Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #1 Skrevet 20. april 2016 Og plager det deg litt om du blir servert noe du kanskje har litt for lite av en gruppe næringsstoffer fks? Anonymous poster hash: 5e618...cad
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #2 Skrevet 20. april 2016 Ofrer det ikke en tanke Anonymous poster hash: 5d2d7...3c6
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #3 Skrevet 20. april 2016 Nei. Anonymous poster hash: 29851...811
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #4 Skrevet 20. april 2016 Er opptatt av balanse totalt sett, ikke i enkeltmåltider. Anonymous poster hash: 524c2...33d
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 20. april 2016 #5 Skrevet 20. april 2016 Nei. Er opptatt av smak...
Monica Skrevet 20. april 2016 #6 Skrevet 20. april 2016 Nei, tenker overhodet ikke over det. Jeg er veldig glad i grønnsaker, frukt, bær, grovt og fisk. Så om jeg spiser noe mindre sunt til et måltid iblant, bryr jeg meg virkelig ikke noe om.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #7 Skrevet 20. april 2016 Akkurat nå ja, for jeg har svangerskapsdiabetes, men til vanlig er jeg mer opptatt av totalen. Men hvis jeg blir servert noe helt uten grønnsaker f.eks synes jeg jo det er ganske merkelig. Anonymous poster hash: a8426...c57
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #8 Skrevet 20. april 2016 Jeg tenker på både næring og smak. Serverer ikke et måltid uten grønnsaker, og prøver alltid å balansere med karbohydrater, fett og proteiner. Jeg planlegger maten min temmelig godt. Anonymous poster hash: 17696...fc5
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #9 Skrevet 20. april 2016 Det er automatisert gjennom mange år med et bevisst og sunt kosthold, så jeg tenker ikke så mye på det, bare gjør Og fordi jeg er så konsekvent med kostholdet normalt sett så betyr ett enkeltmåltid i ny og ne ingenting. Er jeg syk må jeg passe bedre på (har vært langvarig syk, da er jeg veldig konsekvent - men det er fordi jeg da ikke tåler å skeie for mye ut). Jeg stusser litt på noen av svarene over her, de som ikke tenker ernæring, men smak... Det første utelukker på ingen måte det andre! Heller tvert imot så vil et sunt kosthold med gode råvarer gi bedre smak Anonymous poster hash: 31872...6e4
Gjest Stjerneklart Skrevet 20. april 2016 #10 Skrevet 20. april 2016 Nei. Jeg tenker på variasjon og smak. Tror ikke maten min kommer så dårlig ut næringsmessig heller, det er bare noe jeg sjelden tenker over.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #11 Skrevet 20. april 2016 Til en viss grad, ja. Det går helt automatisk. Selv om jeg liker loff med nugatti velger jeg det svært sjelden. Da tar jeg heller noe annet som også er godt og som er bedre for meg. Anonymous poster hash: ffc7c...9e1
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #12 Skrevet 20. april 2016 Jeg ser heller på totalen, og at det smaker godt. Hender at jeg en sjelden gang tenker at jeg ikke har fått i meg alle 5 om dagen, f.eks, og da kutter jeg opp noen grønnsaker og litt frukt, men da skal dagens mat ha vært slapp altså! Nå er jeg så "heldig" at jeg slipper å tenke på næring i maten, fordi jeg har så gode vaner at alle næringsbehov blir dekket. Spiser vegetar, så frukt og grønt får jeg i meg til de fleste måltider i en eller annen form. Proteiner, som alle maser sånn om, får jeg mest fra bønner, linser og nøtter. Spiser variert av frukt og grønt for å dekke vitaminbehovene, og alt går heldigvis automatisk. Spiser også glutenfritt, så der andre spiser glutenholdig mat spiser jeg erstatninger som jeg ser på som sunnere. Selv om jeg kan unne meg et glutenfritt kakestykke uten å tenke at det mangler næring. Eneste jeg mangler i kostholdet er B-vitaminer, og de ofrer jeg en tanke hver dag når jeg tar kosttilskudd. Så tenker jeg litt på det når jeg handler inn mat, for å vite at jeg har et sunt og variert kjøle- og matskap. Anonymous poster hash: c5907...016
Gustav Klitt Skrevet 20. april 2016 #13 Skrevet 20. april 2016 Jeg prøver å spise sunt, så det blir feil å si at jeg ikke tenker på det i det hele tatt, men jeg er på langt nær ortorektiker ☺
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #14 Skrevet 20. april 2016 Jeg er veldig opptatt av dette, sist måltid var en pannekake med syltetøy. Anonymous poster hash: ffdfe...6ad
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #15 Skrevet 20. april 2016 Ja, jeg er syk og er veldig opptatt av alt jeg putter inn i kroppen min skal ha en næringsverdi for meg. Men er ikke hysterisk på for eksempel grønnsaker etc. Så lenge jeg har spist ca en regnbue i løpet av uka er jeg fornøyd der. Men tenker på sammensetningen i måltidet, ved alle dagens måltid. Anonymous poster hash: 9464e...c62
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #16 Skrevet 20. april 2016 Ja, tenker på næring i maten. Tenkte 'vomfyll' før, og ble overvektig. Så snart jeg kuttet ut tanken om at mat skal mette (potet, pasta, ris, brød) og i stedet at mat skal gi mest mulig næring og smake godt, ble kostholdet en helt annen. Nå er det helt naturlig. Anonymous poster hash: dc3e5...32e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå