Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #1 Skrevet 21. april 2016 Blir det dumt å oppgi en referanse som ligger 17 år tilbake? Jeg søker jobb i et yrke hvor jeg ikke har jobbet på 17 år, og tenker at leder i den bedriften jo er en bedre referanse på akkurat denne jobben enn ledere jeg har hatt i jobb av nyere dato? Og hvor feil/dumt er det å ikke oppgi nåværende leder som referanse? Anonymous poster hash: d7353...4cd
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #2 Skrevet 21. april 2016 Du kan naturligvis ikke oppgi referanse fra et sted du jobbet for 17 år siden! De er jo intrerssert i hvordan du er som kollega/ansatt og som person NÅ! De aller fleste forandrer seg på 17 år! Anonymous poster hash: 079f6...9f0
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #3 Skrevet 21. april 2016 17 år er nok i overkant, men dersom arbeidsoppgavene er noe av det samme, så er den likevel aktuell. Anonymous poster hash: c26dd...eef
TPK Skrevet 21. april 2016 #4 Skrevet 21. april 2016 Du bør uansett ha mer enn én referanse. Og nåværende leder bør absolutt være en av dem! Med mindre det er en bransje hvor det er naturlig å holde det hemmelig for sjefen at du søker andre jobber. Ellers vil jeg si at du godt kan ta med den for 17 år siden også, men da i tillegg til noen andre.
Iiiiik Skrevet 21. april 2016 #5 Skrevet 21. april 2016 Jeg ville tenkt at en referanse fra 17 år tilbake ikke er så relevant. Nåværende leder bør oppgis, men det er helt greit å vente til du vet at potensiell arbeidsgiver er reelt interessert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå