Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #1 Skrevet 22. april 2016 Jeg elsker min hund, nesten like mye som barna. Og NEI, det er ikke normalt å la hunden sleike meg i ansiktet, sove i senga mi, tråkke rundt i sofaen, dele leker med barna. Han er en hund, en høyt elsket hund men likevel en hund. Jeg insisterer ikke på å ta han med på besøk men takker noen ganger nei til sosiale ting hvis han har vært alene en hel dag og ingen av mine hundevenner kan ha han mens vi er på besøk. Det handler ikke om at vi er gærne hundefolk, det handler om at vi er ansvarlig for at hunden har det godt. Ja han røyter, derfor vasker vi huset ofte, han sikler svært lite men det kan skje selvsagt. Jeg lurer bare på hvordan mennesker med hund dere omgås som tror at alle hundeeiere lar hunden stikke tungen inn i munnen vår og ellers regjere huset som de eier det. Det fleste hundeeiere er som meg, en som har hund fordi det gir livet masse glede men som behandler hunden som en hund. Anonymous poster hash: 481ac...f6c
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #2 Skrevet 22. april 2016 Godt å høre, synd det er de syke hundeeierne som er " mamma og pappa" til hunden som er mest fremtredende Anonymous poster hash: 1dda0...2ed
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #3 Skrevet 22. april 2016 Jeg elsker min hund, nesten like mye som barna. Og NEI, det er ikke normalt å la hunden sleike meg i ansiktet, sove i senga mi, tråkke rundt i sofaen, dele leker med barna. Han er en hund, en høyt elsket hund men likevel en hund. Jeg insisterer ikke på å ta han med på besøk men takker noen ganger nei til sosiale ting hvis han har vært alene en hel dag og ingen av mine hundevenner kan ha han mens vi er på besøk. Det handler ikke om at vi er gærne hundefolk, det handler om at vi er ansvarlig for at hunden har det godt. Ja han røyter, derfor vasker vi huset ofte, han sikler svært lite men det kan skje selvsagt. Jeg lurer bare på hvordan mennesker med hund dere omgås som tror at alle hundeeiere lar hunden stikke tungen inn i munnen vår og ellers regjere huset som de eier det. Det fleste hundeeiere er som meg, en som har hund fordi det gir livet masse glede men som behandler hunden som en hund. Anonymous poster hash: 481ac...f6c Vel, ingen av de få hundeeierne jeg kjenner er som deg, men gjør det du sier du ikke gjør. Anonymous poster hash: 1c21d...bfc
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #4 Skrevet 22. april 2016 Man trenger absolutt ikke å være hundeHATER for å ikke ville ha andres hunder i fjeset/sofaen/huset, bare sånn at det er sagt. Av de hundeeierne jeg kjenner så er det noen som er som deg. De har gjerne stor bikkje eller brukshund. De som er sånn "kommenussemammansindalillepjuskenusket!", som drasser den med over alt med den største selvfølge, ikke oppdrar bikkjekreket og behandler den som en levende variant av den baby born-dokka de en gang hadde, de har små pyntebikkjer. Jeg er sikkert fordomsfull og min svogerforskning er selvfølgelig ikke gangbar, men hvorfor oppdrar ikke de som har småbikkjer, som yorkie, chihuahua, nakenhund, pomeranian osv bikkjene sine? Anonymous poster hash: 6da86...b2f
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #5 Skrevet 22. april 2016 Godt å høre, synd det er de syke hundeeierne som er " mamma og pappa" til hunden som er mest fremtredende Anonymous poster hash: 1dda0...2ed Vel..... Må tilføye at jeg ofte kaller han "mammas godgutt" ikke fordi jeg tror jeg er mamma'n hans men fordi jeg har moderlig omsorg for han. Har vi vært på 14 dagers ferie så gleder jeg meg som et barn til å få se han igjen. Hvis han blir syk (måtte opereres for ett år siden) så gråter jeg til øynene er tomme for tårer. Jeg gruer meg til den dagen vi må avlive han, for den dagen vil komme. Og når dagen kommer vil jeg nok sørge lenge over tapet. I tillegg er hunden min beste treningsvenn. Vi har løpt maaaange mil sammen, og vi har badet mye i innsjøen bak huset etter løpeturene våre. Jeg setter av tid i uka der hunden skal få dekket sitt behov og brukt sine egenskaper som hund og bli mentalt sliten. Du synes kanskje denne tilleggsinformasjonen vipper meg over på den gale siden. 🙊 Min filosofi er at har man dyr må de verdsettes og få brukt alle ferdigheter for at den skal være mentalt i balanse og være et velfungerende medlem i familien. Anonymous poster hash: 481ac...f6c
