Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #1 Skrevet 21. april 2016 Kjæresten min har nytt parkettgulv, og ønsker naturlig nok ikke å ødelegge det med en gang. Broren min har hund, som han pleier å ha med seg overalt. Hvordan forteller jeg han på en pen måte at hunden hans ikke er velkommen her? Anonymous poster hash: 5eef1...ac1
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #2 Skrevet 21. april 2016 Kan du ikke be han ta på hunden sokker? Anonymous poster hash: 3cb33...268
Luksusdyret Skrevet 21. april 2016 #3 Skrevet 21. april 2016 Kjæresten min har nytt parkettgulv, og ønsker naturlig nok ikke å ødelegge det med en gang. Broren min har hund, som han pleier å ha med seg overalt. Hvordan forteller jeg han på en pen måte at hunden hans ikke er velkommen her? Anonymous poster hash: 5eef1...ac1 Det er vel bare å si det rett ut? At dere ikke ønsker å ødelegge parketten, derfor kan han ikke ha hunden med? Da får han velge selv om han ønsker å komme på besøk uten hund eller bli hjemme med hund. Annen ting blir hvis han bor langt borte og må ha hunden med for å ikke sette den på kennel mens han er borte.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #4 Skrevet 21. april 2016 Er det virkelig vanlig å ta hunden med seg på besøk?😂 med mindre folk spør om jeg kan ta med hunden, blir hun hjemme. Kan du ikke bare si det som det er? Evt. skylde på allergi? Anonymous poster hash: 35378...bab
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #5 Skrevet 21. april 2016 Er det virkelig vanlig å ta hunden med seg på besøk? med mindre folk spør om jeg kan ta med hunden, blir hun hjemme. Kan du ikke bare si det som det er? Evt. skylde på allergi? Anonymous poster hash: 35378...bab Emoticon-analfabet. Anonymous poster hash: 7d39a...5ab
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #6 Skrevet 21. april 2016 Send en mld "Kan du ikke stikke innom på pizza i kveld, det hadde vært koselig. Nylagt tregulv her da, så skrap etter hundepoter er uønsket, Tico får vente i bilen eller bli hjemme. Snakkes" Anonymous poster hash: 22e3e...c90
gaardsfrua Skrevet 21. april 2016 #7 Skrevet 21. april 2016 Her må hunder sitter i bur i gangen( om de har med) , stå bind i hagen eller sitte i bilen. Ingen hund inn i huset vårt. Gi klar beskjed så ikke blir misforståelser.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #8 Skrevet 21. april 2016 Det er jo broren din, kan du ikke bare si til han at du ikke vil ha hund inne mer? Synes forøvrig det er svært sært at folk skal ta med hunden på besøk Anonymous poster hash: 41d66...818
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #9 Skrevet 21. april 2016 Enig i at hund på besøk er en uting med mindre man vet at den er en ønsket gjest. Men han er tydeligvis av en annen mening. Rett ut er nok det greieste ja. Anonymous poster hash: 5eef1...ac1
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #10 Skrevet 21. april 2016 Hi, du må slutte å være så konfliktsky! Det er bare å si det rett ut - "Per" har lagt nytt gulv, vi vil ikke risikere at gulvet blir ripete av hundepoter, så om du tar med Fido må han stå ute eller ligge i bilen din. Ellers er det også absolutt et alternativ å be ham sette sokker på hunden. Om broren din tar med hunden overalt er det på tide han lærer seg at han må spørre folk om det er greit for dem at han tar med hunden. Hver gang - for det at det var greit forrige måned betyr ikke nødvendigvis denne måneden. Om noen f.eks. akkurat har rengjort huset grundig pga. besøk neste dag, da er det ikke kjekt å få hund på besøk som drar inn mye sand og setter potespor på gulvene. Men dette er da virkelig ikke noe vanskelig, Hi - si det rett ut! Anonymous poster hash: 7290a...9c5
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #11 Skrevet 21. april 2016 En i min familie har 3 hunder, og de er alltid med på besøk! Til tross for at verken jeg eller mannen liker hunder.. Hvertfall ikke hjemme hos oss, og opp i sofaen og alt.. Blir så oppgitt! Anonymous poster hash: 5dcec...3fa
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #12 Skrevet 21. april 2016 Hva i all verden er problemet? "Vi vil ikke ha hunder inne" Ferdig. Problem solved. Anonymous poster hash: 355fb...068
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #13 Skrevet 21. april 2016 Vi gir klar beskjed: ingen dyr inn i vårt hjem! Det finnes ingen unntak, heller ikke på julaften (noe som visst var trist for hunden som ikke fikk feire jul). Anonymous poster hash: c24c7...750
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #14 Skrevet 21. april 2016 En i min familie har 3 hunder, og de er alltid med på besøk! Til tross for at verken jeg eller mannen liker hunder.. Hvertfall ikke hjemme hos oss, og opp i sofaen og alt.. Blir så oppgitt! Anonymous poster hash: 5dcec...3fa Den eneste du bør bli oppgitt på er deg selv. Om du ikke liker hunder og likevel ikke sier fra til hundeeier at hundene ikke er velkommen hos dere, da har dere jo gitt tillatelse til at de tar med hundene. Det er selvfølgelig rart at hundeeier til tre hunder ikke spør om lov til å ta dem med, og lar dem ligge i sofaen deres. Men det er like rart at du og mannen, som ikke vil ha hunder, ikke sier hva dere mener! Da må dere nesten bare takke dere selv for at praksisen fortsetter. Bli litt mindre konfliktsky! Anonymous poster hash: 7290a...9c5
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #15 Skrevet 21. april 2016 Jeg har selv hunder, og er det sånn at jeg skal på overnatting hos noen, så har jeg med bur som hundene ligger i , tar aldri med meg hundene inn til folk, uten at de ber meg om det. Kan du ikke bare si det som det er da ? Det er jo din egen bror. Han må jo tåle såpass, at ikke alle er interressert i potemerker og pels Anonymous poster hash: dfa8e...dba
ladygodiva Skrevet 21. april 2016 #16 Skrevet 21. april 2016 Vi gir klar beskjed: ingen dyr inn i vårt hjem! Det finnes ingen unntak, heller ikke på julaften (noe som visst var trist for hunden som ikke fikk feire jul). Anonymous poster hash: c24c7...750 Syns jeg faktisk var litt slemt av deg. Selv om du ikke bryr deg om å ha hund, så kanskje du kunne tenkt på at for de som har hunden så er den et familiemedlem. Og man vil gjerne ha de der på spesielle dager. Dersom de valgte å tilbringe en sånn dag med dere, kanskje dere skulle ha strukket dere litt lengere for de? Hadde aldri dratt fra kattene mine til jul jeg. Fordi de er mine familiemedlemmer.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #17 Skrevet 21. april 2016 Syns jeg faktisk var litt slemt av deg. Selv om du ikke bryr deg om å ha hund, så kanskje du kunne tenkt på at for de som har hunden så er den et familiemedlem. Og man vil gjerne ha de der på spesielle dager. Dersom de valgte å tilbringe en sånn dag med dere, kanskje dere skulle ha strukket dere litt lengere for de? Hadde aldri dratt fra kattene mine til jul jeg. Fordi de er mine familiemedlemmer. Folk som ser på dyr som familiemedlemmer har problemer. Anonymous poster hash: 7d39a...5ab
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #18 Skrevet 21. april 2016 Folk som ser på dyr som familiemedlemmer har problemer. Anonymous poster hash: 7d39a...5ab Enig med siste anonym her. Her fikk vi beskjed om at barnebarn var likestilt med hund. 😳 Anonymous poster hash: 8cd70...973
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #19 Skrevet 21. april 2016 Hva er greia med at en hund lager riper i parketten? Klørne er jo klippet og stelt! Det er jo ikke slik at hunden står og skraper noen sted? Og nei, hunden går IKKE i sofaen heller. Skjønner ikke problemet... Anonymous poster hash: 3dec9...315
Elsker livet Skrevet 21. april 2016 #20 Skrevet 21. april 2016 Her er det ikke akkurat hunden som står for skrapene i parketten, og vi har en stor hund. Det blir ikke skraper med mindre den løper rundt og bremser med klørne. Ville foreslått sokker om det er frykten for parketten som er problemet. Når man besøker familie forventer man gjerne at det ikke er så formelt, så jeg ville aldri nektet familie å ta med hunden sin. For noen er hunden et familiemedlem man ikke overlater til seg selv så lenge man ikke må. Vi tar aldri vår hund med på besøk fordi det er en gårdshund som går fritt mellom vårt hus og svigers. Men hadde vi hatt en typisk innehund som deltar på det meste familien foretar seg, hadde den blitt med til familie.
ladygodiva Skrevet 21. april 2016 #21 Skrevet 21. april 2016 Folk som ser på dyr som familiemedlemmer har problemer. Anonymous poster hash: 7d39a...5ab Tja, jeg synes heller at de som ikke klarer åpne hjem og hjerte for dyr har problemer jeg. Klart jeg likestiller ikke katten med ungen. MEN ja, katten er en del av familien her. Og er selvskrevne på store dager. Er de ikke velkommen til å bli med ( på veldig store dager, ikke en pizzalørdag liksom) ja da kommer ikke jeg heller.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #22 Skrevet 21. april 2016 Hva er greia med at en hund lager riper i parketten? Klørne er jo klippet og stelt! Det er jo ikke slik at hunden står og skraper noen sted? Og nei, hunden går IKKE i sofaen heller. Skjønner ikke problemet... Anonymous poster hash: 3dec9...315 I enkelte parketter er det altfor enkelt å få merker og riper. Spiller ingen rolle om neglene er klippet og velstelte hvis hunden har litt fart på seg eller at man er uheldig. Desto større hund desto større er sjansen for merker. Hvis ikke eieren vil dekke eventuelle skader på parketten får hunden være i bur/bil eller ha på seg sokker. Det kan være en enorm kostnad å bytte ut parkett&man skal ha respekt for andres eiendeler. Ja, en hund er et familiemedlem, men er familiemedlem som mest sannsynligvis vil ødelegge f.eks gulvet med høyhælte sko må ta av seg skoene. I hundenes tilfelle er det da å ta på sokker eller ikke plassere hunden i situasjonen. Jeg liker hunder, men vil f.eks ikke ha hunden til foreldrene mine inn på parketten her ved besøk. Det er en av det søteste hundene på jord, men han ville mest sannsynligvis ha ødelagt parketten vår her, og vi har ikke betalt i dyre dommer for parketten for at hunder eller sko skal ødelegge den. Anonymous poster hash: c7a6e...601
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #23 Skrevet 21. april 2016 Jeg sier alltid at hunden er velkommen til å ligge i gangen. Om eier ikke har kontroll på hunden, og kan kommandere den til å bli på en plass, så får hunden heller være ute/hjemme/i bilen. Aldri noe problem å gi beskjed, men overraskende mange som har for lite kontroll på hunden sin. Anonymous poster hash: fce5f...89e
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #24 Skrevet 21. april 2016 Syns jeg faktisk var litt slemt av deg. Selv om du ikke bryr deg om å ha hund, så kanskje du kunne tenkt på at for de som har hunden så er den et familiemedlem. Og man vil gjerne ha de der på spesielle dager. Dersom de valgte å tilbringe en sånn dag med dere, kanskje dere skulle ha strukket dere litt lengere for de? Hadde aldri dratt fra kattene mine til jul jeg. Fordi de er mine familiemedlemmer. Hahaha, du hadde heller vært alene hjemme med kattene en julaften om du ikke fikk ta de med? Klarer ikke slutte å le her 😂 Anonymous poster hash: af4f6...687
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #25 Skrevet 21. april 2016 Syns jeg faktisk var litt slemt av deg. Selv om du ikke bryr deg om å ha hund, så kanskje du kunne tenkt på at for de som har hunden så er den et familiemedlem. Og man vil gjerne ha de der på spesielle dager. Dersom de valgte å tilbringe en sånn dag med dere, kanskje dere skulle ha strukket dere litt lengere for de? Hadde aldri dratt fra kattene mine til jul jeg. Fordi de er mine familiemedlemmer. Du tuller nå?? Du reiser ikke fra kattene dine pp julaften, fordi de er familiemedlemmer?! Hva i alle dager. Tror du at kattene forstår at julaften er en spesiell dag? 😂 noen er bare så opphengt i dyrene sine, at man skulle nesten tro at de mener at dyrene er små mennesker. Hjelpes meg! Dyr er dyr, og har ingen forståelse for at 24 desember er annerledes enn 19 desember.. Anonymous poster hash: 58e55...510
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå