Gå til innhold

Løper KUN for å bli tynnere/se bra ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ingen andre motivasjonsfaktorer for løping en enn det ytre for øyeblikket. Vet at jeg går ned i vekt om jeg løper 4-5 ganger pr uke.

MEN, driver og skal bli frisk fra utbrenthet og tvangstanker ang trening og kropp, og føler nå at jeg må begynne å løpe igjen. Redd for å legge på meg osv. Men dette stresser meg veldig.

Er glad i å gå turer også, men får ikke det samme skrudde forholdet til det fordi jeg ikke ser på det som trening i samme grad. Eneste er da at jeg føler jeg aldri trener hvis jeg kun går turer. Så er inne i en ond sirkel, hvor en del av meg sier jeg MÅ løpe for å bli tynnere, mens en del vil at jeg skal kose meg med gåturer.

Så hva gjør jeg for å snu tankegangen? Skjønner ikke hva jeg skal tenke.

Anonymous poster hash: 2d270...1de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva med å gå to turer i uka i rolig/rask gange? også løpe en gang i uka? :;-) Det er jo bare sunt og passelig mengde.

Anonymous poster hash: 39a28...219
Skrevet

Jeg husker jeg løp 3-4 ganger i uka, motivasjonen min var også å se bedre ut, men jeg fikk bedre helse av det og mer energi så selvom motivasjonen ikke var helt på plass så ble helsen bedre. Men helsen ble bedre fordi jeg kombinerte det med sunt kosthold, jeg sultet meg ikke. Hadde jeg sultet meg hadde jeg jo fått dårligere helse.

Anonymous poster hash: c3c81...20f

Skrevet

Du forbrenner ca det samme om du går 5 kilometer og om du løper den. Distansen er den samme, det er bare tiden som er ulik. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...