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #6 Skrevet 22. april 2016 Man trenger absolutt ikke å være hundeHATER for å ikke ville ha andres hunder i fjeset/sofaen/huset, bare sånn at det er sagt. Av de hundeeierne jeg kjenner så er det noen som er som deg. De har gjerne stor bikkje eller brukshund. De som er sånn "kommenussemammansindalillepjuskenusket!", som drasser den med over alt med den største selvfølge, ikke oppdrar bikkjekreket og behandler den som en levende variant av den baby born-dokka de en gang hadde, de har små pyntebikkjer. Jeg er sikkert fordomsfull og min svogerforskning er selvfølgelig ikke gangbar, men hvorfor oppdrar ikke de som har småbikkjer, som yorkie, chihuahua, nakenhund, pomeranian osv bikkjene sine? Anonymous poster hash: 6da86...b2f Jeg er fullstendig enig i at mange småhunder er veldig ustabile og uoppdragne. Det er både fordi folk uten nødvendig kjennskap til hund skaffer seg en liten hund. Og fordi gemytt ikke blir vektlagt i like stor grad som eksteriør slik som på store hunder. Hundene kan ofte være litt varmere i toppen. De gjør ikke så stor skade når de biter så det er ikke så farlig. Mitt inntrykk er likevel at disse menneskene tilhører mindretallet. Anonymous poster hash: 481ac...f6c
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #7 Skrevet 22. april 2016 Jeg tviler på at du behandler den som en hund dersom du er nesten like glad i kreket som barna. Det er ingebting annet enn sykt! Anonymous poster hash: 0123e...bf7
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #8 Skrevet 22. april 2016 Jeg tviler på at du behandler den som en hund dersom du er nesten like glad i kreket som barna. Det er ingebting annet enn sykt! Anonymous poster hash: 0123e...bf7 Forstår at du forsøker å provosere. Det blir bare et veldig tafatt forsøk. Prøv igjen så får vi se om det ikke blir litt mer respons. Anonymous poster hash: 481ac...f6c
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #9 Skrevet 22. april 2016 Forstår at du forsøker å provosere. Det blir bare et veldig tafatt forsøk. Prøv igjen så får vi se om det ikke blir litt mer respons. Anonymous poster hash: 481ac...f6c Provosere? Vi har såvidt meg bekjent ytringsfrihet her til lands. At HI nesten sidestiller barn og en hund som sier VOFF er utenfor normal fatteevne. Det er sykt! Anonymous poster hash: 0123e...bf7
Gjest Antarctica Skrevet 22. april 2016 #10 Skrevet 22. april 2016 Jeg hater ikke hunder. Men når folk går amok over at dyr dør, himler jeg med øynene. Det er jo ikke sammenlignbart med mennesker! Fakkeltog for en død hund og sånt. Det er sykelig i mine øyne, men merkelig nok tror jeg neppe det er "ekte" hundeeiere som vil gå i fakkeltog. Mer de med søte dyr på plakater rundt i huset, som syns synd på myke pusete vesener og liker sjokolademelk...
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #11 Skrevet 22. april 2016 Provosere? Vi har såvidt meg bekjent ytringsfrihet her til lands. At HI nesten sidestiller barn og en hund som sier VOFF er utenfor normal fatteevne. Det er sykt! Anonymous poster hash: 0123e...bf7 Jeg har lest på andre forum at noen hundeeiere sidestiller barn og dyr, ei sa faktisk at hun hadde sterkere følelser for ett av dyrene. Om hun måtte velge mellom dyr og barn ville hun valgt barn, men kun fordi noe annet er sosialt uakseptabelt. Anonymous poster hash: ac70b...9db
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #12 Skrevet 22. april 2016 Jeg hater ikke hunder. Men når folk går amok over at dyr dør, himler jeg med øynene. Det er jo ikke sammenlignbart med mennesker! Fakkeltog for en død hund og sånt. Det er sykelig i mine øyne, men merkelig nok tror jeg neppe det er "ekte" hundeeiere som vil gå i fakkeltog. Mer de med søte dyr på plakater rundt i huset, som syns synd på myke pusete vesener og liker sjokolademelk... Hehe. Vil nok aldri gå i fakkeltog eller sørge offentlig på sosiale medier. Det er galskap. Men nå synes jeg å offentliggjøre dødsfall generelt på fb er en uting. Selvsagt kommer ikke et dyr før et menneske men å føle en kjærlighet for de på lik linje som man gjør med mennesker er lov. Uansett, en hund ER en hund å gi den menneskelige egenskaper er tøvete, men å gi den hunden man har skaffet seg det den trenger av trening, stimulans, sosial omgang og kjærlighet synes jeg er helt normalt. Og selvsagt noen ganger måtte ta hensyn til hunden. Anonymous poster hash: 481ac...f6c
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #13 Skrevet 22. april 2016 Jeg hater ikke hunder. Men når folk går amok over at dyr dør, himler jeg med øynene. Det er jo ikke sammenlignbart med mennesker! Fakkeltog for en død hund og sånt. Det er sykelig i mine øyne, men merkelig nok tror jeg neppe det er "ekte" hundeeiere som vil gå i fakkeltog. Mer de med søte dyr på plakater rundt i huset, som syns synd på myke pusete vesener og liker sjokolademelk... Er det galt å like sjokolademelk også nå? Anonymous poster hash: 5f08e...66c
Gjest Antarctica Skrevet 22. april 2016 #14 Skrevet 22. april 2016 Er det galt å like sjokolademelk også nå? Anonymous poster hash: 5f08e...66c Pokker. Jeg liker det jo også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå