Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #1 Skrevet 20. april 2016 Datteren min har en venninne som jeg ikke liker så godt at hun er med uten at vi er til stede. Grunnen til dette, er at hun overstyrer henne, og prøver å gjøre det samme med oss - tar ikke et nei for et nei. . Hun har av og til vært med henne hjem uten at vi er hjemme, og jeg fant bl.a. ut at hun chatter med andre via en app på mobilen. Dette vil jeg ikke at min datter verken skal gjøre eller lære enda, da de er for små. Spørsmålet mitt er hvordan jeg skal begrunne det at hun ikke får være med henne hjem, både ovenfor min datter og denne venninnen? Synes dette er vanskelig å ta opp med foreldrene også, for jeg antar de synes dette er greit så lenge hun får ha mobil med nettilgang... Anonymous poster hash: df118...79c
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #2 Skrevet 20. april 2016 Datteren min har en venninne som jeg ikke liker så godt at hun er med uten at vi er til stede. Grunnen til dette, er at hun overstyrer henne, og prøver å gjøre det samme med oss - tar ikke et nei for et nei. . Hun har av og til vært med henne hjem uten at vi er hjemme, og jeg fant bl.a. ut at hun chatter med andre via en app på mobilen. Dette vil jeg ikke at min datter verken skal gjøre eller lære enda, da de er for små. Spørsmålet mitt er hvordan jeg skal begrunne det at hun ikke får være med henne hjem, både ovenfor min datter og denne venninnen? Synes dette er vanskelig å ta opp med foreldrene også, for jeg antar de synes dette er greit så lenge hun får ha mobil med nettilgang... Anonymous poster hash: df118...79c Har akkurat det samme problemet .....Denne venninen er utspekulert,manipulerende og lyger.Herser og nedtrykker mitt barn,hun kan være med hvem hun vil og mitt barn skal bare være med henne.Har gitt klar beskjed til jenten min at hun ikke får lov å ha med noen hjem uten at vi er der.Rett hjem å gjøre lekser!Kjenner også igjen dette med chatting,da det ble opprettet konto til mitt barn hvor det ble skrevet stygge ting til andre.Mitt barn hadde ikke passordet engang...... Anonymous poster hash: 62f76...455
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #3 Skrevet 20. april 2016 Datteren min har en venninne som jeg ikke liker så godt at hun er med uten at vi er til stede. Grunnen til dette, er at hun overstyrer henne, og prøver å gjøre det samme med oss - tar ikke et nei for et nei. . Hun har av og til vært med henne hjem uten at vi er hjemme, og jeg fant bl.a. ut at hun chatter med andre via en app på mobilen. Dette vil jeg ikke at min datter verken skal gjøre eller lære enda, da de er for små. Spørsmålet mitt er hvordan jeg skal begrunne det at hun ikke får være med henne hjem, både ovenfor min datter og denne venninnen? Synes dette er vanskelig å ta opp med foreldrene også, for jeg antar de synes dette er greit så lenge hun får ha mobil med nettilgang... Anonymous poster hash: df118...79c Har akkurat det samme problemet .....Denne venninen er utspekulert,manipulerende og lyger.Herser og nedtrykker mitt barn,hun kan være med hvem hun vil og mitt barn skal bare være med henne.Har gitt klar beskjed til jenten min at hun ikke får lov å ha med noen hjem uten at vi er der.Rett hjem å gjøre lekser!Kjenner også igjen dette med chatting,da det ble opprettet konto til mitt barn hvor det ble skrevet stygge ting til andre.Mitt barn hadde ikke passordet engang...... Anonymous poster hash: 62f76...455
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #4 Skrevet 20. april 2016 Skikkelig vanskelig dette her... Tror imidlertid ikke de er så mye sammen på skolen. Har ikke lyst til å ta fra henne muligheten til å ha med venner hjem den tiden hun er alene frem til vi kommer, men akkurat henne vil jeg ikke at hun skal ha med. På den annen side, vil jeg jo ikke forskjellsbehandle heller.... HI Anonymous poster hash: df118...79c
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #5 Skrevet 20. april 2016 Du skriver ikke hvor gammelt barnet ditt er. Det syns jeg har litt betydning av hva du skal gjøre. Er barnet ditt under ti ville jeg nok ha forklart barnet hvorfor du ikke syns dette er greit, og sagt at hun kun får ha med denne veninnen hjem når dere er hjemme. Er barnet over ti ville jeg forklart hvorfor og hva reglene er. Altså at slik chatting ikke er greit, og skal veninnen være med hjem må barnet selv si at slikt ikke er greit her. Om barnet ditt ikke tørr å gjøre dette, må dere da finne en løsning som passer dere. Om da barnet kun blir med hjem når dere er der, eller om dere øver sammen med å styrke ditt barns ryggrad til p følge dine regler og siifra til sin veninne. Her har vi gjort litt forskjellig. Mitt ene barn står imot alle om jeg har sagt hun ikke får lov til noe. Hun er den som sier: mamma har sagt jeg ikke får lov, da gjør jeg det ikke. Om alle hennes venner syns det er teit så er det helt greit for henne, for hun vet hvorfor jeg mener som jeg mener. Da har hun en streng mamma, men det er helt greit for henne for hun vet at jeg totaltsett er veldig grei og rettferdig. Storesøster er veldig anderledes, og vil heller at jeg sier ifra om reglene vi har her til sine venner. Så lenge jeg ser det på en rolig og grei måte uten å bli sur på hennes venner, tørr hun å stå for de reglene vi har uten å bry seg om hva andre mener. Hun er også den som kommer til meg og spør om ulike ting hun lurer på. Om hun hører vennene snakke om noe kommer hun og spør meg om jeg vet hva det er. Om jeg vet det forteller jeg hva det er, evt viser henne om jeg har det. Om jeg ikke vet hva det er så søker vi det opp og finner ut hva det er, og deretter finner ut om vi syns det err greit. Jeg syns det er lurt p ta med ungene i denne diskusjonen, for noen ganger finner de selv ut at dette ikke er noe de vil gjøre, mens andre ganger så er det jeg som syns slikt ikke er greit. Eldste barnet maste fryktelig om facebook for flere år siden, nå som un kan få de vil hun ikke ha. Nå har hun hørt om mye nettmobbing og endel ukoselige ting der, sp nå har hun bestemt seg for at hun ikke vil være der. Hun står for sitt valg og det er jeg stolt av. Jeg syns hun er tøff som tørr å for sitt valg og ikke følge mengden. Anonymous poster hash: a2cde...c94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå