Gå til innhold

Bra barnebøker til barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere tips? Gutt og jente på 5 og 7 år 😊

Anonymous poster hash: 41efa...aef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det meste av Roald Dahl og Doktor Proktor. Eldste begynner også å bli stor nok til Harry Potter, men jeg syns yngste er litt liten.

Anonymous poster hash: f4692...354

Skrevet

Egner sine! <3

Anonymous poster hash: 9e745...a9e

Skrevet

Til 5-åringen:

Den kjempestore pæra

Til begge, eller mest 7-åringen:

Det meste av Roald Dahl. Charlie og sjokoladefabrikken, Georgs magiske medisin, Matilda, dustene, SVK (litt skummel), Verdens største fersken.

Ole Lund Kirkegaard: Otto er et neshorn. Frode og de andre skøyeren.

Bøkene om Kaptein supertruse er en stor hit hos min 7 år gamle gutt. Lenge siden vi leste den første, den går nok til en 5-åring og.

Litt avhengig av hvor modne de er. Jeg har ikke lest Doktor Proktor-bøkene for min 7-åring. De har ganske komplisert språk, husker jeg fra da vi leste dem for eldste. Men de er jo veldig morsomme. Gleder oss til å lese dem igjen.

Om den eldste er jente, er kanskje serien om Ella noe? Finsk forfatter, husker ikke navnet. Passer kanskje best fra rundt 8 år, husker ikke helt.

LasseMaja detektivbyrå har vi begynt med for 7-åringen. Storesøster leste dem selv da hun var litt eldre, men passer veldig bra som høytlesing og.

Anonymous poster hash: db56e...41f

Skrevet

MIO min MIO, brødrene Løvehjerte, operasjonbøkene, Gutta i trehuset...

Disse liker min 6-åring godt!

Skrevet

Min 6-åring har lest alle kaptein supertruse-bøkene flere ganger, hun kan de utenat😂 9 bøker i serien nå og venter spent på neste. Hun skriver sine egne versjoner innimellom og😄

Leser litt av Sortland også (Venezia-mysteriet osv.) for å variere litt. Hun likte godt Roald Dahl da hun var 4-5.

Og forresten.. bjørn ousland sin bok om Nansen over Grønland var en favoritt da hun var 4😂 Hun kan mer om Nansen enn de fleste vil jeg tro

Skrevet

Leser Statsminister Fahr og sønn for femåringen nå. Vi ler skikkelig begge to :) Den passer fint for en syvåring også.

Anonymous poster hash: 7ec21...52f

Skrevet

Kaptein Supertrusebøkene er veldig morsomme

Alt av Bjørn Rørvik (reven og grisungen)

Anonymous poster hash: 63a7f...dca

Skrevet

Faktabøkene til Bjørn ousland er veldig bra. Nansen, Amundsen og tre til.

Lindgren selvfølgelig.

Anonymous poster hash: d138d...c90

Skrevet

Min 7åring elsker LasseMajas, alt av Roald Dahl, Kaptein supertruse, gansterbestemor, Krise Kristine, verdens kuleste gjeng osv

Husker ikke alt i farta, men hun er glad i bøker :)

Anonymous poster hash: 67547...760

Skrevet

Her elsker sønnen gutta i trehuset bøkene.

Jeg syns også de er morsomme.

Anonymous poster hash: 4d439...226

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...