Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #1 Skrevet 21. april 2016 Hvorfor sier sykehuset at dette skal gjennomføres, men så gjør fastlegen det ikke? Dette er min andre fødsel, og andre fastlege som IKKE sjekker underlivet. Anonymous poster hash: 24d84...478
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #2 Skrevet 21. april 2016 Hvorfor sier sykehuset at dette skal gjennomføres, men så gjør fastlegen det ikke? Dette er min andre fødsel, og andre fastlege som IKKE sjekker underlivet. Anonymous poster hash: 24d84...478 Du må si fra når du bestiller timen at du vil ha det. Anonymous poster hash: efbbe...b5a
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #3 Skrevet 21. april 2016 Det er ikke rutine lengre, men dersom du sier ifra når du bestiller timen så får du enten en sjekk av fastlegen eller så får du en henvisning til gynekolog. Er ingen grunn til GU så lenge alt er normalt og du ikke har noen problemer. Anonymous poster hash: a7e33...97b
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #4 Skrevet 21. april 2016 Jeg fikk tilbud om sjekk siden jeg hadde blitt sydd en god del. Bare sjekk av dette, ingen GU. Må da være nok det? Anonymous poster hash: 475c3...d6e
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #5 Skrevet 21. april 2016 Jeg fikk tilbud om sjekk siden jeg hadde blitt sydd en god del. Bare sjekk av dette, ingen GU. Må da være nok det? Anonymous poster hash: 475c3...d6e Ja ikke vet jeg.. Føler ikke for noen underlivssjekk. Men på sykehuset sa de at man skal bestille 6 ukers kontroll og at det innbefatter underlivskontroll. Hva annet skal fastlegen sjekke? Er jo ikke så mye å sjekke igrunn. Anonymous poster hash: 24d84...478
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #6 Skrevet 21. april 2016 Ja ikke vet jeg.. Føler ikke for noen underlivssjekk. Men på sykehuset sa de at man skal bestille 6 ukers kontroll og at det innbefatter underlivskontroll. Hva annet skal fastlegen sjekke? Er jo ikke så mye å sjekke igrunn. Anonymous poster hash: 24d84...478 Hvorfor skal fastlegen "sjekke" noe? 6-ukerskontrollen for mor er aller mest for å snakke om hvordan fødselen gikk, få prevensjon, dersom man mistet mye blod under fødsel så tar man blodprøver osv. Er ikke sånn at man MÅ til 6-ukerskontroll, men sykehusene er pliktige til å informere om at man selv evt må bestille time. Tidligere var det vanlig med GU ved denne kontrollen, men det er det ikke lengre nå. Anonymous poster hash: a7e33...97b
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #7 Skrevet 21. april 2016 Jeg fikk det begge gangene, siste gang i fjor. Da tok de celleprøve også, selv om jeg hadde tatt det like før jeg ble gravid. Fikk også sjekket blodtrykk, lyttet på med stetoskop og sjekket brystene. Greit å få en full sjekk av og til. Jeg syntes det var greit å få en sjekk, selv om jeg bare hadde noen pyntesting. Men man må jo ikke dersom man ikke vil. Anonymous poster hash: e8423...b18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå