Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #1 Skrevet 20. april 2016 Har en stesønn som stjeler, ikke store greiene men alltid noe som kommer med hjem fra skole som han har Stjelt av klassen og lærere. Hva ville dere gjort? Anonymous poster hash: 9c649...d65
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #2 Skrevet 20. april 2016 Overlatt problemet til foreldrene. Anonymous poster hash: 5134e...808
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #3 Skrevet 20. april 2016 Overlatt problemet til foreldrene. Anonymous poster hash: 5134e...808 Mor er ikke tilstede, jeg og far prøver alt vi kan. Prøvd og snakke om det, ofte! Men det går ikke inn føler oss håpløse... Anonymous poster hash: 9c649...d65
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #4 Skrevet 20. april 2016 Tving ham til å levere tilbake, gjerne foran hele klassen. Kanskje det hjelper med litt gapestokk? Anonymous poster hash: e7546...ac5
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #5 Skrevet 20. april 2016 Tving ham til å levere tilbake, gjerne foran hele klassen. Kanskje det hjelper med litt gapestokk? Anonymous poster hash: e7546...ac5 Det har vi gjort, hver gang noe har blitt stjelt har han mått levere det til tilbake og fortelle hva han har gjort. Frustrerende det her, føler at uansett hva vi sier eller gjør bryr ikke barnet seg. Faktisk prøvd og si at så lenge du syns det er greit og stjele av andre, da er det greit at andre stjeler av deg. Det kunne de bare gjøre om de ville det... Anonymous poster hash: 9c649...d65
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #6 Skrevet 20. april 2016 Kontakte hs for hjelp høres jo egentlig ut som en jobb for noen i bup. Anonymous poster hash: f8273...505
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #7 Skrevet 20. april 2016 Kontakte hs for hjelp høres jo egentlig ut som en jobb for noen i bup. Anonymous poster hash: f8273...505 Han er ukentlig på bup, men de ler det bare bort og sier at barn gjør så mye rart. Redd dette kommer til og eskalere. Anonymous poster hash: 9c649...d65
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #8 Skrevet 20. april 2016 Kan politiet snakke med han? En slags. " dette skjer om du blir politianmeldt"-samtale fir å gi han en støkk? Anonymous poster hash: f6289...492
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #9 Skrevet 20. april 2016 Kan politiet snakke med han? En slags. " dette skjer om du blir politianmeldt"-samtale fir å gi han en støkk? Anonymous poster hash: f6289...492 Har vært innpå tanken, har lurt litt på og ta en tlf. Er det greit tenker dere? Eller blir det og dra det litt langt? Ser snart ingen mulighet. Da han stjeler av venner og det som er. Han kommer ikke til og ha venner igjen om dette fortsetter. Anonymous poster hash: 9c649...d65
smiia Skrevet 20. april 2016 #10 Skrevet 20. april 2016 Har vært innpå tanken, har lurt litt på og ta en tlf. Er det greit tenker dere? Eller blir det og dra det litt langt? Ser snart ingen mulighet. Da han stjeler av venner og det som er. Han kommer ikke til og ha venner igjen om dette fortsetter. Anonymous poster hash: 9c649...d65 Synes ikke det er å dra det for langt, høres ut som det har prøvd det meste på et "lavt nivå", og det er på tide å gi han en støkk før dette eskalerer ytterligere (da er det ikke sikkert det lenger hjelper med en støkk). Dere gjør jo dette for gutten sin del, for at han skal få orden på livet sitt - så dere har en god grunn for å gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #11 Skrevet 20. april 2016 Da skal jeg ta en tlf til stasjonen her og høre om de kan ta en prat med han, ser ingen annen løsning da vi har prøvd alt føler jeg. Takk for svar 😊 Anonymous poster hash: 9c649...d65
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #12 Skrevet 20. april 2016 Få politiet til å gi han en støkk som nevnt over. Ellers så høres det ut som dere gjør alt riktig i form av at han må levere tilbake og unnskylde seg. Kanskje håper han at noe ikke skal bli oppdaget av dere, så vær nøye med å sjekke ransel ol hver dag så han aldri slipper unna. Lese litt om kleptomane. Kan jo virke som han har en trang til å stjele. Syntes det er dårlig av bup å tøyes det bort. I mine øyne er dette alvorlig. For barn er å stjele ett visklær stort.. Men det utvikler seg gjerne til mye større hvis det får fortsette. Ihvertfall ingenting å le av. Dumt at de ikke hjelper dere med det. Anonymous poster hash: 6efa1...ef8
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #13 Skrevet 20. april 2016 Få politiet til å gi han en støkk som nevnt over. Ellers så høres det ut som dere gjør alt riktig i form av at han må levere tilbake og unnskylde seg. Kanskje håper han at noe ikke skal bli oppdaget av dere, så vær nøye med å sjekke ransel ol hver dag så han aldri slipper unna. Lese litt om kleptomane. Kan jo virke som han har en trang til å stjele. Syntes det er dårlig av bup å tøyes det bort. I mine øyne er dette alvorlig. For barn er å stjele ett visklær stort.. Men det utvikler seg gjerne til mye større hvis det får fortsette. Ihvertfall ingenting å le av. Dumt at de ikke hjelper dere med det. Anonymous poster hash: 6efa1...ef8 Takk for svar. Det er sånn vi føler det også, det begynte med viskelær og blyanter. Men nå har det blitt penger og ting med mer verdi en 10 kroner. For meg så spiller det ingen rolle om det er noe til 1 eller 100,- stjeling er stjeling. Fikk beskjed om og ringe tilbake i morgen, så da prøver jeg det 😊 Anonymous poster hash: 9c649...d65
klg,2 boys now:) Skrevet 20. april 2016 #14 Skrevet 20. april 2016 Politiet neste👍👍de er flinke på sånt forebyggende arbeid
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #15 Skrevet 20. april 2016 En av jentene i klassen til datteren min drev med stjeling. Hun ble kjørt til husene (foreldrene satt i bilen og passet på at hun leverte) og måtte selv si hva hun hadde gjort, og leverte tingene tilbake. Det var den ene gangen hun kom, så tror ikke hun har stjeltetter det. Hun så ganske flau ut der hun sto. Anonymous poster hash: 1d73f...c57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå