Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #1 Skrevet 21. april 2016 Trengs det mer papirer enn fra fastlegen når man skal søke uføretrygd ? Anonymous poster hash: 459c9...76c
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #2 Skrevet 21. april 2016 Ja Minstekravet er at to leger er enig i diagnosen, og minst en av de legene må være spesialist på din sykdom. Så skal du uføretrygdes for f.eks en revmatologisk lidelse må nav ha papirer fra fastlege og revmatolog. De må si noe om funksjonsevne og hvordan fremtidsutsiktene dine er med behandling Det må også være godkjent av saksbehandleren din hos nav å søke ufør. Hun må da sende sin vurdering inn og dokumentere at du er ferdig avklart og ikke kan fungere i noe slags arbeid. Uten de papirene fra saksbehandler får du søknaden i retur ubehandlet. Anonymous poster hash: 94599...073
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #3 Skrevet 21. april 2016 Ja Minstekravet er at to leger er enig i diagnosen, og minst en av de legene må være spesialist på din sykdom. Så skal du uføretrygdes for f.eks en revmatologisk lidelse må nav ha papirer fra fastlege og revmatolog. De må si noe om funksjonsevne og hvordan fremtidsutsiktene dine er med behandling Det må også være godkjent av saksbehandleren din hos nav å søke ufør. Hun må da sende sin vurdering inn og dokumentere at du er ferdig avklart og ikke kan fungere i noe slags arbeid. Uten de papirene fra saksbehandler får du søknaden i retur ubehandlet. Anonymous poster hash: 94599...073 Får ny saksbehandler hele tiden 🙄 Får høre med hun neste uke. Om man ikke går til spesialist lengre da? Går bare til fastlegen min nå . Og har vært syk nå i 7 år uten bedring . Har ikke fungert i de forskjellige yrkene jeg har prøvd ut via nav . Gått på aap i 6 år. Legen ber meg søke uføretrygd . Anonymous poster hash: 459c9...76c
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 21. april 2016 #4 Skrevet 21. april 2016 Får ny saksbehandler hele tiden 🙄 Får høre med hun neste uke. Om man ikke går til spesialist lengre da? Går bare til fastlegen min nå . Og har vært syk nå i 7 år uten bedring . Har ikke fungert i de forskjellige yrkene jeg har prøvd ut via nav . Gått på aap i 6 år. Legen ber meg søke uføretrygd . Anonymous poster hash: 459c9...76c Da må du få fastlegen til å henvise deg til spesialist på nytt, sånn at du kan få en uttalelse fra spesialisten også.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #5 Skrevet 21. april 2016 Da må du få fastlegen til å henvise deg til spesialist på nytt, sånn at du kan få en uttalelse fra spesialisten også. Ja jeg får gjøre det ☺️ Tusen takk for svar dere to ☺️ Anonymous poster hash: 459c9...76c
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #6 Skrevet 21. april 2016 Får ny saksbehandler hele tiden Får høre med hun neste uke. Om man ikke går til spesialist lengre da? Går bare til fastlegen min nå . Og har vært syk nå i 7 år uten bedring . Har ikke fungert i de forskjellige yrkene jeg har prøvd ut via nav . Gått på aap i 6 år. Legen ber meg søke uføretrygd . Anonymous poster hash: 459c9...76c Jeg har også vært syk i 7 år, både fastlege og saksbehandler hos nav vil nå at jeg skal søke ufør. Men fikk beskjed av saksbehandleren om at jeg måtte innom spesialist igjen før søknad sendes så jeg har akkurat vært på sykehuset igjen så spesialist der har skrevet legeerklæring til nav (fastlege følger meg opp nå, men han måtte henvise til spesialist for å få nødvendig papirarbeid i orden). Anonymous poster hash: 94599...073
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #7 Skrevet 21. april 2016 Jeg har også vært syk i 7 år, både fastlege og saksbehandler hos nav vil nå at jeg skal søke ufør. Men fikk beskjed av saksbehandleren om at jeg måtte innom spesialist igjen før søknad sendes så jeg har akkurat vært på sykehuset igjen så spesialist der har skrevet legeerklæring til nav (fastlege følger meg opp nå, men han måtte henvise til spesialist for å få nødvendig papirarbeid i orden). Anonymous poster hash: 94599...073 Får gjøre det samme ☺️ Jeg går jo egentlig til spesialisten ennå på kontroller , men skulle egentlig avvente litt nå før neste time . Men får bare ringe ☺️ Lykke til til deg! ❤️ Ikke kjekt å være syk 😞 Anonymous poster hash: 459c9...76c
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #8 Skrevet 22. april 2016 Jeg måtte innom 2 "spesialister" før uføresøknaden ble behandlet. Jeg skriver i hermetegn for de spesialistene nav gidder å betale for er kjøpt og betalt av dem. (Jeg hadde egne rapporter fra en annen spesialist som faktisk kan den skaden jeg har, men det var ikke tilstrekkelig) MEN søknaden gikk greit gjennom og i løpet av ikke mange mnd fikk jeg vedtaket og statusen delvis ufør.....(noe jeg absolutt ikke liker, men etter mange år skjønner er helt riktig) Anonymous poster hash: 098b2...a0e
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #9 Skrevet 22. april 2016 Jeg måtte innom 2 "spesialister" før uføresøknaden ble behandlet. Jeg skriver i hermetegn for de spesialistene nav gidder å betale for er kjøpt og betalt av dem. (Jeg hadde egne rapporter fra en annen spesialist som faktisk kan den skaden jeg har, men det var ikke tilstrekkelig) MEN søknaden gikk greit gjennom og i løpet av ikke mange mnd fikk jeg vedtaket og statusen delvis ufør.....(noe jeg absolutt ikke liker, men etter mange år skjønner er helt riktig) Anonymous poster hash: 098b2...a0e Her har ikke nav lagt noen føringer for hvilke spesialister jeg skal til, de bare ba meg be fastlegen henvise til spesialist og oppfordret til å bruke fritt sykehusvalg for å korte ned ventetiden. Så rart at de praktiserer så forskjellig fra sted til sted. Jeg har forresten frikort da, ingen leger er betalt av nav. Jeg har betalt egenandeler selv frem til jeg fikk frikort Anonymous poster hash: 94599...073
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #10 Skrevet 22. april 2016 Mulig jeg er litt tett altså, men hvorfor ikke søke spesialist for å forsøke å bli bra? Hadde jeg vært syk i over 3 mnd hadde jeg krevd at legen sendte meg til en spesialist for å kunne finne ut hva dette var og eventuelt finne en behandling. Anonymous poster hash: a46b3...d6e
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #11 Skrevet 22. april 2016 Mulig jeg er litt tett altså, men hvorfor ikke søke spesialist for å forsøke å bli bra? Hadde jeg vært syk i over 3 mnd hadde jeg krevd at legen sendte meg til en spesialist for å kunne finne ut hva dette var og eventuelt finne en behandling. Anonymous poster hash: a46b3...d6e Har som sagt vært syk i 7 år. Første året hadde jeg selvfølgelig runden med spesialister, behandling, har vært gjennom en operasjon osv. Når diagnose er på plass er det gjerne fastlege som følger opp videre behandling og medisinering Når det nå er avklart at jeg ikke klarer stå i jobb holder det ikke for nav at jeg var hos spesialist for mange år siden, de må ha nyere dokumentasjon på hvordan helsen min er i dag, med riktig behandling. Som du vet finnes det mange kroniske sykdommer man ikke kan behandle seg frisk fra uansett hvor mange spesialister man besøker. For ja, selvfølgelig er all mulig tilgjengelig behandling og medisinering prøvd, ingen ønsker da å være syk... Anonymous poster hash: 94599...073
Surogvanskelig Skrevet 22. april 2016 #12 Skrevet 22. april 2016 Mulig jeg er litt tett altså, men hvorfor ikke søke spesialist for å forsøke å bli bra? Hadde jeg vært syk i over 3 mnd hadde jeg krevd at legen sendte meg til en spesialist for å kunne finne ut hva dette var og eventuelt finne en behandling. Anonymous poster hash: a46b3...d6e Ja, du er tett. Tror du virkelig ikke hi har gjort det hun kan for å bli frisk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå