Gå til innhold

Har lett over hele Internett, men kan ikke finne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ut når navnet Molly begynte. Altså når det ble laget, eller ble brukt mest.

Er det noen som kan hjelpe meg?

Er det noen som vet om det er ett gammelt navn, eller er det nymoderne?

Anonymous poster hash: 15261...931

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjente en dame som døde for ca. 20 år siden som het Molla. Hun var da over 70 år.

Anonymous poster hash: a5da3...3a8
Skrevet

Tusen takk for svar :)

Er det flere som kjenner gamle damer som heter/het det?

Navnene til de andre barna våres er gamle navn. Er redd dette navnet kræsjer veldig med de andre?

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Er det flere som kjenner gamle damer som heter/het det?

Navnene til de andre barna våres er gamle navn. Er redd dette navnet kræsjer veldig med de andre?

Så middelalderen er ikke gammelt nok?

Skrevet

Så middelalderen er ikke gammelt nok?

Hehe joda :) men det er navnet Mary som stammer derfra. Lurer på når Molly begynte å ble brukt. Kjempe interessant link du sendte. Tusen takk

Skrevet

Hehe joda :) men det er navnet Mary som stammer derfra. Lurer på når Molly begynte å ble brukt. Kjempe interessant link du sendte. Tusen takk

Da har du oversatt feil. Mary som vi vet er mye eldre (mor til Jesus ja?). Siden middelalderen har Molly vært brukt som eget navn. 

Skrevet

Da har du oversatt feil. Mary som vi vet er mye eldre (mor til Jesus ja?). Siden middelalderen har Molly vært brukt som eget navn.

Å ja . så flott selvom jeg trodde moren til Jesus het maria ;) får lese over en gang til. Takk for info

Skrevet

Å ja . så flott selvom jeg trodde moren til Jesus het maria ;) får lese over en gang til. Takk for info

Mary på engelsk. Har nok vært i bruk siden den første skrevne engelske bibelen. Ca 1200. Maryam på hebraisk. Maria på latin. 

Skrevet

Mary på engelsk. Har nok vært i bruk siden den første skrevne engelske bibelen. Ca 1200. Maryam på hebraisk. Maria på latin.

Wow du er skikkelig belest :) akkurat i det jeg svarte på siste kommentar så tenke jeg på den engelske sangen long time a go in Betlehem.. Å der er jo Mary moren til Jesus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...