Gå til innhold

Når tar den jokkingen slutt?!??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har hatt små jenter som oppfører seg mer som hunder? Jenta vår som er snart to år jokker på alt mulig rart. Det er vel ikke så uvanlig, men ganske flaut...

Noen som har erfaring? Når går det over?

Anonymous poster hash: 1227f...7eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

!

Anonymous poster hash: 2e9e4...578
Skrevet

Her i huset er det bare hunden som jokker, men har da endelig lært at "gå bort" betyr at jokkingen må skje et annet sted.

Kanskje dere må trene på den kommandoen?

Anonymous poster hash: 5d7e3...bec

Skrevet

våre jenter har da aldri jokket på noe som helst, tror dere burde få sjekket henne haha.. kan umulig være normalt, om det er menneske du tenker på her, aldri hørt om hverken gutter eller jenter med den oppførselen. 

Anonymous poster hash: d9948...24f
Skrevet

Har jenta di noen annen oppførsel du undres over? Eventuelt noen diagnose?

Jeg har jobbet med noen få jenter som har hatt en slik atferd, men da har det vært andre ting inne i bildet også.

Anonymous poster hash: f421f...9c3

Skrevet

Det har jeg faktisk aldri opplevd at barn har gjort - og jeg har jobbet et par år i barnehage.

Anonymous poster hash: 6035c...013
Skrevet

Har jeg aldri hørt om eller vært borte i.

Anonymous poster hash: 01e8a...fc6

Skrevet

Det er ikke uvanlig. Min gjør det ikke, men har lest om det flere ganger. Bare tull at det er noe sykelig med det! Det kjennes bare godt ut, og hun forstår ikke at det ikke er "lov". Tror du bare må prøve å avlede henne, løfte henne opp og få henne over på noe annet inntil hun er større og kan forklares at hun må gjøre det når hun er for seg selv. Ikke kjeft eller få henne til å skamme seg i alle fall!

Anonymous poster hash: cf749...290

Skrevet

Jeg har jobbet med barn i årevis og det har jeg faktisk aldri sett, så ingen gode råd. Siden hun er såpass liten tror jeg bare jeg ville forsøkt å avlede henne. Jeg ville absolutt stoppet det ihvertfall.

Skrevet

Dette er absolutt ikke unormalt, PG viktig at det ikke blir noe fysj og fy ut av det, men rett og slett være tydelig på hva som er greit å gjøre ute blandt folk og hva som er greit alene. Ta gjerne kontakt med helsestasjon for tips, regner med de kan komme med noe fornuftig 😊

Anonymous poster hash: af145...375

Skrevet

Guttungen her har jokka fra han var 2 år. Jokker da med dyne/pute/ etc mellom bena. Og han får beskjed om å gjøre det på rommet sitt, alene. Nå er han 5 år gammel

Anonymous poster hash: 50770...ed3

Skrevet

Elste mi har gjort det fra rundt samme alder. Hun sa det var godt. Vi forklarte at det er noe en gjør alene på rommet og ikke sammen med andre. Og ikke når hun er på besøk/overnatter. Det er en privat ting. Hun fortsatte til rundt 6 års alderen, og nå rundt 9 år har "behovet" gått bort.

Det er viktig å ikke si at det er ekkelt, være åpen og heller snakke om det. Fikk råd fra Helsestasjonen. Hun er en helt frisk og normal jente på alle måter, ingen spesiell annen oppførsel/seksualisert eller noe. Det er litt spesielt, ja, men ikke uvanlig.

Det er flere gutter enn jenter som finner ut dette, og vi jenter blir med engang stemplet som unormale. Så slapp av og heller snakk med jenta deres om "regler" og bryt inn om hun begynner blandt folk. Vis henne rommet og la henne være i fred.

Anonymous poster hash: eebe1...85c

Skrevet

Dere som sier at dere jobber med barn og aldri har opplevd at unger jokker kan ikke ha fulgt særlig med. Ikke uvanlig! Har hatt rundt 19 "jokkere" i min karriere til nå, de fleste jenter. Dette kalles også hyperonanering. Hun opplever at dette er deilig, kanskje har hun også opplevd orgasme. Dersom hun har god språkforståelse kan dere bekrefte at det er deilig, og bli enige om hvor og når dette er ok på en positiv måte. Mange barn blir så avhengige av dette, at de ikke altid legger merke til at de gjør dette. Bli enig med barnehagen om hva dere sier og hvordan dere håndterer der.

Skrevet

Datteren min gjorde dette en ganske lang periode, fra ca1,5 til 3 år.

Så veldig vanlig er det kanskje ikke da barnehagen lagde en stor sak av det og faktisk ikke skjønte at det var en form for onanering før jeg luftet tanken.

Hun sluttet (ihvertfall offentlig) da hun fikk språket på plass og vi forklarte at sånn gjør man bare når man er alene.

Nå er hun en helt alminnelig og flott 13 åring med null peoblemer av noe slag.

Anonymous poster hash: b3adc...06e

Skrevet

Serriøst?? Er det noen som mener dette er unormalt?? Ikke rart jenter er vokst opp med at sex er "stygt". Hi - detter er absolutt helt normalt. Null stress. Hun er liten!

Anonymous poster hash: 15349...b3c
Skrevet

HI her. Takk for alle svar! 😀Nei, jeg vet at det er ganske normalt og vi blir ikke bekymra for at noen har gjort noe med henne eller at det er noe galt med henne. Men som sagt kan det være litt flaut noen ganger, nettopp pga slike reaksjoner som vi ser i noen av svarene her. Hun er så liten at det er vanskelig å få henne til å forstå at hun ikke kan gjøre det. Håper det går over litt etterhvert...

Anonymous poster hash: 1227f...7eb

Skrevet

Dette er veldig vanlig. Kjære HI: Ikke hør på de som sier det er bekymringsfullt. Noen barn finner ut at sånne bevegelser er behagelige og da gjør de det selvfølgelig igjen (og igjen og igjen)😊

Det er ikke noe unormalt eller sykelig!

Men det kan være litt vanskelig for oss voksne😉 Mitt tips er enkelt og greit å forsøke å avlede barnet når det er lite. Og som de andre sier: Når barnet blir større kan man forklare litt mer og si at man kan gå på rommet sitt e.l.

Oppsummert:

Lag minst mulig oppstyr. Det går over. Det er IKKE unormalt eller et sykdomstegn.

😊

Anonymous poster hash: 6c71c...b46

Skrevet

våre jenter har da aldri jokket på noe som helst, tror dere burde få sjekket henne haha.. kan umulig være normalt, om det er menneske du tenker på her, aldri hørt om hverken gutter eller jenter med den oppførselen.

Anonymous poster hash: d9948...24f

Tull.

Det er da helt normalt! Også små barn er seksuelle vesener. Min kusine gikk og "gnikket" til 4-5-årsalderen, minst. Og alle smågutter holder jo fast i tissen sin så sant de kommer innenfor tøyet.

Man må bare lære dem å gjøre det aleine.

Anonymous poster hash: 5c9f2...52f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...