Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #1 Skrevet 21. april 2016 For noen uker siden var kjærsten min her. Da fortalte han at han akkurat hadde vært hos søsteren sin som hadde lungebetennelse. Jeg ble litt sur og sa at han hadde ikke trengt å ta med seg smitte til meg. Nå er han selv syk og er sur fordi jeg sier at han ikke får komme. Er jeg sær? Jeg vil jo ikke bli syk eller smitte mine egne barn. Anonymous poster hash: 3c771...147
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #2 Skrevet 21. april 2016 Neh.. Kjæresten din burde ha forståelse for at en alene mor med jobb antar jeg. Ikke kan bli syk pga kjæresten vil ha kose kveld. Han kan vel vente til det er over.. 1 ukes tid burde kan klare og vente? Anonymous poster hash: 9c292...0d6
Kjerringa med agurken Skrevet 21. april 2016 #3 Skrevet 21. april 2016 Lungebetennelse er smittsomt så ville bedt han være hjemme. Ikke vits i å smitte dere. Har han derimot ikke nok mat hjemme kan du tilby å handle inn til han og sette det utenfor døren. Lungebetennelse er ikke noe å tulle med.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #5 Skrevet 21. april 2016 For noen uker siden var kjærsten min her. Da fortalte han at han akkurat hadde vært hos søsteren sin som hadde lungebetennelse. Jeg ble litt sur og sa at han hadde ikke trengt å ta med seg smitte til meg. Nå er han selv syk og er sur fordi jeg sier at han ikke får komme. Er jeg sær? Jeg vil jo ikke bli syk eller smitte mine egne barn. Anonymous poster hash: 3c771...147 Haha, ja du er utrolig sær Anonymous poster hash: f89b4...cf3
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #6 Skrevet 21. april 2016 Ja, det er litt sært. Dere trenger jo ikke rundkline, og med normal håndhygiene er det liten sjanse for at han smitter deg bare fordi han er på besøk hos deg! Anonymous poster hash: 3b49b...ccd
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #7 Skrevet 21. april 2016 Nei det er ikke sært å unngå å bli smittet av lungebetennelse!! Anonymous poster hash: a54cd...9c9
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #8 Skrevet 21. april 2016 Virker som folk på dette forumet ikke har jobb. Null stress for en alene mamma med jobb og bli syk.. Smart ide. Anonymous poster hash: 9c292...0d6
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #9 Skrevet 21. april 2016 Nei, du er ikke sær! Kan ikke folk holde seg unna folk som er syke! Å i det minste ikke drasse baselusker til andre?!!! Anonymous poster hash: c60e0...82d
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #10 Skrevet 21. april 2016 Jeg syns ikke du er sær. Her er vi samboere med 3 barn, og er en av oss syk så holder vi oss unna hverandre. Null kyss, kosing osv. Av og til sover en av oss på sofaen også, for å unngå smitte. Har opplevd en gang at begge lå rett ut samtidig. Vi lå hele romjula fra første juledag. Fikk heldigvis foreldrene våre til å passe barna. Men vi var skikkelig dårlige da, mistenker svineinfluensa. Begge lå rett ut og sov i 5 dager. Orka ikke å vurdere å ringe en lege engang. Kan ikke huske å ha gått på do engang på de 5 dagene. Å passe unger da hadde faktisk ikke gått! Vi har aldri vært så dårlige verken før eller etter da, heldigvis. Og vi har heller ikke vært dårlige samtidig siden den gang. Så kall oss sære, men sykdom deler vi helst ikke😉 Anonymous poster hash: 0c2b1...54b
Fandens Oldemor Skrevet 21. april 2016 #11 Skrevet 21. april 2016 Nei, de som er sære er de som overhodet ikke tar hensyn til at sykdom er smittsomt. For eksempel når en kollega kommer og setter seg på et fullstappa arbeidsrom med full feber og influensa, fordi hun "ikke har tid til å være syk". ...No problem, vi andre har all verdens tid, så det gjør ingenting med litt smitte. Det er så hjernedødt!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #12 Skrevet 21. april 2016 Nei, du er ikke sær. Min kjæreste hadde lungebetennelse, jeg var bare innom han fordi jeg hadde handlet for han, så laget jeg middag, og bare ryddet litt. Vi kysset ikke, men jeg fikk lungebetennelse. Anonymous poster hash: a7bab...2cf
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #13 Skrevet 22. april 2016 Ja du er hysterisk. Lungebetennelse skylder oftest en bakterieinfeksjon og da smitter det ikke. Har man vært hos lege og fått medisin er det alltid bakteriell. http://www.nettdoktor.no/legevakten/fakta/lungebetennelse.php Anonymous poster hash: 2a365...7a4
Kjerringa med agurken Skrevet 22. april 2016 #14 Skrevet 22. april 2016 Ja du er hysterisk. Lungebetennelse skylder oftest en bakterieinfeksjon og da smitter det ikke. Har man vært hos lege og fått medisin er det alltid bakteriell. http://www.nettdoktor.no/legevakten/fakta/lungebetennelse.php Anonymous poster hash: 2a365...7a4 https://www.vitusapotek.no/lungebetennelse/a/A508 Dråpesmitte
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #15 Skrevet 22. april 2016 Ja! Anonymous poster hash: a41b7...b7a
soleia Skrevet 22. april 2016 #16 Skrevet 22. april 2016 Om han har noko skikkeleg smittsomt, som omgangssykje eller influensa, så forstår eg det, men ellers er du litt sær synes eg. Lungebetennelse hoppar ikkje frå person til person.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #17 Skrevet 22. april 2016 https://www.vitusapotek.no/lungebetennelse/a/A508 Dråpesmitte Stemmet det, npr det kommer av virus. Men femdeles ikke ved bakteriell som det som oftest er. Anonymous poster hash: 2a365...7a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå