Gå til innhold

Burde hun ikke ha hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som har en husky (eller blanding av noe slag). Hun jobber, og da er hunden alene hele dagen. Hun kan også finne på ting med venner og komme hjem senere. Da er hunden alene i opp til 12 timer, noen ganger lenger. Hunden får bare firstprice-mat og litt middagsrester. Og som sagt blir det veldig lite lufting. Hun flytter også veldig ofte. (Ca en gang i året.)

Den biter, hopper på folk og er vanskelig å gå med (drar veldig). Og den biter i stykker alt mulig, gjør fra seg inne og er i det hele tatt veldig ulydig.

Har denne hunden det bra?

Hva kan jeg eventuelt gjøre?

Anonymous poster hash: 7d789...395

Videoannonse
Annonse
Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Hun burde ikke ha hund. Og ihvertfall ikke en husky. Dette er dyremishandling!

Skrevet

Det du beskriver er ikke et akseptabelt hundehold. Du har to muligheter: Du kan si i fra til henne. Eller du kan ringe mattilsynet og melde i fra.

Anonymous poster hash: 070ec...21e
Skrevet

Det spiller ingen rolle om hun har en liten eller stor hund, de skal alle ha like mye nærhet og lufteturer.

Nei, hun burde ikke ha hund.

Det er det tydeligvis mange grunner for.

Anonymous poster hash: 5a63c...b0c

Skrevet

Hun burde ikke ha hund nei. En ting er maten den får, men alle timene alene er ikke greit.

Anonymous poster hash: 5422e...882
Skrevet

Du melder fra til mattilsynet.

Anonymous poster hash: ea980...3f4
Skrevet

Jeg har jo egentlig skjønt at det bør meldes, men hun sier at hun er så glad i hunden. Har nesten ikke penger eller tid, men orker ikke tanken på å gi den fra seg. Mulig jeg begynner med å ta en ordentlig prat med henne.

Skrevet

Særlig en husky trenger mye tur og aktivitet! Ikke kjekt for den stakkars hunden. Den vil få det mye bedre hos en som er aktiv og har tid.

Anonymous poster hash: 3b4d5...26b

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg har jo egentlig skjønt at det bør meldes, men hun sier at hun er så glad i hunden. Har nesten ikke penger eller tid, men orker ikke tanken på å gi den fra seg. Mulig jeg begynner med å ta en ordentlig prat med henne.

Så veeeeeeldig glad i den kan hun neppe være, når hun ikke dekker dens basalbehov engang. Men det blir selvsagt ensomt for henne å komme hjem til tomt hus. Hun bør skaffe et par undulater i stedet...

Skrevet

Undulater trenger også tilsyn.Mange som bare blir stuet bort.Dessverre.

Anonymous poster hash: 35d2c...e79
Skrevet

Hun burde ikke ha hund. Men forstår hun er glad i den og at det vanskelig å gi den bort. Så ville i første omgang fått henne til å forstå at hun må gi den en skikkelig tur hver dag, og at hun ikke må la den være hjemme 12 timer uten at hun er hjemom og lufter og gir den litt oppmerksomhet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...