Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #1 Skrevet 21. april 2016 Jeg har nå fått ny jobb i Kommunen, den er fast 100%. Det ligger lederansvar til i stillingen. Jeg begynner der 1 september. Skal jobbe i nåværende jobb ut juli og ha ferie i august. Problemet er at vi planla å begynne prøving på nummer to i sommer. Storesøster er 4 og vi føler deg er på tide. Men nå kjenner jeg at dette blit vanskelig!!? Hva skal jeg gjøre? Tenke familie eller jobb først? Hjelp meg å sortere tankene. Anonymous poster hash: 84556...76d
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #2 Skrevet 21. april 2016 Ville vel ventet slik at jeg hadde fått etablert meg litt i ny stilling. Blitt kjent med kollegaer og oppgaver. Jeg vet selv at jeg ville blitt litt negativ til en nyansatt som er gravid første arbeidsdag. Selvsagt kommer familieplanlegging først men det skader vel ikke å utsett et halvår. Anonymous poster hash: 01947...af3
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #3 Skrevet 21. april 2016 Jeg ville ventet til prøvetiden var ute før jeg ble gravid. Anonymous poster hash: 2a84c...66b
TPK Skrevet 21. april 2016 #4 Skrevet 21. april 2016 Jeg ville ikke ventet. Du vet aldri hvor lang tid det tar! Men jeg er en av dem som mener at man ikke skal legge opp livet/familien etter jobben, jeg mener det er lov å være litt ego i sånne tilfeller. Kanskje du får noe en "sure" blikk eller kommentarer, men det er jo uansett en bitteliten del av arbeidslivet ditt du blir borte.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #5 Skrevet 21. april 2016 Jeg var i lik situasjon som deg, ble ansatt i en jobb som jeg skulle starte i 6 mnd senere. Det jeg ikke visste, var at jeg var gravid på intervjuet. Så da jeg begynte i jobben var jeg 7mnd på vei. Ble så sykemeldt etter to uker i den nye jobben pga ekstremt med oppkast. Du aner ikke hvor lite høy i hatten jeg følte meg, både da jeg måtte informere om graviditeten, og ikke minst da jeg ble sykemeldt omtrent i samme øyeblikk som jeg begynte. Jeg kjente på det i permisjonen, at jeg grua meg å komme tilbake, for jeg følte meg så udugelig som arbeidstaker i deres øyne (selv om ingen hadde sagt noe negativt). Men da jeg kom tilbake etter permisjonen, så var det ingen som hadde tenkt noe negativt. Og jeg har gitt dem et skikkelig godt andreinntrykk, selv om jeg ikke var fornøyd med førsteinntrykket jeg ga. Jeg ville kjørt på jeg. Du vet ikke hvor lang tid ting tar, og sånn strengt tatt er du lettere å erstatte med vikar om du er helt ny, enn om du har fått opparbeidet deg en spesiell kompetanse og stilling (som du kanskje har gjort om du venter noen år med å få barn). Lykke til! 😊 Anonymous poster hash: 3f4bb...c10
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #6 Skrevet 21. april 2016 Familie først er i alle fall min prioritering Anonymous poster hash: 954b1...fd6
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #7 Skrevet 21. april 2016 Jeg er så usikker. Hi Anonymous poster hash: 84556...76d
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #8 Skrevet 21. april 2016 Hva er det som gjør deg usikker? Du har allerede fått jobben, så de har ikke lov til å trekke den tilbake om du blir gravid! Du kan heller ikke bli sagt opp på grunn av graviditet! Du har en sikker jobb-fremtid, så egentlig er det ikke noe å lure på. Samvittighet over den nye jobben? Det er klart du vil kjenne på det, men hvorfor sette livet på vent? Det er ingen som kommer til å takke deg for det i ettertid! Anonymous poster hash: 2ac27...9f5
førskolelæreren Skrevet 22. april 2016 #9 Skrevet 22. april 2016 Jeg er en person som liker åpenhet. Du kan bli gravid, ikke si noe og fortelle det når du er flere måneder på vei. Eller så kan du fortelle om dine tanker rundt dette, ikke til alle men kanskje til lederen din? Jeg tror at du kommer langt med å være åpen og du vil gjøre det lettere for din leder å ersatte deg om du skulle bli sykemeldt. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå