Gå til innhold

Ny med barnehagebarn. Sier de ansatte dette til alle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår datter på to er et veldig sosialt og smilende barn. Sier hei til alle, både voksne og barn. Hun er flink å dele på leker og mat og leker godt med alle.

I dag sa leder at hun var alles lille solstråle og godjente. At hun var så snill og god med alle.

Ble selvsagt glad men tenkte det sikkert er ting de sier til alle.

Gjør de det eller bør jeg være litt stolt?

Anonymous poster hash: f0085...2ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha du kan godt være litt stolt. :) De (gode) ansatte har selvfølgelig positive ting å si om alle barna, men noen utmerker seg, det ser jeg jo selv bare på den korte stunden jeg leverer og henter. ;)

Anonymous poster hash: bdc80...387
Skrevet

Mine to yngste hadde en ped leder som fikk meg til å tenke at akkurat mine to var helt spesielle for henne. Hennes store gave er at hun nok får alle foreldre til å tenke det samme. Ikke fordi hun lyver, men fordi hun er ekte engasjert og identifiserer det unike hos hvert enkelt barn.

Skrevet

Nja, vi sa forskjellig fine ting til alle :) Men selvsagt, ditt barn kan jo være utrolig spesielt :)

Anonymous poster hash: 1140a...818

Skrevet

Når jeg sier slikt er det for at jeg mener det og at jeg ønsker at foreldrene skal vite det! Nå skal det sis at jeg alltid har noe positivt og si om alle barna.

Skrevet

Stolt bør du være uansett.

Jeg får ofte slike tilbakemeldinger på yngste. Snill, god, inkluderende. En skikkelig god jente. Hun ene har faktisk sagt rett ut at hun har ekstra sansen for jenta mi. Sånt ble aldri sagt om eldste. Jeg syns det er veldig koselig å høre, og jeg ser det selv, hvordan min yngste fort kan favoriseres litt.

Vet det er andre barn på avdelingen andre ansatte favoriserer litt.

Samtidig er det ikke noe som lyser gjennom når alle barna er samlet. Alle behandles likt likevel.

Men det er klart det er hyggelig og koselig når noen i personalet blir ekstra glad i akkurat ditt barn☺

Anonymous poster hash: ce0d1...f6c

Skrevet

selvsagt sier de det ikke til alle,de står jo ikke der å lyger å forteller det til foreldre der det ikke passer til barnet.

Anonymous poster hash: 2f907...eca
Skrevet

Når jeg sier slikt er det for at jeg mener det og at jeg ønsker at foreldrene skal vite det! Nå skal det sis at jeg alltid har noe positivt og si om alle barna.

Synd du ikke jobber i vår barnehage da :)

Gruer meg ofte til å hente han fordi det nesten alltid er noe negativt å fortelle,sjelden de forteller noe posetivt.

Skrevet

Jeg fikk høre det i bhgene som det ene barnet vårt gikk i også. Det var sånn at jeg ble stolt og det varmet hjertet mitt. Og jeg kjente det selvfølgelig igjen for jeg var jo enig hehe 😄😄

Fikk høre positive ting om det andre barnet også, men de strakk det ikke så langt.

Alle barn kan ikke få en spesiell plass i hjertet til alle ansatte, og det har masse å si med kjemien mellom barn og ansatte også.

Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Gruer meg ofte til å hente han fordi det nesten alltid er noe negativt å fortelle,sjelden de forteller noe posetivt.

Vet du, da synes jeg du skal spørre de om de kan si noe positivt om han. Det negative overstyrer alt for mye, ofte har de kanskje ikke noen gode løsninger for å endre det negative heller?

Gjest Stjerneklart
Skrevet

Klart du skal være stolt :-) 

Vi finner jo selvfølgelig positive sider hos hvert enkelt barn, men når de fortelle deg at hun er alles godjente, så er hun nok det, og det er et kjempekompliment til deg og jenta di. Syns hun høres herlig ut  :D

Skrevet

Det blir sagt om minste, ikke om eldste.

Anonymous poster hash: fda0e...54a

Skrevet

Jenta di er sikkert herlig. Og det er nok samtlige av de andre barna i barnehagen og, på hver sine måter.

Er vel bare positivt om alle barna blir sett på med positive øyne av de ansatte?

Anonymous poster hash: b9fcc...7a4

Skrevet

Jeg sier ikke dette til alle. Dog, forteller alltid noe positivt ved henting. Det positive er ikke nødvendigvis en egenskap barnet har, men noe barnet har gjort som er positivt. Noe det har opplevd den dagen hvor barnet hadde det gøy. Eller hvem det har lekt med og hva de gjorde.

Det er en kunst å prate med foreldre som har barn som ofte er i konflikter ol. De har rett til å vite hvordan barnet har hatt det og hva som har skjedd. Men vi ser barnet mange timer hver dag, og det er alltid positive stunder ila en dag. Dessverre hører foreldre ofte det negative, og det er litt sårt for de. For meg er det viktig å formidle både positivt og negativt slik at de vet at jeg uansett adferd liker barnet deres! Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg liker alle barna jeg har i bhg. Vi har en kultur på jobb hvor vi ofte kommuniserer hvem vi trenger mer tid med for å danne en god relasjon. Med noen barn går det raskt, mens med andre tar det lengre tid.

Anonymous poster hash: a75c6...16f

Skrevet

Gruer meg ofte til å hente han fordi det nesten alltid er noe negativt å fortelle,sjelden de forteller noe posetivt.

Dette må du ta opp, det Skal ikke være slik, mulig de ansatte trenger en oppvekker!

Skrevet

Stolt skal du være :) 

Jeg tar til meg alt positivt som blir sagt om mine barn. Jeg tror ikke at det bare er noe de sier, men derimot tror jeg mange lærere og bhg-lærere er utrolig flinke til å få hvert barn (og hver forelder) til å føle seg spesiell. Jeg tenker iblant "herregud, de er virkelig ordentlig glade i barnet mitt". Men samtidig innser jeg at de nok ikke er mer glade i mine barn enn alle de andre barna de møter hver dag :)

Skrevet

Får høre det vi også. At vi har en med masse humor, omgjengelig blid og masse positivt hver gang vi henter. Jeg måtte si at jeg håper og er åpen for negative tilbakemeldinger. For det er ganske mange negative situasjoner hjemme. Kan plutselig slå både storesøsken og dyr. Fikk da til svar at det var en adferd de ikke hadde observert i barnehagen

Anonymous poster hash: e2ed6...957

Skrevet

Gode barnehageansatte greier å se noe positivt i alle barn!

Men når de sier at jenta di er alles godjente og solstråle, så er hun nok det! Og det skal du selvfølgelig være stolt av.

Selv har jeg ei jente som jeg ofte får høre at "hun er alltid så blid". Og det er hun, alltid blid og fornøyd. Vel, nesten alltid..... He-he!! Og sånt gjør godt å høre!

Anonymous poster hash: 5bf8c...fbd
Skrevet

Selvsagt skal du være stolt.

Vi fikk høre positive ting om vårt barn også, men ikke sånn som det. Det kuleste var faktisk da hun var 2,5 år og en av de mannlige ansatte (på en storbarnsavdeling) sa til meg at det var så morsomt med vårt barn, for hun kunne man slå av en prat med! hehe  (hun var virkelig tidlig god i språk og snakket i hele fullstendige setninger med mange "kloke" spørsmål og betraktninger - jeg angrer i dag på at jeg ikke skrev ned mer)

Anonymous poster hash: 4d2fe...842

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...