Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #1 Skrevet 20. april 2016 Jeg er i en fortvilet situasjon. En person jeg står nær er helt ødelagt psykisk, har utviklet spiseforstyrrelse, og omtrent ikke spiser eller drikker. Sover også dårlig/lite.Legen har kun henvist til psykolog, men det tar jo tid. Det har ikke blitt tatt bp eller annen helsesjekk. Vi som står nær vedkommende er så fortvilet fordi vi mener vedkommende må legges inn på psykiatrisk og få konstant hjelp/oppfølging. Vi frykter at vedkommende kommer til å dø hvis ikke. Men det er jo ikke hjelp å få! Legen sier at man må vente og se an!?! Se an om personen dør først?? Vedkommende ønsker også å bli innlagt. Noen som har råd til hvordan jeg kan hjelpe vedkommende til å få hjelp? Anonymous poster hash: 04121...1aa
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #2 Skrevet 20. april 2016 Kan du kontakte kommunens psykiatriske akutteam? Det er tragisk at det skal være så vanskelig å få hjelp! Om legen ikke tar det på alvor så bytt lege, be om henvisning til spesialist. Vær tydelig på hvor dårlig personen er, at det er kritisk (om det er det). Vær obs på også fysiske forverringer, det kan ev. også være en inngangsbillett til behandling. Anonymous poster hash: e033e...0be
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #3 Skrevet 20. april 2016 Takk for svar. Ja, helt tragisk at man ikke får hjelp når man er så dårlig både fysisk og psykisk. Det er ingen andre leger å bytte til. Bare en som er værre... Har googla litt nå, og funnet nr til akutteamet, så får jeg snakke med de andre pårørende i morgen om hvordan vi gjør det. .. Tror vedkommende har ny legetime i morgen. .. Hi Anonymous poster hash: 04121...1aa
TPK Skrevet 21. april 2016 #4 Skrevet 21. april 2016 Bli med vedkommende til legen og forklar din bekymring. Ikke sikkert den syke klarer å legge frem hele historien. Be spesifikt om hvilke fysiske prøver du mener bør sjekkes, og si konkret at vedkommende ønsker å bli innlagt. Problemet er vel gjerne at det er rift om plassene...
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #5 Skrevet 21. april 2016 Den vedkommendes partner er med til legen. Partneren har også sagt til legen at det gjelder om liv... jeg skal ringe akuttpsykiatrien senere... håper de tar en tur innom og tar en sjekk ihvertfall. .. Anonymous poster hash: 04121...1aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå