Gå til innhold

Silikonen lekker, må fjernes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre som har fjernet sine etter mange år? Mine er 17 år gamle, og jeg har egentlig ikke lyst å legge inn nye, men frykter reaksjoner på jobb etc når jeg plutselig lommer uten bryster.

Noen med erfaringer ?

Takk <3

Anonymous poster hash: 291dc...fff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke ha lagt inn nye i den operasjonen!!!

Ei jeg kjenner fikk også lekkasje, la inn ny, og fikk stor infeksjon og måtte gå med åpne operasjonssår i over ni måneder i etterkant, hjemmesykepleien kom to ganger om dagen for å skifte bandasjer...

Når silikonen har lekket ut i vevet er det vanskelig for legene å få bort alt, og det kan hos noen gi infeksjoner

Så drit i hva andre mener - pass på helsen din!

Håper operasjonen din går bra! :)

Anonymous poster hash: 00511...a54
Skrevet

Jeg ville ikke ha lagt inn nye i den operasjonen!!!

Ei jeg kjenner fikk også lekkasje, la inn ny, og fikk stor infeksjon og måtte gå med åpne operasjonssår i over ni måneder i etterkant, hjemmesykepleien kom to ganger om dagen for å skifte bandasjer...

Når silikonen har lekket ut i vevet er det vanskelig for legene å få bort alt, og det kan hos noen gi infeksjoner

Så drit i hva andre mener - pass på helsen din!

Håper operasjonen din går bra! :)

Takk for svar. Har allerede hatt infeksjon, derfor MR og fikk vite idag at det er pga silikonlekk.

Må nok bare venne meg til tanken ja..

Skrevet

Takk for svar. Har allerede hatt infeksjon, derfor MR og fikk vite idag at det er pga silikonlekk.

Må nok bare venne meg til tanken ja..

Når du allerede har hatt infeksjon så ville jeg absolutt ikke lagt inn nye! Får du komplikasjoner da så kan det bli veldig ille!

Overgangen for hun jeg kjenner gikk bedre enn hun forventet. Kanskje fordi hun ble så glad når infeksjonen omsider gikk bort og hun fikk sydd igjen sårene etter nesten et år. Hun brukte bh'er med litt padding i cup'en, og så flott ut med det :)

Skrevet

Hvordan fant de ut at de lakk? Ser du tok MR var det tilfeldig? Regner ikke med at legene sa "infeksjonen skyldes nok silikonlekkasje la oss ta MR". Hilsen ei med silikon som ble nysgjerrig.

Anonymous poster hash: 26933...688

Skrevet

Hva koster det å fikse noe sånt? Fulgte det med en evigvarende garanti da de ble lagt inn?

Anonymous poster hash: db48d...b55

Skrevet

Hva koster det å fikse noe sånt? Fulgte det med en evigvarende garanti da de ble lagt inn?

Skrevet

Hvordan fant de ut at de lakk? Ser du tok MR var det tilfeldig? Regner ikke med at legene sa "infeksjonen skyldes nok silikonlekkasje la oss ta MR". Hilsen ei med silikon som ble nysgjerrig.

Anonymous poster hash: 26933...688

Våknet opp en dag med en gigapupp som var kjempevond og kjempestor. Trodde seriøst den skulle sprekke! Dro til legevakt på kvelden og ble henvist til sykehus dagen etter. Først mammografi (auuuu ), så scanning, så MR.

Fikk svar idag, vært mange runder med MR da bildene aldri ble gode nok.

Trodde egentlig det kom til å gå bra, da hevelsen ga seg og puppen ble normal igjen etter tre uker, men dengang ei 😡

Skrevet

Var ikke garanti den gangen. Var i 2001.

Skrevet

Var ikke garanti den gangen. Var i 2001.

Nei, 1999 var det

Skrevet

Nei, 1999 var det

Må du betale det selv da eller betaler staten for å rydde opp i problemene?

Skrevet

Må du betale det selv da eller betaler staten for å rydde opp i problemene?

Staten "rydder opp i" både røykere, alkoholikere og fjellklatrere for den saks skyld. Hvorfor ikke ei med infeksjon i puppen??

Skrevet

Staten "rydder opp i" både røykere, alkoholikere og fjellklatrere for den saks skyld. Hvorfor ikke ei med infeksjon i puppen??

En ting er å ta seg av infeksjonen, men her var det også spørsmål om å legge inn ny silikon og eg vil tro hi har en uskadd pupp som det ikke er nødvendig å gjøre noe med. De færreste har lyst på en stor og en liten pupp som BEL er resultatet av å fjerne implantatet.

Skrevet

Fra ei nesten flat ei..

Det er utrolig deilig å ikke ha noe hengende i front. Aldri ryggsmerter, kan gå med rak rygg(får jo pupper da) og får aldri hengepupper(umulig å få sig). Man kan jogge uten dissing og man kan lett kjenne etter kuler.

Etter å ha ønsket silikon i mange år er jeg så glad jeg aldri gjorde det :D

Mine ser likedan ut som da jeg var 16, selv etter 3 graviditeter og amming.

75 B. 41 år.

Anonymous poster hash: 7ad88...150

Skrevet

Takk for svar. Ja sykehuset fjerner det ødelagte implantatet, men kun det ene 😳 Går defor privat og tar begge;)

Skrevet

nå skal vel ikke silikon ligge inne mer enn 15 år av gangen, ad anbefales det at dem byttes ut eller tas vekk, om du har gått 17, så er de jo allerede to år på overtid.

Anonymous poster hash: d31d1...352

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...