Gå til innhold

Vikariat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er vikar i et firma, den som har jobben er da sykemeldt. Jeg kjenner personen å vet at hun ikke er tilbake på en god stund da hun venter en operasjon og fått vente tid opp til 1 år. Jeg er gravid å venter 3 oktober, men jeg har ingen kontrakt enda. Arbeidsgiver er usikker på hvordan en kontrakt skal skrives for han kan ikke ansette meg om jeg har jobbet over et år. Vil ikke fortelle at jeg er gravid før jeg har kontrakt, har jobbet her i snart 8 mnd. Har fått beskjed av noen at han skal skrive kontrakt på så lenge hun som er sykemeldt og det skal også stå på kontrakten at jeg er vikar for kun henne. Så om hun får forlenget sykemelding kan han forlenge kontrakten med meg med hvor lenge hun er blitt sykemeldt. Så vil tilslutt sitte med flere kontrakter. Er dette riktig måte å gjør det på? For da vil han ikke trenge ansette meg selv om jeg har jobbet over 1 år.

Anonymous poster hash: af022...e51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir veldig glad om noen har svaret

Anonymous poster hash: af022...e51

Skrevet

Dette høres rart ut. Du fikk vel kontrakt da du startet å jobbe der?! Man skal aldri jobbe uten kontrakt selv om man er vikar! I kontrakten skal det stå bl.a. arbeidsoppgaver, lønn, betingelser rundt arbeidet og hvor lenge du skal jobbe hvis du er vikar. Så kan kontrakten forlenges senere, evt sies opp i forhold til betingelsene i kontrakten ( en eller tre mnd oppsigelse er vanlig for endel vikarer).

Jeg håper det er en forlengelse av kontrakten du venter på, og ikke en kontrakt i seg selv for da tror jeg du jobber ulovlig?!

PS Jeg har selv jobbet som vikar, og har alltid hatt kontrakt!

Anonymous poster hash: 901ff...82a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...