Gå til innhold

Hvor mye gikk dere opp i graviditeten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva veide du før du ble gravid, og hva veide du ved termin, og hvor høy er du? Kom du tilbake til normal vekt igjen, evt hvor mye gikk du ned igjen og hvor lang tid brukte du på det?

Jeg har gått forferdelig mye opp. Veide 63 kg før jeg ble gravid, veier nå 75kg og er 168cm. Er kun 28 uker på vei :/

Sist graviditet hvor jeg fødte til termin gikk jeg kun opp 5 kg :/

Jeg har hatt rier siden uke 19, født fortidlig en gang før, noe som endte med dødsfall hos baby, så jeg får ikke lov å bevege meg omtrent, så det er nok mye av grunnen til vektoppgangen min, for jeg er tilvalg veldig aktiv (sykepleiernwom løper rundt, samt har ikke lappen, så går alltid fra et sted til et annet, fks til venner, jobb, butikk osv).

Anonymous poster hash: e182e...bb5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager for alle skrivefeilene, skjermen her er litt knust, så bokstavene hopper litt fritt

Anonymous poster hash: e182e...bb5

Skrevet

Veide 85 kg da jeg ble gravid. Er 170 cm. Gikk opp 12 kg i graviditeten. Nå er det 6 mnd siden fødsel og jeg veier ca 75 kg. Går ned ca 0.5 kg i uka uten å gjøre noe for det annet enn å amme. 

Anonymous poster hash: 48de0...71c
Skrevet

Jeg er 174 cm, 65 kg som startvekt.

4 barn og har lagt på meg 12, 14, 16 og 12 kg. Alle fire gangene har alle kiloene vært borte innen to uker etter fødsel.

Det er ikke så mye annet du kan gjøre enn å spise 4-5 fornuftige måltider om dagen og være forsiktig med snop og snacks. Om det sitter noen kilo igjen etter fødsel er det ingen krise, det viktigste er rugejobben nå. Så får du heller bruke permisjonen på å gå av deg kiloene igjen.

Anonymous poster hash: 580f1...7d5

Skrevet

Jeg er 168 cm høy og veide 62 kg ved graviditetsstart begge gangene.

Første graviditet gikk jeg kun opp 6 kg (gikk først ned 7 kg pga kvalme). veide mindre enn da jeg ble gravid når jeg kom hjem etter fødsel.

Andre gang gikk jeg opp 12 kg (gikk ned 6 kg i starten pga kvalme). Nå står vekta på 65 kg,så er fremdeles ikke helt nede i startvekt. Er 10 mnd siden fødsel. Var mer inaktiv i svangerskap nummer 2.

Anonymous poster hash: 77c24...90d

Skrevet

Veide 60 før jeg ble gravid og gikk opp til 85. Nå (seks måneder siden fødselen) veier jeg 65. Er 170.

Anonymous poster hash: 4016f...b4c

Skrevet

Gikk opp 29 kg.....

Anonymous poster hash: 9d2cb...036

Skrevet

30kg (!). Veide 76kg da jeg ble gravid.  20 kg raste av i løpet av de første ukene etter fødsel. De resterende satt bom fast og var nok et resultat av lite mosjon og usunn mat.  Jobbet meg nedover, og nå veier jeg 70kg.

Anonymous poster hash: 5c78b...8a2
Skrevet

Jeg er 163 høy.

Med første veide jeg 43, gikk opp til 55. Altså 12kg opp. Siste 3 dagene fikk jeg mye vann i kroppen og gikk opp ytterligere 5 kg.

Med nr 2 veide jeg 48, gikk opp til 60. Så gikk opp 12 kg da også.

Nå veier jeg 61. Frisk og mormalvektig +, så er spent på hva jeg går opp nå.

Anonymous poster hash: 01591...d81

Skrevet

Gikk opp 20 kilo. Er 171 høy og veide 49 kg da jeg var 6 uker på vei hos legen. 49 kg er igrunn litt lite så etter gikk jeg ned til 53 kg og stoppet der. Veide 55 kg da babyen var 2 uker. De siste to kiloene gikk av en mnd ca etter. Gikk opp 17 med neste og da var kiloene vekk alle sammen etter 3-4 mnd.

Anonymous poster hash: cb02c...18d

Skrevet

Gikk opp 10 kg med begge. Er 180 cm høy og veide 65 kg før hver graviditet. Gikk ned igjen på matchvekt innen 1 uke.

Skrevet

Gikk opp 35 kg med første

Gikk opp 25 kg med andre

Gått opp 2 kg med tredje som blir født innen helgen er omme ( satt igang senest mandag)

Anonymous poster hash: 5a815...d31

Skrevet (endret)

Jeg var 45 kg før jeg ble gravid med førstemann. Gikk opp 25 kg og veide 70 ved termin. Er 160 høy.

Kiloene gikk ikke bort av seg selv men jeg trente beinhardt og fikk kiloene vekk og kroppen tilbake. Få strekkmerker har jeg også, utrolig nok! :)

Så jeg veide 45 kg før jeg ble gravid igjen nå med andremann, er nå snart 4 måneder på vei og har hittil bare gått opp til 51 kg. Fokuserer på å spise sunt og trene jevnlig som jeg gjorde sist også :)

Endret av JessicaM50
Skrevet

Jeg er i uke 36 nå og har lagt på meg 18 kg

Skrevet

Jeg veide 57 kg da jeg ble gravid (167 cm høy), gikk opp til 64 kg.

Jeg var kvalm og hadde dårlig matlyst hele graviditeten...

Anonymous poster hash: 3e8cb...d2e

Skrevet

Jeg veide 57 kg da jeg ble gravid (167 cm høy), gikk opp til 64 kg.

Jeg var kvalm og hadde dårlig matlyst hele graviditeten...

Dagen etter fødselen veide jeg 58 kg.. Så veide omtrent det samme som før jeg ble gravid

Skrevet

Gikk opp 25 kg med andre

Gått opp 2 kg med tredje som blir født innen helgen er omme ( satt igang senest mandag)

Gikk du opp bare 2 kg med siste?!

Anonymous poster hash: 3aa3b...4da

Skrevet

Er 169 cm. Med første startet jeg på 65 og veide ca 100 ved fødsel. Med nr to la jeg på meg 12 kg, (begynte på 69) alt var vekke to uker etter fødsel.

Anonymous poster hash: 3e290...ead

Skrevet

Gikk opp 25 kg med andre

2 kg, det var ekstemt lite ift de andre? Skal det stå 20 kg?

Anonymous poster hash: ee37d...68a

Skrevet

Er 168 cm høy og veide 49 kg ved starten av hver graviditet.

Nr 1: 17 kg opp, fødte på termin, baby var 3370 gr, veide 50 kg 3 uker etter fødsel. Fullpumpet i 3 uker, deretter mme.

Nr 2: 15 kg opp, fødte 1 mnd før termin, baby var 3 kg. Veide 56 kg 4 dager etter fødsel, og veide meg ikke før babyen var rundt 8 mnd, veide da 49 kg. Fullammet i 5 mnd, delammet til 8 mnd.

Nr 3: 14 kg opp, fødte 1 uke over termin, baby var 4 kg. Veide 56 kg dagen etter fødsel, veide 44 kg da babyen var 10 mnd. Fullammet til 10 mnd og da var det bråstopp pga min lave vekt.

Skrevet

Jeg gikk opp 27 og 21 med de to første, og har nå bare gått opp 8 med tredje (straks termin). Det skyldes svangerskapsdiabetes, jeg har virkelig skjerpet kostholdet. Var 80-86 kg ved start med alle tre, bmi 25-28.

Anonymous poster hash: 7c798...437

Skrevet

Med første gikk jeg opp 6kg. Nå med nr to er jeg ned 3kg og er noen dager over termin. Har generelt lite matlyst når jeg er gravid og får ikke vann i kroppen.

Anonymous poster hash: bdb4e...445

Skrevet

Gikk opp 1 kg med første. Og 1.5kg med andre.

Veide hhv 15 og 12 kg mindre ei uke etter fødselen enn før graviditeten.

Gikk de opp igjen i løpet av de første 6mnd.

Oppkast er noe skit.

Anonymous poster hash: d9274...e34

Skrevet

Med siste nå så gikk jeg først opp 2 kilo i ivf perioden. Startvekt ved graviditet ble da 58 kilo. Sist jeg veide meg før fødsel var jeg 83 kilo. Men det ble sikkert 84- 85.

Veide 73 når vi kom hjem etter en uke på sykehuset.

Nå er mini 10 mnd. Å jeg veier 69 😳 Har ikke hatt energi eller ork til trening. Har også spist hva enn jeg har hatt lyst, men trillet mye tur. Godt er det eller så hadde jeg sikkert lagt på meg igjen.

Nå venter jobb og rutiner. Så nå skal de siste kiloene av!

Anonymous poster hash: 7fee0...809

Skrevet

Er 174 høy.

Veide 112 når jeg ble gravid, 114 da jeg ble igangsatt 12 dager på overtid, og nå 4 uker etter fødsel veier jeg 104. 

Anonymous poster hash: ac9c3...253

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...