Gå til innhold

Kommer den barnhageansatte til å bli identifisert

Anbefalte innlegg

Skrevet

på lik linje med f.eks. lommemannen? Er det noe han fortjener så er det navn og bilde i all offentlighet. Ser at han har jobbet i en god del barnehager, så mener foreldre har rett til å vite hvem han er, for å kunne snakke med barna sine om de har vært utsatt for noe.

Anonymous poster hash: 68502...54c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

på lik linje med f.eks. lommemannen? Er det noe han fortjener så er det navn og bilde i all offentlighet. Ser at han har jobbet i en god del barnehager, så mener foreldre har rett til å vite hvem han er, for å kunne snakke med barna sine om de har vært utsatt for noe.

Regner med at de foreldrene som har barn i de barnehagene det gjelder, vet hvem det er.

Anonymous poster hash: a7103...c1a

Skrevet

Problemet er at han har vært innom mange barnehager, og at det kan være mørketall. Du tror vel ikke at det kun gjelder 5 gutter?

Skrevet

Problemet er at han har vært innom mange barnehager, og at det kan være mørketall. Du tror vel ikke at det kun gjelder 5 gutter?

Har jeg sagt det? Men de vet jo hvilke barnehager han har vært i, og de foreldrene det gjelder får jo beskjed. Det kan jo selvfølgelig og gjelde barn som har begynt på skolen, men politiet jobber jo med å nøste opp saken

Skrevet

Muligens i idrettsmiljøet også, men der spres det fort hvem han er. Er mest bekymret for de barna som kan ha blitt misbrukt uten at noen vet det.

Skrevet

Muligens i idrettsmiljøet også, men der spres det fort hvem han er. Er mest bekymret for de barna som kan ha blitt misbrukt uten at noen vet det.

De foreldrene får selvfølgelig også beskjed! Jeg er sterkt i mot å publisere navn på den måten. Det går utover så veldig mange andre. Barna til overgriperen, nieser, nevøer, søsken, foreldre. Så lenge foreldrene til de barna han har vært i kontakt med får vite om det er det ingen grunn til at alle andre vet hvem det er.

Anonymous poster hash: 69be3...186

Skrevet

Der er vi uenig.

Skrevet

Håper ikke han blir det. Om han blir identifisert er det mange flere som vil skjønne hvem ofrene er og mulige ofre kan også oppleve å bli identifisert.

For å beskytte barna og deres identitet, deres personvern, deres intime og sårbare historier håper jeg han aldri blir identifisert i offentligheten.

Anonymous poster hash: 76f6b...550
Skrevet

Han er identifisert, men ikke i media. Var ikke store etterforskningen som skulle til.

Anonymous poster hash: 6fb49...ef1

Skrevet

Man bør snakke med barna sine uansett om denne mannen har jobbet i deres bhg eller ei.

Han vil nok forbli Anonym i media.

Jeg vet hva han heter og hvilken bhg han ble tatt i, og jeg har inntrykk av at mange i aktuelt område også vet.

Navnet hans ligger øverst når man googler det og skriver de første bokstavene for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 168bb...4b0

Skrevet

Googler hva? Og hvilke 4 første bokstaver?

Anonymous poster hash: cfd8d...085

Skrevet

Man bør snakke med barna sine uansett om denne mannen har jobbet i deres bhg eller ei.

Han vil nok forbli Anonym i media.

Jeg vet hva han heter og hvilken bhg han ble tatt i, og jeg har inntrykk av at mange i aktuelt område også vet.

Navnet hans ligger øverst når man googler det og skriver de første bokstavene for å si det sånn.

Dumpet ned til 5. plass nå

Skrevet

Ved å identifisere mannen, identifiserer du muligens også ofrene. Dette øker sjansen for at dette blir noe som blir hengende ved dem; "der er han som ble misbrukt i barnehagen". Tror ikke du har edle motiver HI, du er bare nysgjerrig og vil vite selv hvem denne mannen er.

Anonymous poster hash: cba55...473

Skrevet

Sitter du virkelig og Googler navnet hans? Hva får du gjen for det?

Eller liker du bare at folk spør og vil vite hvem han er?

Skrevet

Håper ikke han blir det. Om han blir identifisert er det mange flere som vil skjønne hvem ofrene er og mulige ofre kan også oppleve å bli identifisert.

For å beskytte barna og deres identitet, deres personvern, deres intime og sårbare historier håper jeg han aldri blir identifisert i offentligheten.

Anonymous poster hash: 76f6b...550

Slik at han etter å ha kommet ut av fengsel etter et par år kan bosette seg blant barn og fortsette å misbruke dem?

Skrevet

Slik at han etter å ha kommet ut av fengsel etter et par år kan bosette seg blant barn og fortsette å misbruke dem?

Nei, slik at barna som er misbrukt slipper stigma med at alle vet.

Peoblemer med leseforståelsen?

Anonymous poster hash: 6104b...4f7

Skrevet

Det skal jo innhentes politiattest hvis man skal jobbe med barn, så hvis han blir dømt vil han ikke kunne jobbe i barnehage igjen.

Skrevet

Synes USA gjør det ganske greit der. Liste over known sex offenders, og alle i nabolaget får vite det om en pedofil flytter inn i nærheten. Jeg synes ikke navnet på sånt søppel i samfunnet skal skjules, men heller henges ut til grøss og gru for andre som tenker på å gjøre det samme. You do the crime, you do the time!

Angående det å beskytte familien hans mot han, så tenker jeg det kanskje er viktigere å beskytte alle barna rundt han mot han? Og selv om han blir hengt ut så sier det seg jo ikke selv at alle vet nøyaktig hvilke unger i den barnehagen han var å tafsa på? Sikkert fler enn fem unger der.

Anonymous poster hash: 73bfc...c94
Skrevet

Jeg har selv erfaring med dette, da min eksmann er dømt for overgrep mot vår datter. Oppslagene i media som gjorde at vi og han ble identifisert og snakket på bygda etterpå var like ille som selve saken. Så mye dømming, både av barnas far (som jo barna får med seg) og av meg som mor. Og stakkarsliggjøring av barnet som ble utsatt for overgrepet. Hun har ikke bedt om at media og bygda skal snakke om henne! Jeg frykter at hun for all tid framover vil bli snakket om som hun som ble misbrukt. Og jeg som var så dum at jeg ikke så det. Og alle barna våre får for all framtid høre stygge ting om faren sin, som de jo er glad i uansett hva som har skjedd. Folk må tenke seg litt om.. Det er uskyldige barn og familier som blir mest skadelidende.

Anonymous poster hash: e9797...523

Skrevet

Sitter du virkelig og Googler navnet hans? Hva får du gjen for det?

Eller liker du bare at folk spør og vil vite hvem han er?

Nei, jeg er bare syk ;)

Vet hvem vedkommende er, dessverre.

Skrevet

Det skal jo innhentes politiattest hvis man skal jobbe med barn, så hvis han blir dømt vil han ikke kunne jobbe i barnehage igjen.

Det hjelper vel lite med politiattest når de som regel får ny identitet når de slipper ut.

Slik som han i baneheia-saken fikk.

Anonymous poster hash: 331ce...b76

Skrevet

Synes USA gjør det ganske greit der. Liste over known sex offenders, og alle i nabolaget får vite det om en pedofil flytter inn i nærheten. Jeg synes ikke navnet på sånt søppel i samfunnet skal skjules, men heller henges ut til grøss og gru for andre som tenker på å gjøre det samme. You do the crime, you do the time!

Angående det å beskytte familien hans mot han, så tenker jeg det kanskje er viktigere å beskytte alle barna rundt han mot han? Og selv om han blir hengt ut så sier det seg jo ikke selv at alle vet nøyaktig hvilke unger i den barnehagen han var å tafsa på? Sikkert fler enn fem unger der.

Anonymous poster hash: 73bfc...c94

Ja. Det er jo en stor suksess den lista der. Er jo enkelte som bruker den lista som jaktliste. Sånn faktisk.

Har vært flere drap på folk på den lista som har vist seg å være uskyldige (feks i barnefordelingssaker). Andre har havnet der pga like navn som dømte.

Og en ung gutt som hadde sex med kjæresten sin som var 1mnd yngre (og dermed under den seksuelle lavalder), ble dømt for overgrep, da de ikke har like lempelige lover for jevnaldrende som vi har her i Norge. (Faren til jenta kom inn mens de holdt på, og anmeldte gutten. Jenta vitnet i retten og sa at det var frivillig, men dermed bekreftet hun jo samleie). Dermed ble jo tenåringen dømt som pedofil, og få uker etter endt soning ble han drept av en som jakta på pedofile...

Kjempe godt tiltak med sånn liste. Ja til mer borgervern. For det er svært kompatibelt med siviliserte samfunn...

Anonymous poster hash: 2caae...78a

Skrevet

jeg vil vite hvilke bokstaver det er snakk om.

Skrevet

jeg vil vite hvilke bokstaver det er snakk om.

Hvorfor det?

La det være. Han kommer ikke til å jobbe med barn mer.

Skrevet

Det hjelper vel lite med politiattest når de som regel får ny identitet når de slipper ut.

Slik som han i baneheia-saken fikk.

Anonymous poster hash: 331ce...b76

Hva, har han fått det???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...