Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #1 Skrevet 21. april 2016 Min mor og far har vært skilt i snart 20 år nå, min far har ny samboer som han har to barn med. Jeg har altså 3 søstre, hvorav en av dem er min "hel" søster. Min far og hans samboer bor ikke sammen, men har hvert sitt hus. Dette har de gjort i alle år, det fungerer fint for dem For to år siden innførte vi familiemiddager. Vi har middag hver søndag da hver sin tur, altså hver 3 søndag hver. Jeg og samboern min har 2 barn. Min far og stemor har 3, samt søsteren min fra mitt fars tidligere ekteskap. Da er vi 10 stk om alle er til stede. Nå har min nest eldste søster fått kjæreste som også er med på middagene, så da er vi oppe i 11. Ok. Så dilemmaet. Min "hel" søster har nå bestemt seg for at vi burde jo invitere min mor med på dette kalaset også, og åpnet for diskusjon om dette. Vi var vel alle unntatt henne og min yngste søster litt enige om at dette blir litt kleint. Min far og mor brøt ikke akkurat som venner, og det har vært mye dårlig der i ettertid. Riktinok ikke de siste årene, men nå er jo jeg og min søster begge i begynnelsen av 30-årene. Jeg synes vel ikke det er riktig at min far og stemor skal være nødt å invitere min mor på middag til sine hus? Så min søster foreslo vi kan invitere henne når vi har middagen i mitt hjem. Jeg synes og det er litt rart hos oss, det var jo tross alt min fars forslag hele opplegget. Min mor var hos oss sist søndag, og var veldig positiv til hele opplegget, men jeg var utslitt etter å ha laget middag til 12 stykker, samt den litt funky stemninga det ble av hele greia, Blir det dumt av meg å si til moren min at vi heller kan ha en egen dag med henne? Det baller liksom på seg med antall folk til middagene hjemme hos oss, og vi har et lite kjøkken der det kun er plass til 9 rundt bordet med MYE godvilje. Dessuten synes jeg det er rart å ha henne med, det er som sagt min søster som foreslo og bestemte seg for dette... Anonymous poster hash: 9dff8...030
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #2 Skrevet 21. april 2016 Jeg ville bare sagt som det er, at du ikke ønsker dem begge sammen. Ingen grunn til at du skal føle på dette. De selv, foreldrene, som er årsak til at det har blitt kleint, så ikke ditt problem. Anonymous poster hash: 1d385...e08
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #3 Skrevet 21. april 2016 Jeg ville bare sagt nei dette er en opplegg dere har med faren deres og den siden. Om din søster ønsker invitere moren sin hjem til seg kan hun gjøre det utenom denne avtalen. Anonymous poster hash: 87687...9f3
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #4 Skrevet 21. april 2016 Det er et opplegg vi har med vår far, så jeg synes ikke det er helt riktig. Jeg tror søsteren min synes synd på moren vår fordi hun er alene, derfor vil ha henne med. Min mor har alltid angret på at hun gikk fra min far, hun sier det ikke men jeg vet det ut i fra ting hun sier. Hun forsøker så godt hun kan å klore seg fast til min fars familie, legger søstrene mine til på facebook, tilbyr seg å sy ting til min tante, invitere min stemor med på shopping osv.. Synes det blir veldig panisk jeg for min del, og det er også en av grunnene til at jeg ikke liker ha henne på disse middagene. Hun er litt for innpåsliten. Dette er en dame som ble fly forbannet fordi hun ikke kunne komme å feire jul sammen med meg, min far og min søster et år min stemor var bortreist. Hun mente da virkelig hun kunne blitt invitert! Så om jeg nå sier til henne at søndagsmiddagene ikke kan inkludere henne, håhå... HI Anonymous poster hash: 9dff8...030
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #5 Skrevet 21. april 2016 Dere er voksne mennesker, det er vel bare å gjøre det som føles rett . Jeg støtter din søster, hvis din mor er så alene som du skriver, så hvorfor ikke gi henne en sjangs ? Selvfølgelig hvis det er greit for alle de andre, er de like imot som deg, så er det jo bare til å droppe det,og kanskje bare lage et annet opplegg for sosialisering med mor. Anonymous poster hash: e3af0...f4d
Mummy79 Skrevet 21. april 2016 #6 Skrevet 21. april 2016 Lage et annet opplegg for mor, kan fort bli sur stemning og misforståelser når man tvinger folk sammen
Nyttårs barn Skrevet 21. april 2016 #7 Skrevet 21. april 2016 Ville funnet en annen turnus med mor, men klart dere må jo også ha henne på middag innimellom.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #8 Skrevet 21. april 2016 Jeg tenker også det er greit med en annen dag for mor, men jeg tror ikke hun helt kommer til å like å ikke bli inkludert. Vi bruker å be henne på middag, men vi blir aldri bedt tilbake. Min mor og jeg har et litt anstrengt forhold, hun er en ganske giftig person som jeg ikke tror jeg ville hatt sosial omgang med om det ikke nettopp var fordi hun tross alt er min mor. Det er en grunn til at hun er alene og ikke har en veldig stor omgangskrets, hun er nok skyld i det selv. Så at min far ikke jubler over ideen å måtte bryte brød med sin ekskone, som lurte han til å skrive under separasjonspapirene mens han studerte borte ett år så hun kunne få mer penger til seg og meg og søsteren min for så å faktisk kaste han på dør, det har jeg faktisk full forståelse for. HI Anonymous poster hash: 9dff8...030
LeTwinsA Skrevet 21. april 2016 #9 Skrevet 21. april 2016 (endret) "Min far og hans samboer bor ikke sammen..." ?? Endret 21. april 2016 av LeTwinsA
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #10 Skrevet 21. april 2016 "Min far og hans samboer bor ikke sammen" ?? Haha det var dårlig valg av ord HI Anonymous poster hash: 9dff8...030
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå