster hash: 20931...f99
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #5 Skrevet 22. april 2016 For vår del har ikke barn og alkohol noe å gjøre sammen, så her hadde det blitt helt feil, heldigvis er familie og venner lik på de tankene, hadde nok fått litt "kødder du" følelse om noen dro frem alkoholholdig drikke i en barnedåp, selv om det bare er snakk om et lite glass. Anonymous poster hash: 78656...c28
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #6 Skrevet 22. april 2016 Et glass champanige blir man ikke synlig beruset av, ungene kommer ikke til å merke forskjell på adferden til de som drikker et glass champagne. Anonymous poster hash: 20931...f99
Daquiry Skrevet 22. april 2016 #7 Skrevet 22. april 2016 Helt i henhold. Vi har alltid alkohol i dåp og konfirmasjoner. Folk drikker bare et par glass.
Giss Skrevet 22. april 2016 #8 Skrevet 22. april 2016 Man drikker seg ikke full i en barnedåp - men jeg ser ikke noe galt i et glass for å feire. Det ER jo en stor og festlig anledning. Det har det vært i barnedåpene i vår familie så langt tilbake noen kan huske. Ikke akkurat champagne da - men jeg ville ikke reagert på det om jeg kom i en barnedåp der det ble servert.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #9 Skrevet 22. april 2016 Helt greit med ett glass champagne - det er jo en stor feiring! Anonymous poster hash: 2f4b2...309
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #10 Skrevet 22. april 2016 Hi her; takk fine dere. Det er siviliserte voksne folk som kommer og ingen drankere :)jeg tenkte et glass sprudlevann ville smake og piffe opp på en flott maiettermiddag 😇 Anonymous poster hash: 1433d...045
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #11 Skrevet 22. april 2016 Så lenge det blir med det ene glasset så er det innafor, men hvorfor ikke velge alkoholfritt? Du bør i alle fall ha alkoholfritt sprudlevann i tillegg, så de som ikke vil ha alkohol også får en flott drikke. Tenker mest på at alkohol er litt dumt hvis gjestene skal kjøre hjem etterpå. De færreste sover vel over i en dåp? Anonymous poster hash: 3c7d7...50a
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #12 Skrevet 22. april 2016 Folk får gjøre hva de vil. I min familie har vi alkoholfrie barnedåper. Anonymous poster hash: 31dbe...e8e
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #13 Skrevet 22. april 2016 Selv om det er et selskap for barn, så behøver ikke voksne å behandles som barn. Et glass champagne er selvsagt helt greit. Vin til maten også. Anonymous poster hash: 6fd1f...776
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #14 Skrevet 22. april 2016 Ingen i vår familie er særlig glade i champagne, men vi har øll eller vin til maten til de som vil ha i alle familieselskaper. Det har enda ikke hendt at noen har drukket så mye at det har vært antydning til plagsomt for noen. Anonymous poster hash: fec80...1fd
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #15 Skrevet 22. april 2016 Er dette uhørt. Dåpen skal være en lørdag i Mai og det blir hageselskap etterpå. Anonymous poster hash: 1433d...045 Helt innafor. Vi har servert champagne og vin til maten i alle tre. Nå har vi en familie som klarer å styre seg da og drikker med måte. Hadde ikke servert om det var alkoholisme i familien. Anonymous poster hash: 9e611...516
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #16 Skrevet 22. april 2016 Eneste gangen det måtte ha vært problem med å servere et glass champagne i en dåp er hvis noen har et anstrengt forhold til alkohol, fks familien er avholds eller religiøs på en måte som gjør at de er imot alkohol, eller at en, eller fler av gjestene er alkoholiker, exalkoholiker, ikke klarer å begrense seg til et glass og blir synlig beruset. Har alle et normalt, sunt forhold til alkohol, og klarer å begrense seg til 1-2 glass så er det bare hyggelig å få servert alkohol på en dåp. Barna merker ikke noen adferdsforandringer av så lite, Anonymous poster hash: 20931...f99
TPK Skrevet 22. april 2016 #17 Skrevet 22. april 2016 Jeg synes det må gå helt fint! Vi hadde selv rødvin til middagen i vår første dåp. Men: Veldig mange kjørte! De regnet ikke med å få alkohol en søndag formiddag 😃 Så kanskje dere skal opplyse om det, hvis dere vil at folk skal kunne ta det glasset da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå