Gå til innhold

Har sønnen min brannkopper??


Anbefalte innlegg

Skrevet

12 åringen falt av sykkelen for 2 uker siden og slo albuen sin. Han ble hentet av faren sin den fredagen og kom hjem på mandagen, etter samværet. Da var såret skittent og jeg ble irritert fordi det ikke var renset skikkelig. Fikk renset det med grønnsåpebad.

Plastret det og gjentok grønnsåpebad i flere dager.

 

Så fikk han plutselig et utslett rundt såret, og jeg tenkte at det er allergi fra teipen fra plasteret. For jeg reagerer veldig på det nemlig.

 

Byttet ut plaster med bandasje og det roet seg.

 

Men hele albuen er dekket med dette utslettet, ser ut som små kviser rett og slett. Nå er alt tørket der, bortsett fra en kvise som gikk hull på når vi skiftet. Jeg renset med en q-tips og byttet bandasjen.

 

Kan dette være brennkopper eller??

Har jo ikke tenkt tanken at det kan være det før jeg googlet litt! Han burde vel vært hos legen?

 

Huff, nå ble jeg litt bekymret. Er jo så smittsomt også, men ingen andre av oss 5 har noe form for prikker/sår/utslett. Dette har vart i 8 dager nå altså.

 

Hva gjør vi nå? Hvor lenge går det før vi andre eventuelt blir smittet med kopper?

 

Anonymous poster hash: 5f154...926

Videoannonse
Annonse
Skrevet

12 åringen falt av sykkelen for 2 uker siden og slo albuen sin. Han ble hentet av faren sin den fredagen og kom hjem på mandagen, etter samværet. Da var såret skittent og jeg ble irritert fordi det ikke var renset skikkelig. Fikk renset det med grønnsåpebad.

Plastret det og gjentok grønnsåpebad i flere dager.

 

Så fikk han plutselig et utslett rundt såret, og jeg tenkte at det er allergi fra teipen fra plasteret. For jeg reagerer veldig på det nemlig.

 

Byttet ut plaster med bandasje og det roet seg.

 

Men hele albuen er dekket med dette utslettet, ser ut som små kviser rett og slett. Nå er alt tørket der, bortsett fra en kvise som gikk hull på når vi skiftet. Jeg renset med en q-tips og byttet bandasjen.

 

Kan dette være brennkopper eller??

Har jo ikke tenkt tanken at det kan være det før jeg googlet litt! Han burde vel vært hos legen?

 

Huff, nå ble jeg litt bekymret. Er jo så smittsomt også, men ingen andre av oss 5 har noe form for prikker/sår/utslett. Dette har vart i 8 dager nå altså.

 

Hva gjør vi nå? Hvor lenge går det før vi andre eventuelt blir smittet med kopper?

 

Anonymous poster hash: 5f154...926

Så lenge du er flink med hygiene, desinfiser hender før og etter skift av bandasje så blir nok ikke dere andre smittet.

Kjøp også brudelin(?) el lignende salve på apoteket å smør på. Er det brennkopper dukker det fort opp andre sår.

Hvis såret har vokst i omfang er det nok blitt brennkopper..

 

 

 

Anonymous poster hash: f9448...c33

Skrevet

Passer på å være nøye med vaskingen ja, men han er ikke like flink! 😝 Så håper det ikke er brennkopper og at det smitter..

 

Såret i seg selv er helt som før og gror bra. Kommet skorpe på, så er helt tørt og fint. De "kvisene" rundt er også tørre nå.. Kun en kvise som sagt som gikk hull på. Da vasket vi såret og renset og la på krem og ny bandasje.

 

Har ikke økt i mengde heller, eller forflyttet seg..

 

Anonymous poster hash: 5f154...926

Skrevet

Jeg syns ikke det høres ut som brennkopper. Hvis det likevel skulle være det, smitter det ved kontakt, så ettersom dere renser og dekker såret, vil det ikke smitte dere andre.

 

Anonymous poster hash: 6a85e...563

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...